کرونا در اروپا، از پیش بینی شدیدترین رکود مالی در آلمان تا بازگشت محدودیت ها در پرتغال

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، جدیدترین اخبار کرونایی در اتحادیه اروپا حاکی از اعمال مجدد محدودیت های کرونایی در پرتغال پیامد شیوع مجدد این بیماری و پیش بینی شدیدترین رکود مالی در آلمان در ده سال اخیر پیامد بحران کرونا حکایت دارد.

کرونا در اروپا، از پیش بینی شدیدترین رکود مالی در آلمان تا بازگشت محدودیت ها در پرتغال

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، کرونا و عواقب گسترده سیاسی، اجتماعی و مالی آن همچنان تیتر اول بسیاری رسانه های اروپایی است.

شدیدترین رکود مالی 10 سال اخیر در آلمان

جدیدترین اخبار کرونایی از این اتحادیه حاکی از آن است که شورای خبرگان ارزیابی کلی مالی، پیامد بحران کرونا برای امسال میلادی انتظار کاهش رشد مالی حدود 6.5 درصد در آلمان را دارد. روز سه شنبه رئیس این نهاد مهم مالی گفت که بحران کرونا احتمالاً شدیدترین رکود مالی از زمان تشکیل جمهوری فدرال آلمان را ایجاد می نماید. وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که از تابستان فرایند رشد مالی این کشور صعودی گردد.

سفر هایکو ماس به اسپانیا

دو روز بعد از انتها حالت فوق العاده کرونایی در اسپانیا، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان امروز به این کشور که از محبوبترین کشورها برای گردشگر های آلمانی به شمار می رود سفر می نماید.

وی در آستانه سفر به اسپانیا اقدامات این کشور برای حمایت از گردشگر ها در برابر بیماری کرونا را ستوده و گفت: اسپانیا با وجدان خود را برای توریسم تابستانی آماده نموده است.

وی همچنین از شهفرایندان آلمانی درخواست کرد که از قوانین سختگیرانه پیروی نمایند و از تعطیلات تابستانی خود با رویکرد عاقلانه و منطقی لذت ببرند.

انستیتو رابرت کخ آلمان: کرونا همراه دائمی ما خواهد بود

انستیتو رابرت کخ آلمان هم اعلام نموده که انتظار هیچ گونه تغییرات جدی در فرایند سرایت این ویروس را در آینده ندارد. رئیس این نهاد بهداشتی در آلمان در این باره گفته است : به سختی این قابل تصور است که دیگر هیچ مبتلایی نداشته باشیم.

وی تأکید کرد : ما این ویروس را دائماً در کشور خواهیم داشت. ما باید بیدار باشیم و هوشیارانه عمل کنیم.

اپلیکیشن مهار کرونا به زودی در اتریش و ایتالیا هم مورد استفاده قرار می گیرد. رئیس دفتر صدر اعظم آلمان از امکان استفاده از این اپلیکیشن برای شهفرایندان آلمانی در سفر به این کشور خبر داده است.

افزایش چشمگیر بیکاری در آلمان

آژانس فدرال اشتغال آلمان از افزایش چشمگیر بیکاری فصلی در تابستان امسال پیامد بحران کرونا که در 10 سال اخیر بی سابقه خواهد بود خبر داده است.

دیتلف شله، رئیس این آژانس در گفتگویی با روزنامه زوددویچه سایتونگ گفت: انتظار می رود شمار بیکاران در تابستان امسال در آلمان از مرز 3 میلیون نفر عبور کند. آخرین بار نرخ بیکاری حدود 5 سال پیش در بازار کار سخت زمستان در آلمان تا این حد بالا بود.

مقام آلمانی: موج دوم کرونا قطعاً خواهد آمد

مارکوس زودر، نخست وزیر ایالت بایرن آلمان هم درباره به خطر افتادن موفقیت ها در مبارزه با بحران کرونا هشدار داده و در این باره ابراز اطمینان کرد که موج دوم کرونا وجود خواهد داشت. وی تأکید کرد تا وقتی که هیچ واکسن و دارویی برای این بیماری وجود ندارد این مسئله همچنان باقی خواهد بود.

بازگشت محدودیت های کرونایی در پرتغال

شهر لیسبون پرتغال هم به دلیل شیوع مجدد کرونا و افزایش آمار مبتلایان بار دیگر محدودیت های منطقه ای مقابله با این بیماری را اعمال می نماید. این محدودیت ها از جمله در لیسبون اعمال شده است.

نخست وزیر پرتغال روز دوشنبه گفت که از روز سه شنبه در لیسبون تجمعات بیشتر از 10 نفر ممنوع است. کافه ها و مراکز تجاری باید راس ساعت 20 تعطیل شوند. در کشور پرتغال بر اساس آمارهای اعلام شده بین 21 ماه می و 21 ژوئن بیش از 9 هزار مورد ابتلای جدید به کرونا شناسایی شده که بیشتر آن ها مربوط به لیسبون و مناطق همجوار بوده است.

افزایش آمار مبتلایان در اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس حدود 305289 نفر به کرونا مبتلا شده و 42647 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 293584 نفر به کرونا مبتلا شده و 28324 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 238720 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 34657 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 192119 نفر به کرونا مبتلا شده و 8969 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 160750 نفر به کرونا مبتلا شده و 29663 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

اتحادیه اروپا هم 17 و 18 جولای (27 و28 تیرماه) را برای برگزاری نشست ویژه کرونا برای دستیابی به توافقی درباره برنامه کمکی 750 میلیاردی مقرر نموده است. این خبر را سخنگوی رئیس شورای اتحادیه اروپا امروز اعلام نموده است. به گفته وی سران کشورهای اروپایی در این ملاقات برای اولین بار از زمان شیوع بحران کرونا به صورت حضوری در بروکسل با هم ملاقات می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 431

به "کرونا در اروپا، از پیش بینی شدیدترین رکود مالی در آلمان تا بازگشت محدودیت ها در پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از پیش بینی شدیدترین رکود مالی در آلمان تا بازگشت محدودیت ها در پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید