کمیسیون اروپایی شرایط فقر بچه ها در این اتحادیه را شرم آور خواند

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، معاون رئیس کمیسیون اروپایی با اشاره به تعداد زیادی از بچه هایی که در اتحادیه اروپا در معرض خطر فقر و گرسنگی قرار دارند این شرایط را برای این اتحادیه شرم آور خواند.

کمیسیون اروپایی شرایط فقر بچه ها در این اتحادیه را شرم آور خواند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دوبراوکا سوئیکا، معاون دبیر کمیسیون اروپا در گفتگویی با یک رسانه آلمانی درباره عواقب فقر بچه ها در اروپا هشدار داده و بیان کرد: بسیاری بچه ها در اتحادیه اروپا در معرض خطر فقر و محدودیت های اجتماعی قرار دارند.

وی از کشورهای عضو این اتحادیه خواست بیش از گذشته برای حل این معضل اقدام نمایند. سوئیکا با ارائه ارقامی مربوط به سال 2019 گفت: در آن موقع 22 درصد بچه ها در اتحادیه اروپا در معرض خطر فقر و محدودیت های اجتماعی قرار داشتند که تعداد آن ها مجموعا حدود 18 میلیون کودک بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید نمود: امروزه بچه هایی در اتحادیه اروپا هستند از گرسنگی رنج می برند. این شرم آور است وما نمی توانیم این شرایط را تحمل کنیم. به ویژه بچه ها در خانواده های 3 فرزند و یا بیشتر، در مناطق دورافتاده و در خانواده های با زمینه های مهاجرتی در معرض خطر فقر قرار دارند.

معاون رئیس کمیسیون اروپایی همچنین گفت: حدود نیمی از بچه ها با سطح تحصیلات پایین والدین خود در معرض خطر فقر و یا محدودیت اجتماعی قرار دارند و در مقایسه تنها حدود 10 درصد بچه ها با سطح تحصیلات بالای والدین در معرض خط فقر قرار دارند و این منجر به نابرابری عمیق فرصت ها می گردد.

این مقام اروپایی تاکید نمود که هدف کمیسیون اروپایی این است که شمار بچه ها در معرض خطر قر را تا سال 2030 به حداقل 5 میلیون نفر کاهش دهد. وی اضافه کرد: به ویژه باید در کشورهای عضو اتحادیه اروپا که نسبت بچه ها فقیر و یا محروم آن ها بالاتر از حد متوسط اتحادیه اروپا است در مبارزه با فقر بچه ها بیشتر سرمایه گذاری کرد.

کمیسیون اروپایی به ویژه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه می نماید برای دختران و پسران در معرض خطر فقر دسترسی به آموزش و مراقبت و تجهیزات کافی برای آموزش از راه دور را فراهم کند؛ از جمله باید اطمینان حاصل گردد که بچه ها حداقل یک وعده غذایی سالم در روز را در مدرسه دریافت می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 978

به "کمیسیون اروپایی شرایط فقر بچه ها در این اتحادیه را شرم آور خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون اروپایی شرایط فقر بچه ها در این اتحادیه را شرم آور خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید