بورل نگران توسعه بریکس شد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، ایسنا نوشت: دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی از توسعه گروه بریکس، گفت که توسعه این گروه به ایجاد ساختاری منجر خواهد شد که نماینده نیمی از جمعیت دنیا است و قطب غیرغربی قدرت را متحد می نماید.

بورل نگران توسعه بریکس شد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: این روزها دیدیم که بریکس در حال پذیرش کشورهای بسیار متنوعی است که نماینده تقریباً نیمی از جمعیت دنیا هستند. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه شرح داد که این اتحاد مابقی چه معنایی دارد. تمامی این دیگر کشورها در حال متحد شدن هستند و ما هم مخالفتی با آن نداریم. اما کم کم داریم می بینیم که قطبی وجود دارید که هرآنچه نماینده ارزش ها و منافع غرب نیست را متحد می نماید.

پیتر استانو، سخنگوی سیاست خارجه اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه گفت که این بلوک در حال رصد اطلاعات درباره توسعه گروه بریکس است.

گروه بریکس که متشکل از بزرگ ترین اقتصادهای درحال توسعه دنیا - یعنی چین، هند، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی - است، نشست سالانه خود را از سه شنبه تا پنجشنبه در آفریقای جنوبی برگزار کرد. در این نشست، از عربستان، امارات، ایران، اتیوپی و مصر و آرژانتین دعوت شد تا به عضویت این گروه درآیند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 شهریور 1402 بروزرسانی: 3 شهریور 1402 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1670

به "بورل نگران توسعه بریکس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل نگران توسعه بریکس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید