40 درصد آمار جان باختگان کرونا در انگلیس، به سالمندان تعلق دارد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، تازه ترین گزارش دفتر آمار ملی انگلیس نشان می دهد، 40 درصد آمار جان باختگان مربوط به بیماری کویید-19 در این کشور به سالمندان تعلق دارد.

40 درصد آمار جان باختگان کرونا در انگلیس، به سالمندان تعلق دارد

بر اساس این گزارش، از ابتدای شیوع کرونا در انگلیس بیش از 8 هزار و 312 نفر در خانه های سالمندان جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که آمار ارائه شده توسط این نهاد مستقل با گزارش رسمی وزارت بهداشت انگلیس اختلاف فاحشی را نشان می دهد.

طبق برآورد دفتر آمار ملی انگلیس، تا یکم ماه می 2020 (12 اردیبهشت) 33 هزار و 337 نفر جان خود را از دست داده اند که این میزان نسبت به آمار رسمی، 6 هزار و 495 نفر بالاتر است.

براساس این گزارش، هرچند آمار مرگ ومیر در بیمارستان ها رو به کاهش گذاشته اما تعداد جان باختگان در خانه های سالمندان به سرعت رو به افزایش است.

رسانه های انگلیس و کارشناسان معتقدند، گزارش دفتر آمار ملی انگلیس نسبت به آمارهای ارائه شده توسط دولت دقیق تر است.

به گزارش اسکای نیوز، تعداد فوتی های مظنون به کرونا در گزارش دفتر آمار ملی انگلیس دیده شده، در حالی دولت فقط آمار درگذشتگان مبتلا به کرونا در بیمارستان های این کشور را منتشر می کند.

اختلاف بالای آمار رسمی دولت با نهادهای مستقل سبب نگرانی جدی درباره شرایط کرونا در انگلیس شده است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دو هفته پیش ادعا کرد که این کشور از رشد همه گیری کووید-19 عبور کرده و شیب نزولی را می گذراند.

وی 11 اردیبهشت گذشته در نشست خبری روزانه دولت مدعی شد: ما از اوج همه گیری کرونا که می توانست فاجعه بارتر باشد عبور کردیم و اینک می توانیم روزنه ای از نور را پیش رو داشته باشیم.

جانسون یکشنبه گذشته برنامه دولت برای عبور از قرنطینه را ارائه کرد که براساس آن، محدودیت های مرتبط با ورزش در فضای آزاد و تردد به محل کار از فردا (چهارشنبه 24 اردیبهشت) آسان خواهد شد.

این در حالیست که نهاد علمی اتحادیه اروپا ارزیابی دولت لندن از شرایط کرونا در این کشور را رده کرده و می گوید این کشور در کنار چهار کشور دیگر اروپایی هنوز به پیک شیوع کرونا نرسیده اند. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 381

به "40 درصد آمار جان باختگان کرونا در انگلیس، به سالمندان تعلق دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 درصد آمار جان باختگان کرونا در انگلیس، به سالمندان تعلق دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید