بهترین کشورهای جهان برای زندگی در سال 2018

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، مجله آنلاین یو اس نیوز که از معتبرترین و مهمترین نشریات در زمینه رده بندی دانشگاه ها، شهرها، مدارس و شرایط کاری است، هر سال بهترین کشورهای جهان را بر اساس معیارهای مختلف مثل کیفیت زندگی، شرایط کار، حقوق شهروندی و… رده بندی می نماید.

بهترین کشورهای جهان برای زندگی در سال 2018

در رده بندی سال 2018 این نشریه، سوئیس به عنوان بهترین کشور دنیا برای زندگی انتخاب شد و کانادا نیز در رتبه دوم این لیست نهاده شد. در ادامه به معرفی 10 کشور اول این لیست می پردازیم.

1- سوئیس

سوییس با نام رسمی فدراسیون سوییس، کشور کوچکی در اروپای مرکزی است که 16000 مایل مربع آن را کوه های آلپ، دریاچه و دره تشکیل داده است. سوییس یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا است و قرن ها به عنوان یک کشور بی طرف در سطح دنیا شناخته شده است.

طبق اعلامیه CIA World Factbook سوییس دارای نرخ بیکاری پایین، نیروی کار ماهر و بالاترین فراوری ناخالص داخلی در سطح دنیا است. رتبه سوییس نسبت به سال 2017 در رده بندی بهترین کشورهای دنیا برای زندگی، تغییری ننموده و در سال گذشته نیز رتبه 1 را به خود اختصاص داده بود.

فراوری ناخالص داخلی: 659/8 بیلیون دلار

جمعیت: 8/372/098

مساحت: 41/277 کیلومترمربع

2- کانادا

کانادا حدود دو پنجم قاره آمریکای شاقتصادی را به خود اختصاص داده است و بعد از روسیه دومین کشور پهناور دنیا است. کانادا جمعیت بسیار کمی دارد و بیشتر ساکنان آن در فاصله 125 مایلی از مرز ایالات متحده آمریکا زندگی می نمایند. بیابان های شاقتصادی رو به توسعه کانادا و همچنین استقبال کانادا از مهاجرین تازه وارد، نقش مهمی را در شکل دهی به هویت این کشور بازی می نمایند.

کانادا یک کشور صنعتی پیشرفته با سطح کیفی بالای زندگی است. توافق نامه هایی که در سال های 1980 و 1990 بین کانادا و آمریکا بسته شد، منجر به تقویت چشمگیر روابط تجاری این کشور با آمریکا شد. در حال حاضر کانادا و آمریکا دارای بالاترین روابط تجاری با یکدیگر هستند. رتبه کانادا نسبت به سال 2017 در رده بندی بهترین کشورهای دنیا برای زندگی، تغییری ننموده و در سال گذشته نیز رتبه 2 را به خود اختصاص داده بود.

فراوری ناخالص داخلی : 1/5 تریلیون دلار

جمعیت: 36/286/425

مساحت: 9/984/670 کیلومترمربع

3- آلمان

آلمان پرجمعیت ترین کشور اتحادیه اروپا است. همچنین صاحب یکی از عظیم ترین اقتصادهای دنیا است. آلمان در مرکز اروپا واقع شده است و با 9 کشور دیگر دارای مرزهای مشترک است. چشم اندازهای کشور آلمان دارای طیف متنوعی از دشت های شاقتصادی در نواحی شمال و دریای بالتیک و کوه های آلپ در جنوب، می باشد.

آلمان یکی از عظیم ترین صادرنمایندگان و واردنمایندگان دنیا است. این واردات و صادرات شامل صنایعی نظیر تلکام، مراقبت های بهداشتی، توریسم و … می گردد. صنعت و کشاورزی نیز از دیگر بخش های اقتصادی مهم این کشور است. آلمان در رده بندی بهترین کشورهای دنیا برای زندگی نسبت به سال 2017 یک رتبه صعود نموده است.

فراوری ناخالص داخلی: 3/5 تریلیون دلار

جمعیت: 82/667/685

مساحت: 357/022 کیلومترمربع

4- انگلستان

انگلستان یک کشور بسیار توسعه یافته است که در زمینه های اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی در سطح بین المللی دارای نفوذ قابل توجهی است. انگلستان در گوشه شمال غربی اروپا واقع شده است. جزیره عظیم بریتانیا شامل انگلستان، اسکاتلند، ولز و بخش شاقتصادی جزیره ایرلند می باشد.

پایتخت انگلستان، لندن، یکی از مراکز اقتصادی عظیم در دنیا است. لندن همچنین یکی از پربازدیدترین شهرها در دنیا محسوب می گردد. انگلستان همچنین مهد بعضی از بهترین دانشگاه های دنیا از قبیل دانشگاه آکسفورد، کمبریج و کالج سلطنتی لندن می باشد. انگلستان در رده بندی بهترین کشورهای دنیا برای زندگی نسبت به سال 2017 یک رتبه سقوط نموده است.

فراوری ناخالص داخلی: 2/6 تریلیون دلار

جمعیت: 65/637/239

مساحت: 243/610 کیلومترمربع

5- ژاپن

ژاپن یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا است. ژاپن در شرق آسیا واقع شده است و دارای 4 جزیره اصلی است. در حالیکه بیشتر مساحت ژاپن از کوه ها و مناطق پوشیده از درخت تشکیل شده است، شهرنشینی شیوه غالب زندگی در این کشور است. ژاپن در سالیان متمادی تحت تأثیر و تأثرات فرهنگی کشورهای همسایه خود بوده است و در حال حاضر سنت های باستانی ژاپن با بعضی از جنبه های زندگی غربی ادغام شده است. ژاپن دارای سومین اقتصاد عظیم دنیا است. این کشور همچنین از عظیم ترین فراورینمایندگان وسایل نقلیه موتوری، تجهیزات الکترونیکی و فولاد است. رتبه ژاپن نسبت به سال 2017 در رده بندی بهترین کشورهای دنیا برای زندگی، تغییری ننموده و در سال گذشته نیز رتبه 5 را به خود اختصاص داده بود.

فراوری ناخالص داخلی:4/9 تریلیون دلار

جمعیت: 126/994/511

مساحت: 377/915 کیلومترمربع

کشورهای سوئد، استرالیا، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و هلند نیز به ترتیب رتبه های 6، 7، 8، 9 و 10 را در این رده بندی به خود اختصاص داده اند.

6- سوئد

7- استرالیا

8- ایالات متحده آمریکا

9- فرانسه

10- هلند

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در دانشگاه های کانادا فرم ارزیابی رایگان موسسه خبرنگاران را پر کنید. مشاوران موسسه شرایط شما را آنالیز نموده و در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 356

به "بهترین کشورهای جهان برای زندگی در سال 2018" امتیاز دهید

2 کاربر به "بهترین کشورهای جهان برای زندگی در سال 2018" امتیاز داده اند | 3.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین کشورهای جهان برای زندگی در سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید