داروی قارچ سیاه در کدام داروخانه ها یافت می گردد؟

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع داروی آمفوتریسین بی در داروخانه های منتخب سراسر کشور اطلاع داد.

داروی قارچ سیاه در کدام داروخانه ها یافت می گردد؟

حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به کمبود مقطعی داروی آمفوترسین بی که به علت افزایش بیماران مبتلا به موکور (قارچ سیاه) اظهار کرد: در گذشته مقدار احتیاج ماهانه کل کشور به این دارو تنها 8 الی 9 هزار عدد بود، اما با افزایش موارد ابتلا به قارچ سیاه در بیماران مبتلا به دلتا کرونا، مقدار مصرف دوماهه کشور طی یک هفته به اتمام رسید.

او اضافه نمود: سازمان غذا و دارو بلافاصله نسبت به واردات فوریتی این دارو اقدام و داروی مورد احتیاج را روز گذشته وارد کرد. این دارو پس از شناسه گذاری تحویل شرکت های پخش شد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد: آمفوتریسین بی از روز گذشته در داروخانه های منتخب سراسر کشور توزیع شده و در دسترس بیماران واقع شده است.

محمدی توضیح داد: واردات داروی آمفوترسین تا برطرف احتیاج کامل بیماران ادامه خواهد داشت و به صورت مستمر وارد و توزیع خواهد شد.

او تاکید نمود: منطق و قوانین جاری کشور حکم می نماید به منظور مدیریت هرچه بیشتر منابع، تجویز این اقلام با نهایت دقت و مطابق دستورالعمل های ابلاغی معاونت درمان انجام گردد و دانشگاه های علوم پزشکی هم باید در اجرای این راهنما های الزامی نظارت نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1167

به "داروی قارچ سیاه در کدام داروخانه ها یافت می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی قارچ سیاه در کدام داروخانه ها یافت می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید