جایزه مصطفی (ص) قبل از هرنهاد تشویقی اوگور شاهین، کاشف واکسن کرونا را لایق تقدیر دانست

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، برگزیده جایزه مصطفی (ص) 2019 پیروز به تولید واکسن کووید 19 در جهان شده است و یک شبکه آلمانی به این امر تاکید کرد.

جایزه مصطفی (ص) قبل از هرنهاد تشویقی اوگور شاهین، کاشف واکسن کرونا را لایق تقدیر دانست

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی جایزه مصطفی (ص)، اوگور شاهین، آبان ماه سال گذشته برگزیده سومین جایزه مصطفی (ص) در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی برای اثر طراحی و ارزیابی بالینی واکسن های درمانی ضد سرطان بر پایه mRNA شد؛ وی متولد کشور ترکیه و استاد ایمونولوژی در دانشگاه ماینتس کشور آلمان و مالک شرکت BioNTech آلمانی است.

با توجه به فراگیری ویروس کرونا و همه گیری آن در سراسر دنیا، اوگور شاهین، برگزیده جایزه مصطفی (ص) 2019 در مورد تولید واکسن کووید 19، به دستاورد های قابل تحسینی رسیده است. به همین دلیل شبکه تلویزیونی دویچه وله آلمان، گزارشی در مورد اوگور شاهین، برگزیده جایزه مصطفی (ص) 2019 و دستاورد وی در مورد واکسن کووید 19 تهیه کرده است.

دویچه وله با بیان اینکه شاهین قویترین گزینه برای تولید واکسن کووید 19 است، به پژوهشی بسیار سخت که کل دنیا در انتظار موفقیت آن است اشاره دارد و به واکسنی که به قتل عام ویروس کرونا که دنیا را فلج کرده، پایان می دهد، می پردازد.

اوگور شاهین، پنجاه و پنج سال سن دارد و پزشکی اهل ترکیه است که در اسکندرون به دنیا آمده است؛ او در چهار سالگی به همراه پدرش به شهر کلن آلمان مهاجرت کرد. وی دکترای خود را با درجه عالى در سال 1992 با پایان نامه ای در مورد ایمونوتراپی سلول های سرطانی دریافت کرد.

در بخش دیگری از این گزارش، دویچه وله به برگزیده شدن اوگور شاهین برای دریافت جایزه علمی و فناوری مصطفی (ص) در سال 2019 اشاره دارد و می گوید: این جایزه بالاترین نشان علمی در دنیا اسلام محسوب می شود و و ارزش آن 500 هزار دلار است.

در این گزارش دویچه وله می گوید: به جرأت می توان گفت جایزه مصطفی (ص) قبل از هر نهاد تشویقی-علمی دیگری، دکتر اوگور شاهین را شناخته و وی را لایق تقدیر عالی دانسته است.

شرکت BioNTech با همکاری یک شرکت آمریکایی بنام Pfizer در حال تولید یک واکسن موثر بر ضد کرونا است، که توجه مردم دنیا به آن معطوف است و انتظار می رود که 100 میلیون دُز از این واکسن تا پایان سال 2020 تولید و در اختیار انبوه مصرف کنندگان قرار داده شود.

در ادامه دویچه وله اشاره می کند که ایالات متحده آمریکا برای خرید واکسن مورد انتظار، حدود دو میلیارد دلار به BioNTech و Pfizer متعهد شده است؛ این تحولات، ارزش سهام شرکت BioNTech را به بیش از 20 میلیارد یورو رسانده و ناگهان اوگور شاهین در آلمان میلیاردر شد.

لازم به ذکر است که پیشتر، رسول دیناروند، رئیس گروه علم و فناوری زیستی و پزشکی جایزه مصطفی (ص) با حضور در برنامه چرخ شبکه چهارم سیما، با اشاره به تولید واکسن توسط اوگور شاهین، برگزیده جایزه مصطفی (ص) بر پایه mRNA و توسعه این واکسن گفته بود: حداقل 100 میلیون دُز واکسن شرکت بایونتک تولید و منتظر تایید نهایی است؛ در واقع این شرکت ها سرمایه گذاری و خطر را عملا با توجه به مشکل دنیای کرونا پذیرفته اند؛ البته اتحادیه اروپا، آمریکا و دیگر کشورها، حمایت هایی کرده اند تا واکسیناسیون زودتر عملی شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 695

به "جایزه مصطفی (ص) قبل از هرنهاد تشویقی اوگور شاهین، کاشف واکسن کرونا را لایق تقدیر دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه مصطفی (ص) قبل از هرنهاد تشویقی اوگور شاهین، کاشف واکسن کرونا را لایق تقدیر دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید