چگونه از کالابرگ الکترونیک استفاده کنیم؟

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، بر اساس تصمیم مسئولان کشور قرار است تا به زودی کالابرگ الکترونیکی جایگزین یارانه نقدی گردد و در بسیاری از شهر ها زیرساخت کالابرگ ها آماده شده است.

چگونه از کالابرگ الکترونیک استفاده کنیم؟

به گزارش تجارت نیوز، طرح کالابرگ الکترونیک جایگزین یارانه نقدی در بعضی شهر ها شده و به تازگی در هرمزگان اجرایی شده است.این درحالی است که بسیاری از مردم همچنان خواستار دریافت یارانه نقدی هستند و به گفته بعضی اقتصاددانان طرح کالابرگ تاثیر مناسبی بر اقتصاد کشور نمی گذارد.مدیر توسعه طرح کالا برگ الکترونیک با تشریح جزئیات اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در استان هرمزگان، گفت: تا به امروز یک هزار فروشگاه به این طرح پیوسته اند.

هادی زمان ثانی مدیر توسعه طرح کالا برگ الکترونیک در خصوص جزئیات اجرای طرح کالا برگ الکترونیک گفت: این طرح بر اساس تکلیف جزء یک بند س تبصره یک قانون بودجه 1401 که دولت را مکلف به اجرای طرح کالا برگ الکترونیک نموده بود، ابتدا به صورت آزمایشی اجرا می گردد که از سه شنبه 27 دی امسال در هرمزگان شروع شده است.

اسامی کالا های مشمول کالابرگ

وی در خصوص کالا های مشمول طرح کالا برگ الکترونیک گفت: شیر کم چرب، پنیر، ماست کم چرب، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارانی، قند، شکر و برنج 10 قلم کالای اساسی هستند که مشمول این طرح می شوند و هیچ فرقی نمی کند که از کدام برند و یا مارک تجاری باشد و به انتخاب خود یارانه بگیران کالا انتخاب می گردد و نوع خاصی مدنظر ما نیست.

مدیر توسعه طرح کالا برگ الکترونیک با بیان اینکه اعتبار اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در کدملی سرپرست خانوار شارژ می گردد، بیان داشت: با استفاده از همه کارت های بانکی که به نام سرپرست خانوار است می توان این کالا ها را از فروشگاه های طرف قرارداد خریداری کرد.

وی اضافه نمود: تا کنون یک هزار فروشگاه متصل به طرح کالا برگ در استان هرمزگان شده اند که در این فروشگاه ها برچسب خاصی با این عنوان این فروشگاه به شما پیوست معین شده اند که کلمه شما مخفف شبکه ملی اعتبار است.

لازم به ذکر است که در طرح کالابرگ الکترونیک، سرپرست خانوار فقط می تواند 10 قلم کالای مدنظر را خریداری کند و امکان برداشت نقدی ندارد.

زمان ثانی در خصوص اینکه از چه زمانی این اعتبار واریز می گردد، گفت: یک ماه قبل از پرداخت یارانه نقدی ماهانه این اعتبار به حساب فرد واریز می گردد که فقط می تواند 10 قلم کالای مدنظر را خریداری کند و امکان برداشت نقدی ندارد و هرسرپرست خانوار به مقدار تعداد اعضای خانوار خود تا سقف یارانه نقدی، می تواند از این نوع کالا ها خریداری کند و مانند خرید های معمولی با کارت بانکی انجام می گردد و پول خرید کالا ظرف حداکثر 48 ساعت به حساب مغازه دار واریز می گردد و این مقدار از اعتبار حساب یارانه ای سرپرست خانوار کم می گردد و در 20م هر ماه به جامانده اعتبار به حساب سرپرست خانوار واریز می گردد.

وی شرح داد: مثلایک خانوار 4 نفره که هر کدام 400 هزار تومان یارانه نقدی می گرفتند می توانند تا سقف یک میلیون و 600 هزار تومان از اقلام کالا های اساسی از یک یا چند قلم کالا تا این سقف خریداری نمایند.

مدیر توسعه طرح کالا برگ الکترونیکی در خصوص اینکه بیشترین تقاضای مردم از چه کالایی بوده و تا به امروز چند نفر خریداری کردند؟ گفت: هنوز گزارشی دریافت ننموده ایم البته استقبال مناسب بوده و فعلاً فقط در استان هرمزگان در همه شهر ها و روستا ها و فروشگاه های زنجیره ای اجرا می گردد و طوری برنامه ریزی شده است که در هر دهستان حداقل یک فروشگاه باشد و پراکندگی فروشگاه ها به گونه ای است که مردم دچار زحمت نشوند.

وی در خصوص اینکه ممکن است تقاضای مردم از یک کالای خاص مثلا مرغ بیشتر گردد آیا کمبودی ایجاد خواهد شد؟ گفت: طبق اعلام وزارت جهادکشاورزی هیچ کمبودی در این کالا ها نداریم و برای تأمین کالا مسئله ای وجود ندارد مردم می توانند از یک تا 10 قلم کالا به مقدار احتیاج خانوار و در سقف یارانه نقدی ماهانه خانوار خرید نمایند. در حال حاضر یک هزار فروشگاه به این طرح متصل شده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1585

به "چگونه از کالابرگ الکترونیک استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از کالابرگ الکترونیک استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید