طرز تهیه سس براق فرانسوی برای روکش کیک مناسب قنادان

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، سس فرانسوی به عنوان یک سس پر کاربرد در قنادی ها شناخته می شود. از آنجایی که تهیه سس فرانسوی از ابتدا ممکن است زمان بر باشد، معمولا در قنادی ها از نسخه های آماده این سس استفاده می شود. در اینجا، طرز تهیه سس براق فرانسوی یا سس آینه ای یا سس گلیز را با مواد قنادی برند سوربن مرور می کنیم و می بینید که چگونه می توانید از سس فرانسوی در قنادی تان بهره برداری کنید و طعمی خوشمزه و منحصر به فرد به منوی خود اضافه کنید. این سس می تواند تبدیل به نقطه قوتی از کسب وکار شما شود و مشتریان نو را جذب کند.

طرز تهیه سس براق فرانسوی برای روکش کیک مناسب قنادان

مواد لازم برای تهیه سس براق فرانسوی

  • پودر قند 155 گرم
  • گلیز ساده سوربن 65 گرم
  • ورق ژلاتین 15 ورق
  • شیر کندانس 100 گرم
  • شکلات سفید سوربن 150 گرم
  • گلوکز 140 گرم
  • آب 125 گرم
  • رنگ خوراکی به میزان لازم

طرز تهیه سس براق فرانسوی

آماده کردن مواد

اولین مرحله از طرز تهیه سس براق فرانسوی برای کیک این است که آب، پودر قند، گلیز ساده و گلوکز را با هم مخلوط کرده و روی شعله مستقیم قرار دهید تا به دمای 85 درجه برسد.

آماده کردن شکلات سفید

حالا و در این مرحله از طرز تهیه سس آینه ای برای کیک نوبت آن است که شکلات، ورق ژلاتین و شیر کندانس را داخل ظرفی ریخته و مواد آماده شده در مرحله اول را روی مواد ریخته و به مدت 3 دقیقه استراحت دهید تا شکلات ها کمی نرم شوند و بعد شروع به بلندر کردن کنید تا زمانی که سس کاملا صاف شود. زمانی که بلندر کردن تمام شد منتظر شوید تا سس به دمای 36 درجه برسد و سپس آن را استفاده کنید.

استفاده از رنگ در سس

در آخرین مرحله از طرز تهیه سس براق فرانسوی می توانید از رنگ محلول در آب برای رنگی کردن سس استفاده کنید. البته می توانید این مرحله را حذف کنید.

نکته مهم: به جای رنگ می توانید از نسکافه آب شده استفاده کنید.

سس بلیز را می توانید به عنوان روکش انواع کیک اسفنجی استفاده کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه سس براق فرانسوی

قنادان حرفه ای همیشه دنبال این هستند که کارشان را به بهترین نحو انجام دهند بنابراین خوب است برای تهیه سس براق فرانسوی هم نکات و ریزه کاری های آن را مد نظر داشته باشید.

لعاب سس آینه ای باید به میزان ای نازک باشد که روی کیک بریزد، اما در عین حال به میزان ای غلیظ باشد که مات و رنگی زنده داشته باشد. اگر شروع به ریختن سس کردید و متوجه شدید خیلی غلیظ یا نازک به نظر می رسد، مجدد سس را دما دهید و دما را در حد نیاز تنظیم کنید تا به قوام برسد.

روش نگهداری از سس فرانسوی

به جای مانده سس فرانسوی را می توانید داخل یخچال قرار دهید و زمانی که نیاز به استفاده داشتید، می توانید با روش بن ماری سس را به دمای 35 درجه برسانید و مجددا مورد استفاده قرار دهید..

منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 آبان 1402 بروزرسانی: 16 آبان 1402 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1684

به "طرز تهیه سس براق فرانسوی برای روکش کیک مناسب قنادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سس براق فرانسوی برای روکش کیک مناسب قنادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید