نگاهی به پرفروش ترین خودروهای تاریخ

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، در طول صنعت خودروسازی متر و معیارهای متفاوتی برای سنجش پیروزیت خودروها تعریف شده است. سریع ترین خودروهای دنیا، گران قیمت ترین خودروهای دنیا، ایمن ترین خودروهای دنیا یا کم مصرف ترین خودروهای دنیا، همگی از ترین های این صنعت هستند. عده ای هم بهترین خودروهای دنیا را برندگان انواع مسابقات اتومبیل رانی می دانند، اما شاید پیروز ترین خودروهای دنیا پرفروش ترین های آن ها باشند. چرا که پرفروش ترین خودروی تاریخ در دنیا بدون شک بیشترین ارزش را برای خرید داشته است.

نگاهی به پرفروش ترین خودروهای تاریخ

یک خودرو برای اینکه بتواند به پرفروش ترین ماشین تاریخ صنعت خودروسازی تبدیل گردد باید توجهات زیادی را به خود جلب نموده و مشخصات فنی، امکانات رفاهی به روز و سواری رضایت بخشی را در اختیار خریداران خود قرار داده باشد. در کنار اینها، قیمت مناسبش امکان خرید آن را برای اقشار متوسط و کم درآمدتر جامعه فراهم نموده باشد. نکته مهم دیگر این است که پرفروش ترین خودروی جهان باید در دسترس همه باشد و مخصوص قشر خاصی نباشد.

در ادامه این مطلب نگاهی داریم به پرفروش ترین خودروهای تاریخ ؛ خودروهایی که تواستند در سطح جهانی بدرخشند و ارزش خرید بالایشان را به همگان اثبات نمایند. در ادامه دلایل پیروزیت و محبوبیت این خودروها را آنالیز خواهیم کرد.

پرفروش ترین خودروهای تاریخ؛ خودروهایی برای تمام فصول

اگر از پایان به فهرست پرفروش ترین ماشین های تاریخ نگاه کنیم مزدا 323، اپل آسترا، اولدزموبیل کاتلس، رنو کلیو، فورد فوکوس، فولکس واگن پولو، کرایسلر تاو اند کانتری، ب ام و سری3، شورلت ایمپالا و فورد فیستا در رده بیستم تا یازدهم این لیست قرار می گیرند. این فهرست مدتی قبل توسط مجله Wall Street Cheat Sheet تهیه شد.

با این حال، باید بگوییم که 10 خودروی پرفروش تاریخ، ماشین های جذاب تری هستند. ماشین هایی که از دل یک قرن تاریخ این صنعت بیرون آمده اند.

10- فولکس واگن پاسات؛ یک خودروی خانوادگی

این خودرو که در کشور ما نیز محبوبیت بسیاری دارد، در سال 1973 به دنیا آمد. از این خودرو تا به امروز 16میلیون دستگاه در 7 نسل به فروش رسیده است.

پاسات یک سدان خانوادگی تمام عیار است با ویژگی هایی نسبتا لوکس و البته قیمت مناسب. بنابراین همواره مورد توجه بسیاری نهاده شده است.

آخرین نسل آن که در سال 2018 به جهان معرفی گردید همچنان محبوبیت و مقبولیت لازم را دارد و در بین سدان های پرفروش جهان است. قیمت نسخه 2020 نسل هفتم پاسات در آمریکا 22 هزار و 995 دلار است.

شما هم می توانید با ورود به بخش آگهی های خودروی سایت خبرنگاران، از قیمت خرید و فروش فولکس پاسات آگاه شوید.

9- فورد مدل T؛ پیشکسوت میان پرفروش ترین خودروهای تاریخ

این خودرو که اولین خودروی فراوری انبوه جهان نیز است، در 1908 در دیترویت دیده به جهان گگردد. فورد مدل T حاصل فکر و سیاست مالی هنری فورد بود که قصد داشت خودرویی مالی در تیراژ بالا برای عامه مردم فراوری کند.

فورد مدل T که تنها 20 سال روی خط فراوری قرار داشت 16.5 میلیون نسخه فروش کرد و همین رقم او را حتی بعد از 86 سال از توقف خط فراوریش در رتبه نهم پرفروش ترین ماشین تاریخ قرار داد. قیمت مناسب در برابر کیفیت و امکانات خوب و در عین حال فراوری انبوه در برابر رقبا عوامل پیروزیت فورد مدل T بودند که باعث شدند این خودرو وارد فهرست پرفروش ترین خودروهای تاریخ گردد.

8- هوندا آکورد؛ اولین خودروی ژاپنی فراوری شده در آمریکا

این محبوب جهانی، در طول 44 سال فراوری همواره یکی از پرفروش های جهان بوده است. آکورد که اولین خودروی ژاپنی فراوری شده در آمریکا نیز است از سال 1989 در بین پرفروش ترین سدان های این کشور واقع شده است.

بارزترین ویژگی این خودروی خانوادگی شهری، امنیت و سواری خوب و راحت است. تا به امروز 18 میلیون نسخه از آکورد به فروش رفته است. نسخه 2020 نسل دهم آکورد به قیمت پایه 24هزار دلار در آمریکا معامله می گردد.

آکورد در ایران هم بسیار محبوب و خوشنام بوده است. شما می توانید برای خرید هوندا آکورد و اطلاع از قیمت آن به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

7- فورد اسکورت؛ یک کامپکت جذاب آمریکایی

فورد اسکورت یکی دیگر از فوردهای موجود در فهرست پرفروش ترین ماشین های تاریخ است. خط فراوری این خودروی آمریکایی از 1968 آغاز به کار کرد.

اسکورت در فاصله 1968 تا 1981 تنها در اروپا خرید و فروش می شد و پس از آن پا به آمریکا هم گذاشت. خط فراوری آن در 2004 برای همواره در آمریکا متوقف شد و تا 2015 در کشورهایی مانند اسپانیا و چین ادامه یافت.

فورد اسکورت کامپکت سایز کوچک جذابی بود که با خصوصیات فنی خوب و قیمت مناسبش مورد توجه علاقه مندان به خودروهای کوچک نهاده شد. از فورد اسکورت 18 میلیون نسخه فروش رفته است.

6- هوندا سیویک؛ همچنان محبوب

اولین نسل از این محبوب ژاپنی در 1972 به جهان معرفی گردید. سیویک نیز به دنبال آکورد پا را از مرز های ژاپن فراتر گذاشت و صاحب خط فراوریی در آمریکا شد. تا کنون 18.5 میلیون دستگاه از این خودرو در ده نسلی که از آن فراوری شده به فروش رفته است.

سیویک اولین کامپک هوندا بود که در ابتدا بین کامپکت های کوچک شهری قرار می گرفت و سپس با افزایش سایز به کامپکت های عظیم پیوست. محبوبیت این خودرو در طراحی متفاوت، استهلاک پایین، کیفیت فنی خوب و قیمت مناسب خلاصه می گردد.

سیویک همچنان از محبوب ترین های آمریکا و جهان است و نسخه 2020 نسل دهم آن از 19 هزار و 750 دلار آغاز می گردد. شما هم می توانید آگهی های مرتبط با خرید و فروش هوندا سیویک را در خبرنگاران مشاهده کنید.

5- لادا واز؛ یک پرفروش ناشناخته

لادا واز شاید ناشناخته شده ترین خودرو لیست پرفروش ترین خودروهای تاریخ باشد. اما این خودروی ناشناخته توانست در فاصله 18 سال فراوری به آمار فروش 19.5 میلیون نسخه دست یابد.

لادا واز محصول کمپانی AvtoVAZ در شوروی سابق است که به دلیل نبود رقیب در این کشور توانست به فروش خوبی دست یابد. فراوری لادا واز با فروپاشی شوروی در روسیه متوقف شد، اما تا چندی پیش از 2015 در مصر ادامه داشت.

4- فولکس واگن بیتل؛ خودرویی که می شناسیم

این خودرو شاید علاوه بر قرار دریافت در لیست پرفروش ترین ماشین های تاریخ، در بین قدیمی ترین و ماندگارترین نام خودروهای تاریخ هم باشد. فولکس واگن بیتل، در 1938 برای اولین بار فراوری شد.

بیتل آن روزها تنها خودرویی مورد قبول و باب سلیقه دیکتاتور هیتلر بود. اما سرنوشت این قورباغه ای محبوب زیباتر از تولدش پیش رفت و در 1960 به دلیل چهره خاصش مورد توجه انجمن ها فرهنگی نهاده شد.

بیتل که شاید تنها نقطه روشن کارنامه هیتلر باشد تا 1974با یک چهره ثابت اما مشخصات فنی متفاوت فراوری شد. در 1994 خط فراوری نسخه جدید آن به نام نیو بیتل آغاز به کار کرد و تا 2004 فعال بود. فولکس بیتل که از همان ابتدا به عنوان محصولی مالی برای خرید عموم مردم آلمان فراوری شد همواره به دلیل چهره جذاب، قیمت مناسب و عملکرد رضایت بخش مورد توجه بوده و توانست در دو دوره فراوریش 23.5 میلیون نسخه فروش داشته باشد.

اگر قصد خرید فولکس بیتل را دارید می توانید آگهی های مرتبط با این خودرو را در سایت خبرنگاران مشاهده کنید.

3- فولکس واگن گلف؛ یک هاچ بک پرفروش و مالی

باز هم گلف و یک محصول جذاب و مالی. گلف که نقش جایگزین بیتل را برعهده داشت، به خوبی توانست فقدان آن را پر کند و به خودرویی محبوب و پرفروش تبدیل گردد تا جایی که توانست به یکی از پرفروش ترین خودروهای تاریخ تبدیل گردد.

این هاچ بک جذاب تا به امروز در 7 نسل عرضه شده است که حاصل فروش آن ها نزدیک به 30 میلیون نسخه است. آخرین نسل از آن در 2013 به جهان معرفی گردید. گلف که همواره در لیست بهترین خودروهای جهان بوده، از نظر کارشناسان به دلیل خصوصیات فنی خوب و قیمت مناسب و کیفیت ساخت مورد توجه نهاده شده است.

با مراجعه به بخش خودروی سایت خبرنگاران می توانید از قیمت خرید فولکس گلف آگاه شوید.

2- فورد سری F؛ تنها وانت موجود بین پرفروش ها

این خودرو که در سال 1948 پا به عرصه صنعت خودروسازی گذاشت، از اولین خودروها در کلاس و فرم بدنه محبوب آمریکاییان یعنی وانت فول ساز بود. این پیکاپ جذاب که تنها وانت موجود در لیست پرفروش ترین خودروهای جهان است تا کنون در 13 نسل فراوری شده و توانسته آمار فروش 40میلیون نسخه را به نام خود ثبت کند.

قدرت موتور و توان خروجی بالای فورد سری F، در کنار بدنه عظیم و کاربردی اش از دلایل محبوبیت و فروش بالای آن محسوب می شوند. نسخه 2020 این خودرو قوی ترین پیکاپ جهان شناخته شده که البته هنوز در بازار عرضه نشده است.

1 - تویوتا کرولا؛ پرفروش ترین خودروی تاریخ

کرولا از محصولات قدیمی و همواره پرطرفدار تویوتای محبوب بوده است. حدس وجود یکی از محصولات تویوتا در این لیست چندان دور از انتظار نیست. چرا که تویوتا همواره چند مدل خودروی کاربردی و مالی را در بین فراوریات خود دارد و کرولا پرفروش ترین آن ها است.

اولین کرولا در 1966 به فروش رسید و تا کنون از 11نسل فراوری شده آن 45 میلیون نسخه فروش رفته است. آخرین نسل آن که در 2017 معرفی گردید همچنان در بازار رقابتی پیروز عمل می نماید و تویوتا و طرفدارانش را شگفت زده می سازد. نسخه 2020 نسل یازدهم این سدان مالی که از امکانات مناسبی هم برخوردار است 32هزار و 532 دلار است.

خرید و فروش تویوتا کرولا در ایران نیز مانند سایر نقاط جهان بازار داغی داشته است. شما می توانید آگهی های مرتبط با این خودرو را هم در خبرنگاران مشاهده کنید.

فهرست پرفروش ترین خودروهای تاریخ؛ منتظر یک اتفاق تازه

با آنالیز دقیق این لیست درمی یابیم عواملی چون، کیفیت فراوری و مونتاژ، استهلاک پایین، مشخصات فنی خوب، امکانات مناسب و به روز در کنار قیمت نه چندان بالا در کنار هم می توانند موجب فروش بالای یک خودرو شوند.

نبود هریک از این فاکتورها می تواند یک خودروی پیروز را از گردونه رقابت حذف نماید. البته گاهی بعضی خودروها مانند لادا واز و پیکان یا پراید نیز تبدیل به پرفروش ترین ها می شوند که تنها عامل پیروزیت شان نبود بازار رقابتی است.

بنابراین وجود رقابت نزدیک در صنعت خودروسازی می تواند مهمترین انگیزه فراورینمایندگان این صنعت برای ارائه بهترین ها با مناسب ترین قیمت باشد.

به نظر شما در چند سال آینده شاهد ورود مدل های جدیدی به این فهرست خواهیم بود؟ یا فرایند فراوری خودروسازان جهان به شکلی شده که دیگر نمی توان مانند گذشته انتظار چنین پیروزیت هایی را انتظار داشت؟ خرسند می شویم نظرات و دیدگاه هایتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: دیوار
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 582

به "نگاهی به پرفروش ترین خودروهای تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به پرفروش ترین خودروهای تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید