ماراتن برنامه نویسی هکاتون

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، بیست و ششم و بیست و هفتم آذر دومین رویداد برنامه نوسی هکاتون هک اند چنج با حمایت و اسپانسری خبرنگاران و میزبانی پارک علم و فناوری استان البرز برگزار گردید.

ماراتن برنامه نویسی هکاتون

هکاتون رویدادی است مابین استارت آپ ویکندها و مسابقات حرفه ای برنامه نویسی مثل ای سی ام که شرکت نمایندگان آن، برنامه نویسان و توسعه دهندگان نرم افزار هستند. هکاتون حاصل ادغام دو واژه هک و ماراتن است و هک اند چنج در فارسی به کدنویسی و کوشش بی وقفه ترجمه می گردد. پس شرکت نمایندگان هکاتون کدنویسانی (برنامه نویسان) هستند که در یک بازه زمانی بیست و چهار ساعته با کوشش و پشتکار فراوان همراه با تیم خود مشغول برنامه نویسیِ ایده ی شان هستند و با هم رقابت می نمایند. در حقیقت هر برنامه نویس و طراحی که ایده پرداز باشد و بتواند در فرصت کوتاهِ بیست و چهار ساعته عضوی از تیمی گردد و بی وقفه در کوشش باشد و به فراوریِ نمونه ناب و اولیه ایده ای یاری کند، می تواند در این رویداد شرکت داشته باشد.

هدف از برگزاری رویداد هکاتون حمایت از ایده های نو و افراد خلاق، توانمند و حرفه ای و نیز همکاری جهت ایجاد کسب وکار است. بنابراین برترین ایده هایی که به برترین نمونه تبدیل شده باشند برندگان این رویداد خواهند بود. رویداد هکاتون متشکل از تیم برگزار نماینده، اسپانسرها، مربیان (منتورها)، داوران و شرکت نمایند گان است.

دومین ماراتن برنامه نویسی هکاتون هک اند چنج از صبح پنجشنبه 26 آذر با رقابت سخت و نفس گیر 14 تیم شروع و بعدازظهر آدینه 27 آذر به خاتمه رسید. در این رویداد که خبرنگاران اسپانسر طلایی آن بود، فرصتی فراهم شد که شرکت نمایندگان بتوانند علاوه بر رقابت در خودِ رویداد، در چالش خبرنگاران نیز که ماراتن برنامه نویسی با موضوع تجربه شایسته سفر بود شرکت نمایند.

صبح پنجشنبه با گردهم آمدن تمام شرکت نماینده ها، مدیرعامل خبرنگاران ، آقای حسینی نژاد، در فضای صمیمانه هکاتون سخنرانی خود را شروع و درباره اهداف و عملکرد خانواده خبرنگاران صحبت کرد. همین طور با اشاره به اهمیت رویداد هکاتون شرکت نمایندگان را که همگی جوان هایی خلاق و با پشتکار بودند به رقابت در چالش برنامه نویسی خبرنگاران دعوت کرد. او حمایت همه جانبه خبرنگاران را برای سرمایه گذاری بر روی ایده های مجذوب کننده و ایده های نفرات برتر چالش خبرنگاران خاطرنشان کرد که این می تواند برای صاحبان ایده و نفرات برتر این ماراتن فرصتی طلایی برای همکاری با مجموعه خبرنگاران و همین طور جذب اسپانسر باشد.

بعد از صرف صبحانه و خاتمه سخنرانی ها، شرکت نمایندگانی که ایده برنامه نویسی داشتند در 60 ثانیه ایده خود را مطرح کردند. ایده های منتخب، پیروز به جمع آوری تیم شدند و شرکت نمایندگانی که ایده ی شان انتخاب نشد و پیروز به جمع آوری تیم نشدند به تیم های دیگر پیوستند. هر تیم بین سه تا پنج نفر و متشکل از نفراتی بود که با تخصص های متفاوت کنار هم جمع شدند و از جنبه های مختلفی ایده را توسعه دادند. به این ترتیب، ماراتن نفس گیرِ بیست و چهار ساعته شروع شد و 14 تیم با سخت کوشی و کوشش و هوشیاری در طول ساعت های نیمه شب تا صبح، تمام سعی خودشان را به کار گرفتند تا برترین نمونه اولیه ایده را رقم بزنند.

بعد از یک شبانه روز کوشش بی وقفه، فرصت به خاتمه رسید و نمونه های فراوری شده ابتدا به صورت خصوصی به داوران توضیح داده شدند و بعد برای تمام حاضرین در رویداد ارایه شدند. در بین 14 تیم شرکت نماینده، 10 تیم ایده های خود را به چالش خبرنگاران اختصاص دادند و پس از خاتمه داوری، چهار تیم برنده رویداد هکاتون و سه تیم برتر چالش خبرنگاران اعلام شدند.

تیم داوری شامل مجید حسینی نژاد (مدیرعامل خبرنگاران )، شاهین طبری (رئیس هیئت مدیره شرکت چارگون)، علیرضا مسکین (فراوری نماینده نرم افزار)، نیما نورمحمدی (مدیرعامل پونیشا)، مانی قاسمی (مدیرعامل دیجیاتو)، آرش برهمند (سردبیر مجله پیوست) و آرش سروری بود که اسامی تیم های برنده را به ترتیب زیر خاطرنشان کردند:

برندگان رویداد هکاتون

  1. تیم بُرجینو (Borjino)
  2. تیم بلو هوم (Blue Home)
  3. تیم نوت هاب (NoteHub)
  4. توریست (Gardeshgar)

برندگان چالش خبرنگاران

  1. تیپ تیریپ (TipTrip)
  2. توریست (Gardeshgar)
  3. فان چی (FunChi!)

نکته قابل توجه این رویداد، دست یافتن تیم برنامه نویسی خبرنگاران به جایگاه دوم این رقابت ها بود.

در خاتمه، جوایزی ارزنده از طرف برگزارنماینده های رویداد و خبرنگاران ، اعم از جوایز نقدی و غیر نقدی به توضیح زیر اهدا شد:

جوایز رویداد هکاتون

  1. تیم برتر در مجموع سه بخش برترین طراحی و پیاده سازی، برترین حل مسئله/محصول و برترین کسب و کار:
  • نیم سکه به تمام اعضای تیم
  • ورود به مرکز رشد جهاد دانشگاهی بدون طی کردن مراحل مرسوم
  • اعطای وام کم بهره 50 میلیون تومانی در صورت تشکیل شرکت
  • شرکت در کارگاه های آموزشی شتاب دهنده آواتک (منتورشیپ)
  1. تیم های برتر در بخش های برترین طراحی و پیاده سازی، برترین حل مسئله/محصول و برترین کسب و کار هر کدام:
  • ورود به مرکز رشد جهاد دانشگاهی بدون طی کردن مراحل مرسوم
  • اعطای وام کم بهره 50 میلیون تومانی در صورت تشکیل شرکت
  • شرکت در کارگاه های آموزشی شتاب دهنده آواتک (منتورشیپ)

جوایز چالش خبرنگاران

  1. تیم اول
  • 3 میلیون تومان جایزه نقدی
  • 30 ساعت منتورشیپ فنی برنامه نویسی بنا به انتخاب تیم در حوزه معماری نرم افزار یا برنامه نویسی موبایل
  • 30 ساعت منتورشیپ در حوزه طراحی تجربه کاربری و طراحی بصری
  1. تیم دوم
  • 20 ساعت منتورشیپ فنی برنامه نویسی بنا به انتخاب تیم در حوزه معماری نرم افزار یا برنامه نویسی موبایل
  • 20 ساعت منتورشیپ در حوزه طراحی تجربه کاربری و طراحی بصری
  1. تیم سوم
  • 10 ساعت منتورشیپ فنی برنامه نویسی بنا به انتخاب تیم در حوزه معماری نرم افزار یا برنامه نویسی موبایل
  • 10 ساعت منتورشیپ در حوزه طراحی تجربه کاربری و طراحی بصری

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم خبرنگاران و شهرداری کرج برای سرمایه گذاری بر روی ایده های برتر اعلام آمادگی کردند و دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری البرز هم حمایت خود را از گروه های منتخب جهت مشاوره و ایده پردازی در حوزه های خدمات دولتی، مدیریت شهری و… خاطرنشان کرد.

در خاتمه از مربیان (منتورها) خانم سمیرا نصیری (برنامه نویس) و آقایان مهدی راد (برنامه نویس)، سعید زبردست (برنامه نویس)، امیر صدیقی (برنامه نویس)، علیرضا رنجبر شورابی (متخصص گیمیفیکیشن) و میلاد نوری (برنامه نویس موبایل) که همراه تیم ها بودند و همین طور از تیم برگزار نماینده خانم سهیلا مولایی، آقایان اسماعیل صابری نیا، محمد طهائی، رضا سمیعی و رامین خطیبی که زحمت برگزاری و برنامه ریزی دومین رویداد هکاتون را کشیدند تشکر میکنیم.

به این ترتیب دومین رویداد برنامه نویسی هکاتون هک اند چج نیز به کار خود خاتمه داد.

منبع: علی بابا
انتشار: 19 مهر 1403 بروزرسانی: 19 مهر 1403 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1720

به "ماراتن برنامه نویسی هکاتون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماراتن برنامه نویسی هکاتون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید