عراق می تواند نقش مثبتی در آرام کردن اوضاع ایفا نماید

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در سرانجام سفر به سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس گفت: این سفر اروپایی برای تقویت روابط عراق با دوستان و متحدان آنکه در جنگ علیه داعش مشارکت داشتند، صورت گرفت.

عراق می تواند نقش مثبتی در آرام کردن اوضاع ایفا نماید

وی گفت: برای برگزاری انتخابات زودهنگام و سالم که خواست و آرزوی ملت عراق را برآورده کند، کوشش خواهم کرد.

مصطفی الکاظمی گفت: عراق نمی خواهد به هیچ کشمکشی در منطقه کشیده گردد و می تواند نقش مثبتی در آرام کردن اوضاع ایفا نماید.

نخست وزیر عراق همچنین مطرح کرد که پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با مذاکرات حساسی درباره نحوه خروج بیشتر نظامیان آمریکایی از کشورش روبرو است. وی اضافه کرد که بغداد فارغ از اینکه چه کسی سکان کاخ سفید را به دست خواهد گرفت، در صدد آنالیز پیامدهای خروج نیروهای آمریکایی از عراق است.

وی با این حال هشدار داد که داعش همچنان به صورت روزانه عراق را تهدید می نماید و دولت در کوشش است تا نظارت بیشتری را روی کنترل تسلیحات در کشور اعمال کند.

الکاظمی همچنین به سند جدید اصلاحات مالی عراق به عنوان یکی از دستاوردهای دولتش اشاره نمود و گفت که جریان سیاسی در این کشور به دلیل وابستگی شدید به درآمدهای نفتی تنبل بار آمده است.

نخست وزیر عراق با اشاره به دورنمای 5 ساله دولت برای کاهش وابستگی های مالی به درآمدهای نفتی، به فعالیت سرمایه گذاران خارجی در راستای تحقق برنامه های مالی کشور چراغ سبز نشان داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 658

به "عراق می تواند نقش مثبتی در آرام کردن اوضاع ایفا نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق می تواند نقش مثبتی در آرام کردن اوضاع ایفا نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید