روسیه: از انرژی به عنوان ابزار سیاسی استفاده نمی کنیم

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، الکساندر گراشکو معاون وزارت خارجه روسیه می گوید متاسفانه شاهد این هستیم که حوزه انرژی نیز بیش از آنچه که باید؛ درگیر مسائل سیاسی شده است. صحبت هایی شنیده می گردد مبنی بر اینکه روسیه از حوزه انرژی به عنوان ابزاری سیاسی و چه بسا به عنوان ابزاری برای تاثیرغیرمستقیم در امور سیاسی استفاده می نماید که قاعدتاً هیچیک از این موارد صحت ندارد.

روسیه: از انرژی به عنوان ابزار سیاسی استفاده نمی کنیم

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وی ادامه داد: باید که در وهله اول قدمی عقلانی برای حل بسیاری از مسائل در حوزه روابط روسیه [با اتحادیه اروپا] برداشته گردد. حوزه همکاری انرژی این قابلیت را دارد که بی طرفانه و بدون جهت گیری نگریسته گردد و منافع تمامی طرف ها را به طور شفاف در برگیرد.

گراشکو در حالی این موارد را بیان کرد که پیشتر آمریکا سه نهاد و 13 کشتی روسیه را به بهانه همکاری در پروژه احداث خط لوله گاز نورد استریم 2 به فهرست تحریم های خود افزوده بود.

آمریکا مدعی است این پروژه، که گاز طبیعی را از روسیه به آلمان و بعد سایر کشورهای اروپایی منتقل می نماید، ترفند روسیه برای تهدید امنیت انرژی قاره سبز است.

همزمان، آمریکا و اروپا به ویژه آلمان موضع مشترکی در قبال پروژه نورد استریم 2 که گاز طبیعی را از روسیه به اروپا منتقل می نماید، ندارند.

آلمان به عنوان یکی از سرمایه گذاران اصلی نورد استریم 2، حتی در بحران روابط دیپلماتیک با مسکو حاضر به چشم پوشی از منافع مالی این پروژه نشده است.

آمریکا با ادعای حراست از امنیت انرژی اروپا این پروژه را تحریم نموده حال آنکه دولت برلین می گوید چنین اقدامات بازدارنده ای مغایر با قوانین بین الملل است.

از سوی دیگر، آمریکا در مناقشات دریای مدیترانه نیز که میان آنکارا و یونان جریان دارد؛ جانب آتن و اتحادیه اروپا را گرفته تا با اتکا به ذخایر انرژی این منطقه، وابستگی قاره سبز به روسیه را کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1070

به "روسیه: از انرژی به عنوان ابزار سیاسی استفاده نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: از انرژی به عنوان ابزار سیاسی استفاده نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید