طرز تهیه پاستا لیمویی به روش رستورانی در کمتر از 1 ساعت

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، اگر طرز تهیه پاستا لیمویی را یاد بگیرید می توانید یکی از ساده ترین و خوشمزه ترین را در مدت زمان کوتاهی آماده کنید. پاستا لیمویی را معمولا با انواع ماکارونی فرمی یا رشته ای و به روش سنتی با پنیر ریکوتا یا پنیر پارمسان درست می نمایند. با ما در این مقاله از در همراه باشید تا روش تهیه پاستا لیمویی را به شما آموزش بدهیم.

طرز تهیه پاستا لیمویی به روش رستورانی در کمتر از 1 ساعت

مواد لازم برای تهیه پاستا لیمویی

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
ماکارونی فرمی یا هر مدل ماکارونی که دوست دارید500 گرم
لیموترش تازه2 عدد
روغن زیتون5 قاشق غذاخوری
روغن مایع1 الی 2 قاشق غذاخوری
سیر2 حبه
ریحان تازه1 دسته کوچک
پودر پنیر پارمسان4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
زیتون بدون هستهبرای تزیین پاستا

مدت زمان لازم برای آماده سازی مواد: 10 دقیقه

مدت زمان لازم برای پختن پاستا لیمویی: 30 دقیقه

مقدار کالری موجود در هر 100 گرم پاستا لیمویی: حدود 173 کیلوکالری

مراحل طرز تهیه پاستا لیمویی

مراحل طرز تهیه پاستا لیمویی را دنبال کنید و یک پاستای خانگی ساده و سریع گیاهی و بدون گوشت درست کنید.

مرحله اول: آب اسپاگتی را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه پاستا لیمویی باید قابلمه مناسبی را تا نیمه پر از آب کنید و پس از افزودن یک قاشق نمک روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد. یادتان باشد، شما برای پختن 500 گرم پاستا یا اسپاگتی حداقل به 4 لیتر آب احتیاج دارید.

برای خرید انواع ماکارونی فرمی و نمک می توانید به صورت و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله دوم: پاستا را داخل قابلمه بریزید

پس از جوشیدن آب، ماکارونی فرمی (پاستا) یا ماکارونی رشته ای را همراه با 1 الی 2 قاشق غذاخوری روغن مایع در قابلمه بریزید و حدود 20 دقیقه صبر کنید تا کاملا بپزد و نرم گردد.

برای خرید روغن مایع می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله سوم: لیموترش و سیر را آماده کنید

حالا لیموترش ها را به دقت بشویید و پوست شان را به صورت کاملا ریز رنده کنید. توجه داشته باشید، فقط باید پوسته خارجی و سبز یا زرد رنگ لیمو را رنده کنید و اصلا وارد قسمت سفید نشوید. دلیلش هم این است که قسمت سفید لیموترش کاملا تلخ است و غذا را بدمزه می نماید.

در نهایت، آب لیموها را هم بگیرید و کنار بگذارید. حبه های سیر را هم پوست بگیرید و با استفاده از رنده ریز به صورت پوره درآورید.

مرحله چهارم: سس پاستا را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه پاستا لیمویی باید زست یا رنده پوست لیمو، آب لیموترش تازه، سیر رنده شده، پنیر پارمسان و روغن زیتون را در کاسه بزرگی بریزید و با هم ترکیب کنید.

برای خرید پنیر پارمسان و روغن زیتون می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله پنجم: پاستا را آبکش کنید

پس از اطمینان از پختن و نرم شدن پاستا ضروری است آن را آبکش کنید. حتما به میزان یک لیوان دسته دار فرانسوی از آب پاستا را بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ششم: پاستا را به سس اضافه کنید

حالا پاستا آبکش شده را هم داخل کاسه حاوی سس بریزید و مواد را با هم به گونه ای ترکیب کنید که پاستا کاملا به مایه سس آغشته گردد.

مرحله هفتم: آب پاستا را اضافه کنید

مقداری از آب پاستا که قبلا کنار گذاشته بودید را به کاسه اضافه کنید. این کار را به تدریج و با احتیاط انجام دهید تا پاستای لیمویی شما زیاد آبکی نگردد.

مرحله آخر: پاستا لیمویی را سرو کنید

برای سرو پاستا ضروری است برگ های ریحان را جدا کنید و با دقت شست وشو دهید. سپس، آن ها را خرد نموده و همراه با مقداری پنیر پارمسان و پودر فلفل سیاه به مواد داخل کاسه اضافه کنید. برای تزیین این پاستای ساده می توانید از برش های نازک لیموترش و زیتون بهره ببرید.

برای خرید فلفل سیاه و زیتون می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

نکات مهم در طرز تهیه پاستا لیمویی

  • این پاستای لیمویی حاوی مقدار قابل توجهی پنیر پارمسان و آب پاستاست. بنابراین، در هنگام افزودن نمک حتما دقت کنید تا پاستای لیمویی خوشمزه تان شور نگردد.
  • در صورت تمایل، می توانید مقداری بیکن یا ژامبون درجه یک را هم خرد نموده و به محتویات پاستا لیمویی اضافه کنید. برای خرید انواع کالباس می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.
  • در صورت تمایل، می توانید مقداری نخود فرنگی و ذرت را هم به این غذا اضافه کنید. برای خرید کنسرو نخود فرنگی و کنسرو ذرت می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.
  • به طور سنتی برای درست کردن پاستا لیمویی ایتالیایی از پنیر ریکوتا استفاده می گردد در صورت تمایل شما هم می توانید به جای پنیر پارمسان از پنیر ریکوتا بهره ببرید.
  • در بعضی دستورهای طرز تهیه پاستا لیمویی از فیله مرغ گریل برای درست کردن پاستا استفاده می گردد. در این صورت مثل درست کردن پاستا با مرغ و سس خامه ای عمل کنید و فقط آب لیموترش و زست لیمو را جزو مواد اولیه پاستا قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

فوت و فن های خوشمزه شدن پاستا لیمویی

چرا پاستا لیمویی تلخ می گردد؟

در هنگام تهیه زست لیموترش باید دقت نموده و فقط پوست سبز یا زرد رنگ را رنده کنید. بخش های سفید داخلی دارای طعم تلخی هستند و مزه غذا را تغییر می دهند.

آیا می توانیم زست لیمو را در فریزر نگهداری کنیم؟

بله. برای این منظور، مقدار قابل توجهی زست یا رنده پوست لیموترش را آماده کنید و داخل کیسه های زیپ دار بریزید. سپس، این کیسه ها را در فریزر بگذارید و در صورت احتیاج بهره ببرید.

به جای رنده پوست لیموترش می توانیم از پوست خشک شده لیمو استفاده کنیم؟

بله. البته زست لیموی تازه عطر و بوی قوی تر و خوشایندتری دارد. اما در صورت تمایل، می توانید مقداری پوست لیموترش را با پوست کن جدا نموده و خشک کنید. سپس، با استفاده از دستگاه آسیاب برقی آن را پودر نموده و در مواقع لزوم بهره ببرید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 12 خرداد 1403 بروزرسانی: 12 خرداد 1403 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1695

به "طرز تهیه پاستا لیمویی به روش رستورانی در کمتر از 1 ساعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پاستا لیمویی به روش رستورانی در کمتر از 1 ساعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید