سنگینی سیاه چاله های اینترنتی بر دوش موتورهای جستجو

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، یکی از اصلی ترین و مهمترین روشهای پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز هر شخصی در فضای اینترنتی استفاده از سرچ گوگل است.

البته این نحوه یافتن اطلاعات مزایا و معایبی هم دارد، که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. یکی از معایبی که این روش جستجوی اطلاعات را تهدید می کند و ماهیت اینترنت را تحت الشعاع قرار می دهد، عدم شناسایی یا ایندکس نشدن کامل اطلاعات ورودی به فضای اینترنتی است. حال اینکه با بزرگ شدن این سیاه چاله های لینترنتی مسائل آن هم بزرگ تر خواهد شد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

سنگینی سیاه چاله های اینترنتی بر دوش موتورهای جستجو

سیاه چاله چیست؟

در واقع سیاه چاله های اطلاعاتی، عدم شناسایی و دسترسی موتورهای جستجو همچون گوگل به اطلاعاتی است که کاربران در فضای اینترنتی منتشر کرده اند و کم کم ضرر آن بر دوش این کمپانی ها سنگینی خواهد کرد. این ها همان اطلاعاتی است که موتورهای جستجو، وب سایت ها، اپلیکیشن ها بصورت تک صفحه ای قرار گرفته اند.

اپلیکیشن: با تولید روزمره گوشی های هوشمند، حس نیاز به شبکه های اجتماعی گسترده تر شده است. مشکل اساسی استفاده از این اپلیکیشن ها جدا بودن اطلاعاتشان از محتوای قابل جستجوی اینترنت است.

شبکه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی نفوذ گسترده ای در فضای وب دارند، به طوری که بر اساس آخرین آمارها بیش از 31 درصد از کاربران اینترنت حداقل یک حساب کاربری در یکی از شبکه های اجتماعی موجود دارند. از سویی دیگر، حجم محتوایی که در شبکه های اجتماعی تولید و به اشتراک گذاشته می شود، بسیار شوکه کننده است. برای مثال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام طی یک دقیقه بیش از 4 میلیون پست ایجاد می شود و در همین بازه زمانی در مجموع بیش از 400 ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می شود. گوگل در طول یک دقیقه پذیرای بیش از 3 میلیون جستجو است.

معماری تک صفحه ای وب سایتها: شاید به نظر برسد که استفاده از فضای وب و انواع وب سایت ها بتواند در مقایسه با اپلیکیشن ها شرایط بهتری برای جلوگیری از ایجاد سیاه چاله های اطلاعاتی ایجاد کند، اما رواج نگاه مینیمال به طراحی وب سایت که نتیجه آن افزایش وب سایت ها با طراحی یک صفحه ای است، باعث شده این روش نیز به نفع افزایش حجم سیاه چاله های اطلاعاتی عمل کند.

نگاهی به آینده: جستجوی گوگل همچون گذشته باقی می ماند و تولیدکنندگان داده برای سیاه چاله اطلاعاتی تغییراتی اساسی ایجاد خواهند کرد. اپلیکیشن ها هم با تمرکز بهتر بر روی seo قابل جستجو هستند. شبکه های اجتماعی همچون همیشه درهای خود را به روی موتورهای جستجو باز می گذارند و معماری صفحات مبتنی بر یک صفحه با رعایت اصول SEO کار موتورهای جستجو را تسهیل می کنند.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1418

به "سنگینی سیاه چاله های اینترنتی بر دوش موتورهای جستجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگینی سیاه چاله های اینترنتی بر دوش موتورهای جستجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید