طرز تهیه خورش جعفری با مرغ به روش مجلسی

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، خورش جعفری یکی از خورشت های اصیل گیلانی است که عطر و طعم بسیار خوشمزه ای دارد و به راحتی و سریع می توانید به همراه برنج درست کنید و لذت ببرید.

طرز تهیه خورش جعفری با مرغ به روش مجلسی

مواد لازم برای 4 نفر

گوشت مرغ 500 گرم (ران، سینه یا فیله)

پیاز 2 عدد

سبزی جعفری سرخ شده 300 گرم

پرک لیمو عمانی نصف پیمانه

زعفران دم نموده به میزان لازم

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه خورش جعفری

مرحله اول

برای تهیه خورش جعفری مجلسی ابتدا جعفری را تمیز بشورید و بگذارید خشک گردد و بعد ریز خرد و ساطوری کنید، سپس جعفری را در تابه به همراه روغن روی حرارت ملایم خوب تفت دهید تا رنگ سبزی کمی تیره گردد.

مرحله دوم

بعد پیاز ها را نگینی خرد کنید و در یک تابه میزانی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید، وقتی روغن داغ شد، پیاز ها را در آن تفت دهید تا پیاز سبک و کمی طلایی رنگ گردد.

مرحله سوم

سپس زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و دوباره تفت دهید تا خوشرنگ گردد، بعد نمک و فلفل سیاه را هم روی مواد بریزید و 1 تا دو دقیقه تفت دهید تا عطر ادویه ها آزاد گردد.

مرحله چهارم

در این مرحله تکه های مرغ را که به دلخواه و سلیقه خودتان از سینه، ران یا فیله مرغ انتخاب نموده اید در میزان های دلخواه خرد کنید و در پیازها بریزید و تفت دهید تا خوب سرخ شوند.

مرحله پنجم

حالا جعفری سرخ شده را به تکه های مرغ اضافه کنید و با هم کمی دیگر تفت دهید، تا خوب با هم مخلوط شوند و رنگ سبزی کمی تیره گردد و عطر و طعم سبزی با مرغ ها ترکیب گردد.

مرحله ششم

میزانی زعفران را همراه با کمی آب جوش بگذارید تا دم بکشد و بعد روی مرغ ها بریزید تا عطر و طعم و رنگ زعفران کاملا به خورد مواد رود و مرغ ها طلایی و خوشرنگ شوند.

مرحله هفتم

بعد میزانی آب به مواد اضافه کنید و درب ظرف را ببندید تا نیم ساعت با هم بپزند، بعد از این مدت پرک لیمو عمانی را به خورشت اضافه کنید و دوباره یک ساعت اجازه دهید بپزد.

نکته: حتما از پرک لیمو عمانی یا پودر داخل لیمو عمانی استفاده کنی چون پوست لیمو عمانی خورشت را تلخ می نماید.

مرحله هشتم

بعد از این که خورشت جعفری خوب پخته شد و جا افتاد از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسب بکشید و همراه با پلو و سالاد و ترشی و انواع دورچین سرو کنید و لذت ببرید.

منبع: چی شی

منبع: فرارو
انتشار: 29 بهمن 1401 بروزرسانی: 29 بهمن 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1597

به "طرز تهیه خورش جعفری با مرغ به روش مجلسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خورش جعفری با مرغ به روش مجلسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید