روسیه به پیش نویس تغییرات آب و هوایی در شورای امنیت رای منفی داد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، روسیه نسبت به وجود اختلاف و شکاف میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بر سر تغییرات اقلیمی و آب و هوایی ابراز تأسف کرد.

روسیه به پیش نویس تغییرات آب و هوایی در شورای امنیت رای منفی داد

نمایندگی روسیه در شورای امنیت گفته است که پیش نویس پیشنهادی این شورا را مجبور می کند رویکردی تک بعدی در قبال درگیری ها و تهدیدات علیه صلح و امنیت بین المللی اتخاذ کند.

هیئت روسیه در سازمان ملل همچنین در بیانیه ای اظهار داشت که مسکو از اینکه مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی باعث ایجاد شکاف بین اعضای شورای امنیت سازمان ملل شده، متاسف است.

روسیه پیش از این پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آب و هوا و امنیت ارائه شده از طریق ایرلند و نیجر را وتو کرده بود. روسیه و هند به تصویب این سند رأی منفی دادند، در حالی که چین از رأی دادن خودداری کرد.

به گفته سفیر روسیه در شورای امنیت، ما باید بپذیریم که سند پیشنهادی اخیر در مورد مراقبت از کشورها و برای زندگی مردمی که با مسائل تغییرات آب و هوایی روبرو هستند، نیست، بلکه در اینجا ما شاهد تلاشی برای انداختن تقصیر به سمت خود کشورهای در حال توسعه و به دست آوردن اهرم فشار هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1375

به "روسیه به پیش نویس تغییرات آب و هوایی در شورای امنیت رای منفی داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به پیش نویس تغییرات آب و هوایی در شورای امنیت رای منفی داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید