درخواست مراکش از اسپانیا برای ممانعت از تشدید بحران میان دو کشور

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، وزیر خارجه مراکش از اسپانیا خواست از وخامت بیشتر بحران میان دو کشور که در پی استقبال مادرید از رئیس جبهه پولیساریو ایجاد شده، خودداری کند.

درخواست مراکش از اسپانیا برای ممانعت از تشدید بحران میان دو کشور

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش گفت: اجازه دادن به ابراهیم غالی، رهبر جبهه پولیساریو برای بازگشت و نادیده دریافت قربانیان به منزله دعوت به وخیم کردن اوضاع است. باید برای ممانعت از وخامت بحران تحقیقات شفافی درباره شرایط ورود وی به اسپانیا و آنالیز شکایت های مطرح شده علیه وی به اتهام شکنجه و نقض حقوق بشر و ربودن اجباری انجام گردد.

وی گفت: این مسئله آزمونی برای شراکت استراتژیک میان دو کشور به ویژه درباره مبارزه با مهاجرت غیرقانونی است. وظیفه مراکش حفاظت از مرزها نیست اما این اقدام را در راستای شراکت دو کشور انجام می دهد.

بوریطه گفت: سال 2017، بیش از 4000 شبکه مهاجرت غیرقانونی را خنثی کردیم و 14000 کوشش برای عبور از مرزها را ناکام گذاشتیم. یاری اقتصادی اروپا برای تحقق این هدف 300 میلیون یورو در سال بود و این مبلغ کمتر از 20 درصد هزینه ها است.

این اظهارات پس از آن ایراد شد که یک مقام عالی رتبه پولیساریو روز یکشنبه گفت که ابراهیم غالی که به خاطر ابتلا به کرونا برای درمان در اسپانیا منتقل شده بود در حال بهبودی است و مرحله خطر را پشت سر گذاشته است.

این مقام که خواست نامش فاش نگردد ، گفت: پزشکان تأیید می نمایند که وی مرحله خطرناک را پشت سر گذاشته است.

ابراهیم غالی در ماه آوریل به بیمارستانی در منطقه لوگورنو (شمال اسپانیا) منتقل شد که منجر به بحران دیپلماتیک بین رباط و مادرید شد.

اخیرا دادگاه عالی اسپانیا در حکمی با درخواست بازداشت رهبر استقلال طلبان جبهه پولیساریو مخالفت کرد. در پی این حکم مراکش نسبت به فرار رهبر پولیساریو از اسپانیا هشدار داد و گفت، اگر وی در مادرید دادگاهی نگردد، روابط میان دو کشور متشنج خواهد شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1062

به "درخواست مراکش از اسپانیا برای ممانعت از تشدید بحران میان دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مراکش از اسپانیا برای ممانعت از تشدید بحران میان دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید