پایگاه های انتقال خون آماده خونگیری از روزه داران

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: 4 پایگاه و مرکز انتقال خون در این استان در ماه مبارک رمضان آماده خونگیری از روزه داران است.

پایگاه های انتقال خون آماده خونگیری از روزه داران

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، فاطمه سادات مهدویانی اضافه کرد: مرکز اهدای خون اراک در خیابان شهید شیرودی، پایگاه خونگیری ساوه در مجاورت بیمارستان شهید مدرس، مرکز اهدای خون آشتیان و محلات در استان مرکزی نیز برای دریافت خون آماده هستند.

وی گفت: ساعت کار مراکز و پایگاه های خونگیری استان در نوبت صبح ساعت 8 تا 13 و در نوبت عصر ساعت 19 تا 23 پیش بینی شده است.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: روزه داران اهدا نماینده خون می توانند بعد از افطار با خوردن تغذیه مناسب و نوشیدن مایعات به میزان لازم در اهدای خون به عنوان کار خیر در ماه مبارک رمضان مشارکت نمایند.

دکتر مهدویانی اضافه کرد: افرادی که به هر دلیلی نمی توانند روزه بگیرند، ولی می توانند اهدا خون داشته باشند در نوبت صبح به مراکز اهدای خون در استان مراجعه نمایند.

وی گفت: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز اهدای خون میزان اهدا در فروردین ماه سال جاری در شهرستان های استان کاهش یافت، اما با بازگشایی مراکز اهدا خون در حال افزایش است.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: مردم نگران انتقال بیماری کرونا در مراکز اهدای خون استان نباشند، زیرا این مراکز به صورت مستمر ضدعفونی می شوند و مراجعه نمایندگان در بخش ورودی هر مرکز سنجش تب می شوند و در صورت داشتن علایم کووید 19 از ورود آنان خودداری می گردد.

دکتر مهدویانی اضافه کرد: فرآیند خونگیری تنها از افرادی انجام می گردد که سالم باشند و در محیط مراکز اهدای خون تمام دستوالعمل های سازمان انتقال خون رعایت می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 357

به "پایگاه های انتقال خون آماده خونگیری از روزه داران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایگاه های انتقال خون آماده خونگیری از روزه داران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید