بورل: دنیا تا سال 2023 بر کرونا غلبه نخواهد کرد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر واکسیناسیون به اسم راه حل عبور از بحران کرونا گفت: دنیا تا سال 2023 بر همه گیری غلبه نخواهد کرد.

بورل: دنیا تا سال 2023 بر کرونا غلبه نخواهد کرد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در همایشی با موضوع تاثیر همه گیری بر روابط ژئواستراتژیک و اقتصاد دنیای در شهر دوبروونیک کرواسی بیان کرد، با گذشت یک سال و نیم از شیوع همه گیری کووید-19، اروپا در آستانه خروج از این بحران بهداشتی واقع شده است، اما شرایط در آمریکای جنوبی، آفریقا و هند همچنان سخت و وخیم است.

بورل با بیان اینکه مبارزه ای طولانی مدت علیه کرونا پیش رو داریم اضافه کرد، به این ترتیب دنیا به صورت کلی (شامل تمام کشورها) تا سال 2023 بر ویروس کرونا غلبه نخواهد کرد.

رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا تاکید نمود: کرونا، دنیای متفاوت، دیجیتالی تر و با نابرابری های نو به جای خواهد گذاشت.

وی گفت: همه ما از پیامد هایی که در آینده رخ خواهد داد، مطلع هستیم، اما در عین حال راهکار عبور از این بحران را هم می دانیم و آن واکسیناسیون است.

این دیپلمات اروپایی با یادآوری هشدار های سازمان ملل متحد مبنی بر عدم وجود راهکار های درمانی در بعضی منطقه ها دنیا که به معنای تفاوت در بهبودی و بی ثباتی بیشتر در دنیا است، از اهدای واکسن به کشور های فقیر برای تقویت توسعه مالی حمایت کرد.

اورسولا فون در لارین، رئیس کمیسیون اروپا هم دیروز شنبه بیان کرد، اتحادیه اروپا به هدف خود در تامین دوز های کافی برای واکسیناسیون 70 درصد از جمعیت بزرگسالان دست یافته است.

برنامه خرید واکسن در اتحادیه اروپا تحت مدیریت کمیسیون اروپا، 330 میلیون دوز واکسن بیون تک-فایزر، 100 میلیون دوز واکسن آسترازنکا، 50 میلیون دوز مودرنا و 20 میلیون دوز واکسن جانسون اند جانسون را تهیه نموده است.

بورل بدون اشاره به عدم توجه اروپا به تاکید های مکرر سازمان دنیای بهداشت مبنی بر ضرورت توزیع عادلانه واکسن کرونا بین ملت های دنیا، انگشت اتهام را به سوی روسیه و چین به اسم دو کشور فراوری و صادر نماینده واکسن کرونا به کشور های مختلف نشانه رفت و مدعی شد که این دو کشور از دیپلماسی واکسن به اسم ابزاری برای تقویت منافع خود در دنیا استفاده می نمایند.

وی به رغم دفاع از لزوم تفاهم با چین با توجه به اهمیت این کشور آسیایی تاکید نمود، نفوذ چین در دنیا در حال افزایش است و همکاری با پکن به طور فزاینده ای سخت است.

به عقیده بورل، رقابت بین چین و آمریکا در دهه های آینده، دنیا را شکل خواهد داد و اتحادیه اروپا باید جهت گیری خود را مشخص کند.

وی بعلاوه پیرامون روابط با آمریکا گفت: ما با ایالات متحده در حوزه سیاسی، مالی و تاریخی دارای اشتراکات هستیم و همواره به واشنگتن نزدیک هستیم، اما باید با در نظر گرفتن منافع خود به دنیا بنگریم.

منبع: فرارو
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1129

به "بورل: دنیا تا سال 2023 بر کرونا غلبه نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل: دنیا تا سال 2023 بر کرونا غلبه نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید