بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان کدامند؟

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، مکانی که آدمی در آن زندگی می کند، بسیار حائز اهمیت است چرا که محیط، می تواند تاثیر بسیاری در آینده هر فردی داشته باشد. در دنیای امروزه که بسیاری از افراد به دنبال مهاجرت هستند، باید با آگاهی کامل، محیط خود را انتخاب کنند. بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان را بشناسید.

بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان کدامند؟

مهاجرت به کانادا

ایرانیانی که قصد مهاجرت به یک کشور سطح بالا را دارند، می توانند کشور کانادا را انتخاب نمایند. کانادا در لیست 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان قرار گرفته و جزو کشورهای مهاجرپذیر است. مهاجرت به کانادا برای افرادی که مسافت برایشان مهم نیست، ایده آل است. در کنار تمام مزایایی که مهاجرت به کانادا دارد، این کشور برای ادامه تحصیل بسیار مناسب است. دانشگاه های کانادا، از نظر علمی سطح بالایی دارند و برای افرادی که می خواهند به کانادا برای ادامه تحصیل مهاجرت نمایند، بسیار مناسب است. کانادا سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر دارد که در این سیستم، در صورتی که امتیازات لازم را بتوانید کسب کنید، از طریق کار، به شما اقامت دائم کانادا داده خواهد شد. کانادا دارای صنعتی قوی و به روز است و همین مورد، این کشور را مکانی برای کسب درآمد بیشتر بدل کرده است. اغلب رشته های مهندسی و فنی می توانند در این کشور، درآمد خوبی کسب نمایند.

از مزایای دیگر مهاجرت به کانادا این است که ایرانیان بسیاری در این کشور حضور دارند که احساس غربت را برای مهاجرین، به حداقل می رساند.

مهاجرت به آمریکا

آمریکا نیز در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان قرار گرفته و به دلیل اقتصاد پیشرفته و درآمدزایی بالا، جزو کشورهایی است که نه تنها ایرانیان بلکه جهانیان را مجذوب خود کرده است. امروزه به دلیل تحریم هایی که آمریکا علیه ایران دارد، مهاجرت به این کشور کمی سخت شده است اما راه های گوناگونی وجود دارد که می توان از طریق آن، به آمریکا مهاجرت کرد. ازدواج، سرمایه گذاری، تحصیل و … از جمله راه های مهاجرت به این کشور است. از معایبی که مهاجرت به آمریکا دارد، هزینه های بالایی است که زندگی در این کشور دارد. اگر درآمد شما از همان ابتدا مناسب باشد، جای نگرانی نیست اما آمریکایی ها معمولا اصراف گر هستند و سبک زندگیشان، با اروپایی ها کاملا متفاوت است. با این حال خرید خانه در آمریکا، معمولا یک رویا نیست و به راحتی افراد می توانند، خانه ای با همان درآمد متوسط خود، خریداری نمایند.

مهاجرت به استرالیا

استرالیا نیز جزو 10 کشور منتخب و برتر ایرانیان برای مهاجرت است. استرالیا به دلیل شرایط مالی مناسبی که دارد، نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد و از طرفی، کشوری پیشرفته برای مهاجرت ایرانیان است. افرادی که به استرالیا مهاجرت می نمایند بعد از 5 سال کار کردن می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. آب و هوای استرالیا مشابه بخش هایی از ایران است که همین موضوع، زندگی در استرالیا را برای ایرانیان، راحت تر کرده است.

با این که استرالیا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانی ها است اما باید با معایب آن هم آشنا باشید. استرالیا از ایران بسیار دور است و همین امر باعث می شود که در سال، کمتر بتوانید به ایران باز شد. مورد دیگر این است که از نظر رفاهی، شهرهای بزرگ آن امکانات خوبی دارند اما شهرهای کوچک استرالیا، امکانات رفاهی مناسبی ندارند. مسکن در استرالیا گران است و مهاجران معمولا برای تهیه مسکن به مشکل بر می خورند. شهرهای سیدنی و ملبورن نیز، جزو گرانترین شهرهای جهانی به شمار می آیند.

مهاجرت به کشور نیوزلند

نیوزلند نیز به دلیل نزدیکی با استرالیا، از قوانین استرالیا تبعیت می کند. نیوزلند جزو بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانی ها است. از مزایای دریافت اقامت در این کشور، این است که شما می توانید به 172 کشور بدون نیاز به اخذ ویزا، مهاجرت کنید. از نظر تحصیلی، دانشگاه های معتبری دارد و از نظر اقتصاد نیز، پیشرفته و پر رونق است. در گذشته اگر مهاجران فرزند خود را در نیوزلند به جهان می آوردند، این کشور، به آن کودک تابعیت نیوزلندی می داد اما چند وقتی است که شرایط تابعیت از خاک به خون تغییر کرده است. یعنی فردی که در نیوزلند به جهان می آید اگر پدر یا مادرش نیوزلندی باشد، می تواند تابعیت این کشور را بگیرد.

مهاجرت به انگلیس

انگلستان نیز جزو 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان است. کیفیت زندگی بالا، کار و تحصیل مناسب در این کشور، باعث شده سالانه متقاضیان زیادی برای اخذ اقامت در این کشور، اقدام نمایند. در انگلستان از تمام فرصت های شغلی استفاده می شود و هیچ فرد با استعدادی، بیکار نخواهد ماند. در این کشور، تنوع نژادی بسیاری وجود دارد که البته، گاهی اوقات، رفتارهای نامناسب از سوی شهروندان این کشور با نژادهای دیگر، دیده می شود. با این که انگلیس جزو بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان است اما از نظر دستمزد کاری، به مهاجران، میزان کمتری نسبت به بومیان آن کشور داده می شود. با این حال انعطاف پذیری کاری در انگلیس بسیار است و هر کسی می تواند، به زندگی رویایی خود در این کشور، دست یابد.

مهاجرت به آلمان

یکی از کشورهای حوزه شنگن که جزو برترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان است، کشور آلمان است. آموزش رایگان و اقتصاد فوق العاده این کشور، باعث شده ایرانیان زیادی درخواست مهاجرت به این کشور را بدهند. پیش از مهاجرت به این کشور باید زبان آلمانی را بیاموزید. بیشتر آلمانی ها تسلطی بر زبان انگلیسی ندارند و اگر شما زبان آلمانی را به خوبی بلد نباشید، در ارتباط های اولیه خود دچار مشکل خواهید شد. با این حال در آلمان کلاس های آموزش زبان آلمانی به رایگان برای مهاجرین گذاشته می شود. مهاجرین می توانند تا هر زمانی که بخواهند، از این کلاس ها بهره ببرند تا به طور کامل زبان آلمانی را بیاموزند. از دیگر مزایای مهاجرت به آلمان، اخذ بیمه بیکاری و تحصیلی است. از همان زمانی که با اقامت شما موافقت می شود، شما از دولت آلمان ماهانه حقوق دریافت می کنید. این دولت تا زمانی که شما به زبان آلمانی تسلط پیدا کنید، هزینه زندگی شما را می پردازد و بعد از آن برای شما، کاریابی می کند.

این را هم بدانید که در آلمان، در زمان کاری باید بیشترین بازدهی را داشته باشید. در آلمان زندگی های ماشینی بسیار است. دسترسی به فرصت های شغلی مناسب، خدمات شهری خوب، سیستم حمل و نقل عمومی و تحصیلات رایگان، از مزایای مهاجرت به آلمان است.

مهاجرت به مجارستان

مجارستان که جزو کشورهای اروپایی عضو اتحادیه شنگن است، با توجه به شرایطی که دارد، جزو بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان محسوب می شود. اولین و مهمترین دلیل آن، هزینه زندگی بسیار کم در این کشور است. حدود 700 یورو در هر ماه، هزینه زندگی هر فرد است. از طرفی بیشتر مردم می توانند به زبان انگلیسی و آلمانی صحبت نمایند. ویزای مجارستان معتبر است و اگر اقامت در این کشور داشته باشید می توانید به کشورهای عضو اتحادیه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا، مهاجرت کنید.

برای مهاجرت به مجارستان، می توانید از روش های تحصیلی، کاری و یا سرمایه گذاری اقدام کنید. از آن جایی که توان مالی مردم مجارستان بالا نیست، مهاجران معمولا شرایط مالی بهتری نسبت به مردم مجارستان دارند از این رو زندگی در این کشور، یک فرصت مالی مناسب برای مهاجران است.

مهاجرت به اتریش

اتریش کشور موسیقی نیز جزو بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان است. در این کشور، نظام آموزشی رایگان همراه با نرخ بیکاری پایین، باعث شده که از اقصی نقاط جهان، افراد زیادی درخواست اقامت این کشور را داشته باشند. مهاجرت به اتریش، برای ایرانیان از آن جایی که آب و هوای 4 فصلی را در این کشور شاهد خواهند بود، مناسب است. فرهنگ اتریشی ها، فرهنگ هنری است و جامعه اتریش، جامعه ای پویا و فعال است. مسکن در اتریش گران است و هزینه های زندگی اولیه در این کشور، برای ایرانیان، بالاست.

مهاجرت به سوئد

سوئد در شمال اروپا واقع شده است و یکی از پیشرفته ترین و بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان است. زیرساخت های این کشور از نظر تحصیلی و مالی برای همه افراد مناسب است. در سوئد، اکسیژن خالص را تنفس می کنید چرا که این کشور جزو تمیزترین کشورهای جهانی است. سرعت اینترنت در سوئد، بسیار بالا است اما از معایب زندگی در آن، طلوع و غروب خورشید است. در 6 ماه از سال، این کشور روز است و در 6 ماه از سال، شب. البته این بدان معنا نیست که شما شش ماه کامل در تاریکی یا روشنایی هستید. حدبیشتر طول روز در سوئد 18 ساعت و 38 دقیقه است و حدبیشتر طول شب در سوئد، 17 ساعت و 59 دقیقه است.

مهاجرت به هلند

هلند کشور دوچرخه ها و هوای پاک، جزو بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان است. سالانه ایرانیان بسیاری اقدام به اخذ اقامت این کشور توریستی می نمایند. راه های اخذ اقامت هلند بسیار است. شما می توانید با درخواست مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و … اقدام به اخذ اقامت این کشور کنید.

مهاجرت به سوئیس

سوئیس کشوری است که به عنوان امن ترین کشور جهان شناخته شده است. این کشور نرخ بیکاری بسیار کمی در حدود 0.09% دارد. میانگین هزینه های زندگی در این کشور بالا است. برای مهاجرت به سوئیس می توانید از طریق ازدواج، پناهندگی، تحصیل، سرمایه گذاری، تولد فرزند و کار، اقدام کنید. در سوئیس، مشاغلی همچون افسر نظامی، مهندسی نرم افزار، حسابداری، خلبانی، دامپزشکی، پزشکی، بانکداری و برنامه نویسی کامپیوتر، درآمدهای بالایی خواهند داشت.

کدام کشورها خدمات درمانی بهتری را برای ایرانیان دارند؟

بیمه اجتماعی، یکی از مهمترین دلایلی است که می تواند بر مهاجرت ایرانیان، تاثیرگذار باشد. کشورهایی که بیمه اجتماعی قوی تری دارند، شرایط یک زندگی ایده آل و به دور از استرس را برای مهاجرین خود فراهم می نمایند. کشورهای اروپایی از نظر بیمه تامین اجتماعی، نسبت به آمریکا، کیفیت بالاتری دارند. کشورهایی که خدمات درمانی خوبی را همراه با بیمه ارائه می دهند به ترتیب زیر هستند.

  1. هلند با 96.1%
  2. استرالیا با 95.9%
  3. سوئد با 95.5%
  4. ژاپن با 94.1%
  5. استرالیا با 93.9%
  6. آلمان با 92%
  7. فرانسه با 91.7%
  8. انگلیس با 90.5%
  9. ایالت متحده با 88.7%
منبع: سفرمی
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 260

به "بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان کدامند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان کدامند؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید