آمریکا در پی محدودسازی بیشتر محصولات ICT برای چین

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به گزارش خبرنگاران، در 7 مارس 2023 میلادی گروهی از سناتورهای آمریکایی لایحه ای ارائه کردند که قابلیت های شاخه اجرایی دولت برای محدود سازی محصولات و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را که به کشورهای متخاصم آمریکا مرتبط هستند، ارتقا می دهد.

آمریکا در پی محدودسازی بیشتر محصولات ICT برای چین

این لایحه با عنوان محدود کردن ظهور تهدیدات امنیتی که فناوری اطلاعات و ارتباطات را به خطر می اندازد (به اختصار قانون محدود سازی)، آخرین تحول در زمینه تلاش طولانی مدت قانونگذاران در واشنگتن برای محدود کردن محصولات و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات چین است که ممکن است امنیت ملی را تهدید کند.

مجلس نمایندگان در حال بررسی گزینه های قانونی خود است و قوه مجریه نیز تحت نظر مراجع قانونی فعلی به تلاش های خود ادامه می دهد.

قانون محدودسازی براساس مقررات موجود توسعه می یابد و یک سیستم رگولاتوری برای تحقیق، محدودسازی و ممنوعیت تراکنش با هلدینگ های مالی، شرکت های ICT را ایجاد می کند که با کشورهای متخاصم مرتبط هستند.

این لایحه شامل قوانین فعلی سرویس های فناوری اطلاعات و ارتباطات می شود و وزیر بازرگانی را ملزم می کند اقداماتی علیه فعالیت های ICT انجام گیرد و همچنین قدرت لازم برای توسعه قوانین در حوزه ای وسیع تر را فراهم می کند.

علاوه بر آن وزارت بازرگانی برای محدودسازی یا ممنوعیت شرکت های ICT می تواند به جو بایدن رییس جمهور آمریکا پیشنهاداتی ارائه کند. رییس جمهور نیز تصمیم می گیرد به کدامیک عمل کند.

در این لایحه نام کشورهای جمهوری خلق چین (شامل هنگ کنگ و ماکائو)، کوبا، ایران، کره شمالی، روسیه، ونزوئلا به عنوان کشورهای متخاصم برده شده است.

وزارت بازرگانی آمریکا می تواند این فهرست را تغییر دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 فروردین 1402 بروزرسانی: 11 فروردین 1402 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1611

به "آمریکا در پی محدودسازی بیشتر محصولات ICT برای چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در پی محدودسازی بیشتر محصولات ICT برای چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید