طرز تهیه اسلایس موس توت فرنگی با پایه شکلاتی

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، دسرها یکی از پر هوادار ترین وعده ها هستن و تنوع بسیار زیادی دارند. اسلایس موس توت فرنگی یکی از دسرهای خوشمزه و پر هوادار است که معمولا در قنادی ها به فروش می رسد و از پایه کیک شکلاتی و یک لایه موس توت فرنگی تشکیل شده است و به صورت اسلایس هایی در اندازه های متنوع آماده می گردد. درست کردن این دسر در منزل شاید سخت به نظر برسد اما در واقع کار آسانی است و در دو مرحله انجام می گردد. اسلایس موس توت فرنگی برای پذیرایی در مهمانی ها و دور همی ها بسیار عالی است و جلوه بسیار زیبایی به مهمانی شما می دهد.

طرز تهیه اسلایس موس توت فرنگی با پایه شکلاتی

در خبرنگاران بلاگ با طرز تهیه اسلایس موس توت فرنگی همراه شوید.

مواد لازم برای کیک شکلاتی پایه اسلایس موس توت فرنگی:
تخم مرغ3 عدد
شکر1 پیمانه
آرد سفید قنادییک و نیم پیمانه
روغن مایعیک دوم پیمانه
پودر کاکائو2 قاشق سوپ خوری
شیرسه چهارم پیمانه
بکینگ پودریک و نیم قاشق چای خوری
وانیلیک هشتم قاشق چای خوری
مواد لازم برای لایه موس توت فرنگی:
خامه شیرین شده قنادی150 گرم
پنیر خامه ای (ماسکارپونه)140 گرم
بستنی وانیلی70 گرم
پودر ژلاتین20 گرم
شیر160 میلی لیتر (یا گرم)
رنگ صورتی مجاز خوراکیبه مقدار لازم
اسانس توت فرنگیبه مقدار لازم
پوره توت فرنگی (اختیاری)نصف پیمانه
مواد لازم برای تزئین:
شکلات صبحانه یا کرمفیل3 قاشق سوپ خوری
توت فرنگیبه مقدار لازم

طرز تهیه کیک شکلاتی:

برای آماده کردن این دسر ابتدا باید کیک شکلاتی رو آماده کنیم در صورتی که به کیک شکلاتی علاقه ندارین میتونید کیک اسفنجی ساده درست کنید.

1- پودر کاکائو و بکینگ پودر رو به آرد سفید قنادی اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید و سه بار الک کنید و کنار بذارین.

2- کف قالب کمربندی به قطر بیست و سه سانت کاغذ روغنی قرار بدین برای آماده کردن این دسر احتیاج به قالب خاصی نیست و میتونید اون رو داخل قالب گرد ساده یا قالب کمربندی یا رینگ آماده کنید.

تخم مرغ ها و شکر و وانیل رو داخل ظرفی بریزین و با دور میانه همزن به مدت حدودی چهار الی پنج دقیقه بزنید تا کاملا کرم رنگ و کشدار بشه.

3- و بعد به ترتیب شیر و روغن رو به مواد اضافه کنید

4- و با دور کند همزن در حد مخلوط شدن هم بزنید تا مواد یکدست بشن و بعد مخلوط آرد الک شده رو در دو مرحله به مواد اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک توت فرنگی

5- و با لیسک به آرومی مخلوط کنید تا یک دست بشه و یا خیلی کم با دور کند همزن بزنید تا یکدست بشه. مایه کیک رو داخل قالب بریزین.

6- و در فر صد و هشتاد درجه سانتی گراد که از قبل گرم شده به مدت حدودی سی دقیقه بپزین زمان گفته شده در فرهای مختلف متغیر هست در نهایت با یک عدد خلال دندان کیک رو از قسمت وسط تست کنید اگه خلال دندان تمیز بیرون اومد کیک رو از فر خارج کنید و اجازه بدین کاملا خنک بشه بعد به یاری چاقو کناره های کیک رو از قالب جدا کنید و کیک رو از قالب بیرون بیارید و کاغذ روغنی رو جدا کنید، در صورتی که روی کیک کاملا صاف نیست با یک چاقوی بزرگ تیز روی کیک رو برش بزنید طوری که پستی و بلندی نداشته باشه و یکدست و صاف بشه.

در این مرحله اگه از رینگ یا قالب کمربندی استفاده می کنید می تونید کیک رو دوباره داخل قالب برگردونید و اگه از قالب گرد ساده استفاده می کنید باید دور کیک طلق ببندین من با اینکه از قالب کمربندی استفاده کردم ولی دور کیک طلق بستم چون جدا کردن دسر از طلق خیلی راحت تره.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک توت فرنگی

این طل ها رو می تونید از فروشگاه های لوازم التحریر تهیه کنید کافیه عرض طلق رو از وسط به دو نیم کنید و قسمت های طولی رو با چسب بهم بچسبونید تا طول طلق به مقدار دور کیک بشه بعد طلق رو محکم دور کیک ببندین و چسب بزنید.

توجه کنید که نباید طلق شل باشه و سعی کنید حتما اون رو محکم ببندین تا دسر از کناره های کیک پایین نریزه و تمیز در بیاد.

طرز تهیه موس توت فرنگی:

برای تهیه لایه موس توت فرنگی همه مواد رو از قبل از یخچال و فریزر خارج کنید تا کمی نرم بشن.

1- پودر ژلاتین رو روی شیر بپاشین و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار بدین و مدام هم بزنید تا ژلاتین به روش بن ماری کاملا حل بشه بعد ظرف رو از روی حرارت بردارین و کنار بذارین تا از دما بیفته.

خامه شیرین شده قنادی رو کمی با همزن بزنید تا مقداری فرم بگیره.

بیشتر بخوانید:طرز تهیه انواع موس

احتیاجی نیست کاملا فرم گرفته باشه (به جای خامه شیرین شده قنادی می تونید از خامه صبحانه هم بهره ببرید ولی باید مقداری پودر قند بهش اضافه کنید و با همزن بزنید تا حالا شیرین بشه)

2- بعد بستنی نرم شده و پنیر ماسکارپونه رو به خامه اضافه کنید و با همزن بزنید تا یک دست بشه.

3- توت فرنگی های شسته شده رو با دستگاه پوره کنید و به مواد اضافه و مخلوط کنید (اضافه کردن پوره توت فرنگی در این دسر اختیاری هست اگه در فصل توت فرنگی هستین ازش بهره ببرید). اسانس توت فرنگی و رنگ مجاز خوراکی (صورتی رنگ) رو کم کم به مواد اضافه کنید.

4- تا به طعم و رنگ دلخواه برسه در صورتی که به رنگ و اسانس دسترسی ندارین سه قاشق ژله توت فرنگی رو با یک و نیم قاشق آب جوش حل کنید و روی حرارت بن ماری بذارین تا کاملا شفاف بشه و بعد کنار بذارین تا از دما بیفته و بعد به مواد اضافه و مخلوط کنید

در نهایت شیر و ژلاتین بن ماری شده رو که از دما افتاده به مواد اضافه کنید.

5- و مخلوط کنید (این دسر حالت کم شیرین داره اگه ذائقه شیرین پسندی دارین مواد رو بچشین و در صورت احتیاج کمی پودر قند الک شده اضافه و کاملا مخلوط کنید). مایه موس توت فرنگی رو روی کیک بریزین.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه گلت توت فرنگی

6- و داخل یخچال قرار بدین تا کاملا ببنده اگه این دسر رو از روز قبل آماده کنید خیلی بهتر هست. بعد از اینکه دسر کاملا بست چسب طلق رو با چاقو باز کنید و طلق رو به راحتی از دسر جدا کنید.

به علت وجود خامه طلق به راحتی از دسر جدا میشه اما اگه به هر علتی طلق شما راحت جدا نمیشد همراه با جدا کردن طلق چاقو رو کنار طلق بکشین تا به راحتی جدا بشه.

7- برای ایجاد برش های تمیز یک چاقوی بزرگ و تیز رو داخل آب جوش بزنید و بعد با دستمال پاک کنید و برش بزنید دسر رو اول چهار قسمت کنید و بعد هر قسمت رو از وسط نصف کنید (برای ایجاد هر برش مرحله زدن چاقو داخل آب جوش و پاک کردنش رو تکرار کنید تا برش های شما تمیز در بیاد) شکلات صبحانه یا کرم فیل رو داخل قیف یکبار مصرف بریزین و با یاری قیف روی دسر رو با این مواد به حالت رفت و برگشتی تزئین کنید (از بریلو توت فرنگی هم میتونید بهره ببرید). روی هر دسر یک برش توت فرنگی نصف شده قرار بدین.

و دسر شما آماده سرو هست.

نکات تهیه اسلایس موس توت فرنگی:

  • در صورتی که دسر رو برای مهمانی آماده می کنید می تونید به جای هشت برش 16 برش ایجاد کنید.
  • به جای پنیر ماسکارپونه میتونید از پنیر لبنه یا کیبی هم بهره ببرید.
  • همه مواد مورد احتیاج برای کیک رو از قبل از یخچال در بیارین تا به دمای محیط برسن.
  • احتیاجی به چرب کردن قالب نیست و کناره های کیک بعد از پخت به راحتی با چاقو جدا میشه اما اگه از نچسب نبودن قالب تون اطمینان ندارین میتونید دیواره ها رو کمی چرب کنید.
  • مایه کیک رو از یک نقطه داخل قالب نریزین چون تجمع ذرات هوا باعث میشه اون قسمت پف بیشتری داشته باشه و کیک حالت قله ای داشته باشه بهتره موقع ریختن مایه کیک داخل قالب ظرف رو حرکت بدین.
  • در فرهای برقی دما رو برای پخت کیک شکلاتی بیست درجه پایین تر قرار بدین.
  • داغ بودن شیر و ژلاتین باعث میشه خامه حالت بریده پیدا کنه پس حتما اجازه بدین از دما بیفتن بعد به مواد اضافه کنید.
  • اگه بعد از بن ماری کردن شیر و ژلاتین حس کردین دونه های ژلاتین کاملا حل نشدن یکبار اون رو از صافی رو کنید.

امیدوارم از طرز تهیه اسلایس موس توت فرنگی خوشتان آمده باشد. برای طرز تهیه غذاهای دیگر به آشپزی خبرنگاران بلاگ سری بزنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1280

به "طرز تهیه اسلایس موس توت فرنگی با پایه شکلاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اسلایس موس توت فرنگی با پایه شکلاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید