مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛ جشنواره سراسری تئاتر رضوی تبدیل به یک برند گردد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در نشست مشترک با مشاور امور فرهنگی، هنری و استانهای بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و اعضای شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، گفت: امیدوارم با تمهیدات بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و همراهی اهالی تئاتر، جشنواره سراسری تئاتر رضوی به یک برند تبدیل گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛ جشنواره سراسری تئاتر رضوی تبدیل به یک برند گردد

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛سیدقاسم ناظمی گفت: تبریز از سویی از جایگاه ویژه ای در حوزه هنر تئاتر برخوردار است و از سویی دیگر ارادت و علاقه مردمان این خطه به ساحت مقدس امام رضا (ع) زبانزد عام و خاص است و پیوند این دو مقوله و برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در تبریز می تواند آینده روشن و محتوایی غنی را برای تئاتر رضوی رقم برند.

وی اضافه کرد: تئاتر رضوی با مضمونی آیینی یک رویداد بزرگ فرهنگی مذهبی است و برگزاری آن در تبریز افتخاری برای شهر تبریز که از پیشتازان هنر تئاتر در کشور است، محسوب می گردد و این پیشینه ایجاب می نماید تا جشنواره تئاتر رضوی تبدیل به یک برند گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، توضیح داد: فعالیتهای فرهنگی باید موجب ایجاد جریانی در جامعه شده و تاثیرات این رویدادها محسوس باشد و از این رو برگزاری غیرحضوری جشنواره تئاتر رضوی منتفی شد و امیدواریم در اردیبهشت ماه 1401 با فروکش کردن کرونا، شاهد برگزاری باشکوه جشنواره تئاتر رضوی و حضور پررونق هنرمندان استانهای دیگر در تبریز باشیم.

وی خواهان ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر رضوی در تبریز شد و گفت: برای تاثیرگذاری بیشتر این جشنواره باید منظره چندین ساله ای تعریف و هدف گذاری گردد.

در این نشست دبیر اجرایی و دبیر تخصصی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی نیز گزارشی از فرایند برگزاری جشنواره ارائه کردند.

براساس این گزارش با توجه به توسعه بیماری کرونا و لزوم توجه به سلامت اهالی فرهنگ و هنر، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی که قرار بود از 29 بهمن تا 3 اسفندماه برگراز گردد، تغییر یافته و در دهه سوم اردیبهشت ماه 1401 در تبریز برگزار خواهد شد. ایازی خبرگزاری خبرنگاران/ در آذربایجانشرقی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1450

به "مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛ جشنواره سراسری تئاتر رضوی تبدیل به یک برند گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛ جشنواره سراسری تئاتر رضوی تبدیل به یک برند گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید