پشت پرده ملاقات ترامپ با قانونگذاران ایالتی میشیگان

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، خبرنگاران : دو نفر از قانونگذاران ارشد مجلس ایالتی میشیگان قرار است روز آدینه در کاخ سفید با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ملاقات نمایند.

پشت پرده ملاقات ترامپ با قانونگذاران ایالتی میشیگان

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، خبرگزاری آسوشیتدپرس با گزارش این خبر به نقل از یک منبع مطلع نوشت مایک شرکی، رهبر اکثریت جمهوری خواه سنای ایالتی میشیگان و لی چت فیلد، رئیس مجلس نمایندگان در شرایطی به ملاقات ترامپ می فرایند که او در حال کوشش برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت کلیدی است.

انتخاب رئیس جمهور در آمریکا مستقیماً دموکراتیک نیست و به صورت غیرمستقیم توسط افرادی موسوم به الکتور (گزیننده) انجام می گردد.

در قانون اساسی آمریکا تصریح شده ایالت ها باید افرادی موسوم به الکتور (گزیننده) را انتخاب نمایند و این گزیننده ها سپس در جلسه ای به نامزدی که بیشترین آرای مردمی را در آن ایالت به دست آورده رأی می دهند.

هر ایالت به نسبت جمعیتش، تعداد به خصوصی رأی الکترال دارد و اگر نامزدی در یک ایالت رأی بیشتری به دست آورده باشد تمامی آرای الکترال آن ایالت به او اختصاص خواهد یافت. نامزدی که 270 رأی الکترال به دست بیاورد به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب می گردد.

برخی از تحلیلگران پیش از این ابراز نگرانی نموده اند در صورتی که ترامپ بتواند در چندین ایالت با شکایت هایی که مطرح می نماید شرایط را مبهم کند ممکن است مجالس ایالتی تصمیم بگیرند خودشان الکتورها را انتخاب نمایند. در حال حاضر از میان 9 ایالت کلیدی، مجلسین ایالتی 8 ایالت در کنترل جمهوری خواستار است.

فرید زکریا، تحلیلگر مسائل سیاسی چند روز پیش در یک ویدئو درباره این سناریو گفت: اگر یک یا چند تا از این ایالت ها بگویند که آرا مشکل داشته اند و در آنها تخلف اجرا شده می توانند کسانی را که به نظر خودشان الکتورهای قانونی هستند به جلسه مجمع گزینندگان ارسال نمایند، که قاعدتاً الکتورهای جمهوری خواه خواهند بود. دموکرات ها ممکن است با این موضوع مخالفت نمایند و شکایت نامه هایی تنظیم نمایند. برخی از آن ایالت ها فرماندارها یا وزرای داخلی شان دموکرات است که آنها هم ممکن است الکتورهای مد نظرخودشان را به مجمع گزینندگان بفرستند.

وی افزود: این مسئله، ابهام ها را دو چندان می نماید اما این دقیقاً ممکن است بخشی از نقشه جمهوری خواستار باشد. چون، زمانی که کنگره روز 6 ژانویه برای شمردن آرای الکتورها تشکیل جلسه می دهد، مشروعیت برخی از الکتورها با چالش رو به رو خواهد بود. این احتمال وجود دارد که جمهوری خواستار کنگره تصمیم بگیرند آرای الکترال ایالت های محل مناقشه نباید به حساب آورده شوند. تصور کنید که در این سناریو، آرای الکترال میشیگان باطل شوند. در این شرایط، هیچ یک از دو کاندید، 270 رأی الکترال لازم برای پیروزی در انتخابات را نخواهد داشت.

زکریا در ادامه می گوید: در چنین شرایطی، قانون اساسی آمریکا می گوید مجلس نمایندگان باید با رأی گیری سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری را معین کند. در این رأی گیری هر ایالت، حق تنها یک رأی دارد. اگر همین ارقام [در انتخابات امسال] باقی بمانند، 26 ایالت رأیشان جمهوری خواه، 23 ایالت رأیشان دموکرات و یک ایالت مساوی بوده است. بنابراین نتیجه این رأی گیری، انتخاب مجدد دونالد ترامپ خواهد بود. ترامپ لازم نیست غیر از پذیرش این نتیجه که مبتنی بر قانون اساسی است کاری انجام دهد.

برآورد رسانه های آمریکا از نتیجه غیررسمی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت میشیگان حاکی است جو بایدن با کسب 51 در صد در برابر 48 درصد آرا با 154 هزار رأی اختلاف در برابر ترامپ پیروز شده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 715

به "پشت پرده ملاقات ترامپ با قانونگذاران ایالتی میشیگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده ملاقات ترامپ با قانونگذاران ایالتی میشیگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید