ضرورت تعمیق همکاری های تهران-مسکو در بخش انرژی

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، وزیر نفت ایران و معاون نخست وزیر روسیه خواهان تعمیق همکاری های دو کشور در بخش های مختلف به ویژه انرژی شدند.

ضرورت تعمیق همکاری های تهران-مسکو در بخش انرژی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، یکم دی ماه) در ملاقات با الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در مسکو با اشاره به نقش مهم و مثبت روسیه در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و ائتلاف اوپک پلاس، گفت: همکاری های دو کشور در حوزه انرژی روز به روز در حال گسترش است.

وی اضافه نمود: در شرایط کنونی، از جمله تحمیل تحریم های ظالمانه آمریکا بر ایران و روسیه، تقویت همگرایی و همکاری دو کشور بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه ایران و روسیه در سال های اخیر همکاری نزدیک و تنگاتنگی در حوزه نفت و انرژی داشته اند، توضیح داد: ما همچنان خواهان تعمیق این همکاری ها به منظور بی اثر کردن پیامدهای تحریم هستیم.

زنگنه با بیان اینکه در عرصه بین المللی تغییر و تحولات بسیاری اتفاق افتاده است، گفت: در هر شرایطی روابط ایران و روسیه دچار تغییر نمی گردد و تهران مصمم به تحکیم روابط با مسکو است.

همکاری نزدیک ایران و روسیه

معاون نخست وزیر روسیه هم در این ملاقات با ابراز خرسندی از مناسبات رو به افزایش تهران و مسکو اظهار کرد: روسیه نیز بی گمان خواهان همگرایی بیشتر با ایران در همه زمینه ها و به ویژه در حوزه نفت و انرژی است.

نواک اضافه نمود: در سال های اخیر رایزنی میان اعضای اوپک و ائتلاف اوپک پلاس موثر بوده و روسیه کوشش نموده است نقشی سازنده ایفا نماید.

وی گفت: ایران و روسیه در حوزه نفت و انرژی همیشه همکاری های نزدیک و رو به رشدی داشته اند و این همکاری ها همچنان تداوم خواهد یافت.

ایران و روسیه در این ملاقات نقشه راه تداوم و توسعه همکاری های دو کشور را فارغ از تحولات سیاسی بین المللی ترسیم و بر پیگیری و اجرای توافق ها و تفاهم های مربوط به حوزه انرژی در قالب کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 778

به "ضرورت تعمیق همکاری های تهران-مسکو در بخش انرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تعمیق همکاری های تهران-مسکو در بخش انرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید