تولید ابزار نمودارگیری از چاه نفت

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، سیامک شقاقی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت از سال 88 تا به امروز به صورت تخصصی بر حوزه طراحی و ساخت محصولات اندازه گیری و نمودارگیری از چاه های نفت و گاز متمرکز شده است.

تولید ابزار نمودارگیری از چاه نفت

شقاقی گفت: ابزارهای ساخته شده در این شرکت، با ارسال ابزارهای نمودارگیری به درون چاه تا عمق 6 کیلومتری، عمل مانیتورینگ را انجام می دهد و مهندسان نفت نیز با مشاهده این نمودارها و اطلاعات، متوجه اقدامات تکمیلی در درون چاه می شوند.

وی محصولات مرتبط با حفاری، محصولات بعد از لوله گذاری و سیستم های سطحی قابل استفاده برای مانیتورینگ درون چاه ها و ابزارهای درون چاهی را از ابزارهای نمودارگیری از چاه های نفت و گاز گفت و گفت: این ابزار در گذشته به کشور وارد می شد و جزو ابزارهای خاص و حساس صنعت نفت به شمار می رفت.

به گفته وی، با توجه به تحریم ها، نیاز به تولید این ابزار از طرف کارفرما احساس شده و با توجه به سوابق فعالیت این مجموعه، ساخت این ابزار در دستور کار شرکت ما قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان در مورد صادرات محصولات این شرکت نیز گفت: اکنون پتانسیل تامین ابزارهای مورد نیاز کشور در داخل و صادرات این ابزارها را داریم.

وی افزود: شرکت های اروپایی و آمریکایی در این زمینه فعالیت می کنند و رقیب اصلی ما محسوب می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1424

به "تولید ابزار نمودارگیری از چاه نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید ابزار نمودارگیری از چاه نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید