کرونا 7 هزار میلیارد تومان به صنعت گردشگری ایران ضربه زد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، طبق اعلام مدیرکل روابط عمومی میراث فرهنگی، کرونا در حدود هفت هزار میلیارد تومان به حوزه گردشگری و صنایع دستی بخش خصوصی خسارت وارد نموده است.

کرونا 7 هزار میلیارد تومان به صنعت گردشگری ایران ضربه زد

علیرضا بای، مدیر کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از خسارت هفت هزار میلیارد تومانی به حوزه گردشگری و صنایع دستی بخش خصوصی به علت شیوع کرونا اطلاع داد. طبق اظهارات این مقام مسئول، بیشترین خسارت به خراسان رضوی با بیش از هزار و 150 میلیارد تومان بوده و کمترین اندازه خسارت به خراسان جنوبی با بیش از 10 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

بای با اشاره به ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فعالیت گردشگری و کشاورزی اضافه نمود:

این ابلاغیه به وسیله وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور ایجاد آیین نامه و نرخ گذاری تأسیسات گردشگری و بعلاوه نظارت صورت گرفت. این ابلاغ سبب ایجاد یک وحدت رویه در تمام کشور در حوزه گردشگری می گردد.

مدیر کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد:

یکی از مسائلی که در حوزه گردشگری مطرح می گردد، تغییرات جهانی است که برای محصولات گردشگری تنوع ایجاد می نماید. این گردشگری کشاورزی می تواند توسعه پایداری روستایی را با کاهش بیکاری و افزایش عایدی روستاییان به همراه داشته باشد و زمینه فعالیت بیشتر فعالان حوزه گردشگری را ایجاد کند.

در این راستا، جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران نیز اعلام نموده است که از اسفند تا انتها خرداد، هتل ها 6 هزار میلیارد تومان از شیوع کرونا خسارت دیده اند.

منبع: کجارو / yjc.ir
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1393

به "کرونا 7 هزار میلیارد تومان به صنعت گردشگری ایران ضربه زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا 7 هزار میلیارد تومان به صنعت گردشگری ایران ضربه زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید