بازگشت اتحادیه اروپا به استفاده از زغال سنگ

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، درپی بحران انرژی، اتحادیه اروپا در کوشش برای برآوردن احتیاج های برق خود به آفریقای جنوبی روی می آورد.

بازگشت اتحادیه اروپا به استفاده از زغال سنگ

از آنجایی که تحریم ها علیه روسیه همچنان بر خود اتحادیه اروپا اثر گذاشته است، این اتحادیه در پی منابع تازه انرژی است و مجبور شده است به استفاده از زغال سنگ بازگردد.

به گزارش آرتی، اتحادیه اروپا اکنون برای برآوردن احتیاج های انرژی خود به آفریقای جنوبی روی آورده است، علی رغم این که کشورهای اروپایی 8.5 میلیارد دلار برای کربن زدایی از اقتصاد خود در سال 2021 متعهد شده اند.

پیش از این کارخانه ذوب آلومینیوم اسلووالکو در اسلواکی نیز خبر داده است به علت بحران انرژی بی سابقه در سراسر اروپا فراوری اولیه خود را تا خاتمه سپتامبر متوقف خواهد نمود.

نورسک هیدرو مالک بیشترین سهام این کارخانه در این باره گفت: تصمیم برای متوقف کردن فراوری اولیه آلومینیوم در اسلووالکو در نتیجه شرایط نامطلوب انرژی و قیمت بالای برق گرفته شده، زیرا حداقل در میان مدت امیدی به بهبود اوضاع در اتحادیه اروپا وجود ندارد.

اروپا برای قطع احتمالی گاز روسیه و افزایش بهای گاز آماده می گردد و کشور ها برای پر کردن انبار های زیرزمینی گاز قبل از زمستان رقابت می نمایند.

این در حالی است که وال استریت ژورنال از تصمیم آلمان برای به تعویق انداختن تعطیلی 3 نیروگاه هسته ای این کشور خبر داده است.

خبرنگاران بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مرداد 1401 بروزرسانی: 28 مرداد 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1508

به "بازگشت اتحادیه اروپا به استفاده از زغال سنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت اتحادیه اروپا به استفاده از زغال سنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید