روش تهیه نودل تایلندی با سس ویژه

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، همان مقدار که ما ایرانی ها به بودن برنج در رژیم غذایی مان اهمیت می دهیم، کشورهای آسیای جنوب شرقی نودل را عضو ثابت سفره هایشان می دانند. در آن کشورها نودل انواع و اقسام مختلفی دارد و با سس های متنوعی هم مصرف می گردد.

روش تهیه نودل تایلندی با سس ویژه

این غذای پیشنهادی که به پد تایلندی معروف است همان طور که از اسمش پیداست مربوط به کشور تایلند بوده و سس آن از میگو و سبزیجات متنوع تشکیل می گردد. ضمناً این سس به خاطر داشتن چیلی تند است.

مواد لازم

3 حبه سیر (پوست کنده و بشویید)

یک عدد پیاز

150 گرم میگو

3 عدد پیازچه (برای تزئین)

یک دوم پیمانه جوانه ماش

3 ق س روغن زیتون

3 عدد چیلی خشک میانه

یک بسته نودل لوبیا یا نودل تخم مرغ یا برنج

سس پَد تایلندی

در یک هاون سیر را کوبیده و له کنید، چیلی های خشک را هم در همان هاون ریخته و بکوبید. سپس سویا سس را اضافه کنید و هم بزنید. حالا با کمی حرارت دادن، سس پد شما حاضر است.

مواد لازم

3 ق س سویا سس

3 حبه سیر

3 عدد چیلی خشک میانه

1. سیر را له نموده و چیلی خشک را کوبیده و با هم مخلوط کنید. پیاز را هم نگینی خرد کنید. روغن زیتون را در یک تابه مناسب بریزید و روی حرارت گرم کنید. سپس مخلوط سیر له شده و پودر چیلی و بعلاوه پیاز را در روغن زیتون تفت دهید.

2. میگوها را پاک نموده و بشویید. اگر میگوهایتان بزرگ است می توانید آنها را از طول به دو قسمت تقسیم کنید و اگر ریز هستند احتیاجی به خرد کردن ندارند. حالا سس پَد را آماده می کنید (شرح در ستون کناری) سپس سس پد و میگوها را به مواد درون تابه بیفزایید و به خوبی با هم مخلوط نموده و سرخ کنید تا میگوها مزه دار شوند.

3. نودل را در ظرفی پر از آب در حال جوش به مدت شش، هفت دقیقه بجوشانید تا خوب پخته شوند. بعد آنها را مثل ماکارونی آبکش کنید و بلافاصله روی آنها آب سرد بریزید تا حرارت در آنها نمانده و شفته نشوند. با این کار به اصطلاح به آن شوک داده می گردد.

4. نودل آماده و جوانه ماش را به مواد درون تابه بیفزایید و خوب هم بزنید. حالا برای سرو کردن مخلوط، نودل و سس پَد و مایه میگو را در ظرف مناسبی ریخته و با کمی پیازچه تزئین کنید. پیازچه علاوه بر زیبایی این غذا به خوش طعمی آن هم یاری می نماید.

نکته: اندازه جوانه ماشی که مصرف می کنید باید در حدی باشد که در غذا دیده گردد و مزه اش قابل حس باشد.

فوت و فن

روغن زیتون را روی حرارت زیاد قرار ندهید زیرا ترکیبات آن آسیب می بیند.

از کجا بخریم؟

نودل لوبیا (یا تخم مرغ یا برنج) بعلاوه سس پَد تایلندی آماده را می توانید از سوپرمارکت های بزرگ یا از بازار ژاپنی های بهجت آباد تهیه کنید. چیلی خشک را هم از عطاری ها خریداری کنید.

یه جور دیگه

می توانید به جای نودل لوبیا از نودل برنج یا نودل تخم مرغ بهره ببرید.

سس پَد در حال حاضر در سوپرمارکت های بزرگ هم موجود است، اما درست کردن آن در منزل بسیار بهتر و به صرفه تر است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 مرداد 1402 بروزرسانی: 27 مرداد 1402 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1668

به "روش تهیه نودل تایلندی با سس ویژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش تهیه نودل تایلندی با سس ویژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید