رقیب 90 هزار دلاری هارلی دیویدسون با موتور 2 لیتری! ، عکس
به گزارش وبلاگ 8 شارژ، پدال نوشت: برند امریکایی اودت میخواهد با محصول 90 هزار دلاری قدرتمندش، مشتریان هارلی دیویدسون را جذب کند و این برند را در بازی خودش شکست دهد.
موتور V تویین یکی از محبوب ترین انتخاب های موتورسیکلت سازان آمریکایی در دهه های گذشته بوده است. از برند هارلی دیویدسون تا ایندیان و بوئل، همه علاقه خود را به این موتورها نشان داده اند. در نتیجه این محبوبیت خاص، موتورهای V تویین اشکال، رنگ ها، مقدار ها و برندهای متنوعی را تجربه نموده اند. اودت موتورسایکلز جدیدترین محصولش را با این نوع موتور ساخته و آن را ولوس نامیده است. از آنجا که اودت تجربه چندانی در برابر غول های موتورسیکلت سازی ندارد، محصولش را با قطعات باکیفیت و موتور بزرگ 2000 سی سی V تویین تا دندان مسلح نموده است.
تنها با نگاهی کوتاه به ولوس می توان تفاوت آن را با سایر موتورسیکلت های مجهز به موتور V تویین دریافت. طراح این دستگاه، کار لی، از زبان طراحی تهاجمی و بیرون زده بهره برده است تا بتواند درعین نشان دادن اجزای داخلی، موتوری عضلانی را خلق کند. چراغ ها LED در یک فضای ساده قرار گرفته اند که سپس به باک سوخت با طراحی تیز و گوشه گوشه می رسد. سازنده در ساخت قطعات گوناگون ولوس توجه ویژه ای به جزئیات داشته است که می توان این مورد را در نگاهی نزدیک به سبک طراحی و هماهنگی بخش های مختلف این دستگاه درک کرد.
صندلی این موتورسیکلت اسپرت و نسبتا کوچک است. جای پای راننده به نحوی طراحی شده است که حس سواری موتورهای مسابقه ای و تهاجم را القا کند. قدرت ولوس از یک واحد V تویین 2064 سی سی هواخنک تامین می گردد که با نسبت سوخت به هوا 11:1 کارش را انجام می دهد. فناوری موتور به کاررفته رفته در اودت قدرت آن را به 128 اسب بخار و گشتاورش را به 210 نیوتن متر رسانده است. نکته حائز اهمیت در این موتور، دسترسی کامل راننده به تمام قدرت و گشتاور موجود پیش از رسیدن به دور 3,150rpm است که موجب خلق شتابی خارق العاده خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
-
تنها یک عدد از این کریستال در کره زمین است!/ عکس
-
کشف دنیا گمشده در دل جنگل ماقبل تاریخ/ عکس
-
بزرگترین سازه کروی دنیا/ کره بزرگ الجثه لاس وگاس روشن شد! / عکس
قدرت به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعتی ویژه و اختصاصی به چرخ ها منتقل می گردد که خود با کلاچ رکلوس همراه شده است. سازنده ولوس را به هیچ گونه سیستم یاری راننده و دستیار خاصی مجهز ننموده است پس برای سواری آن و خم شدن هنگام پیچیدن، کنترل مچ دست عاملی حیاتی و جدی خواهد بود.
اودت موتورسیکلت ولوس را پیرامون شاسی یک موتور یخ نورد توسعه داده که با آلومینیوم گرید هواپیماسازی ساخته شده است. به لطف مقدار گیری های دقیق پایشگرهای سه بعدی که هرگونه وزن اضافه را حذف می نمایند، موتور به شکلی کاملا بی نقص درون شاسی جا خورده است. سیستم فنربندی ولوس هم قابلیت تنظیمات مختلفی را در اختیار راننده قرار می دهد. این سیستم شامل ضربه گیرهای میلی متری ریس تک USA و مونوشاک های ریس تگ G3S می گردد. رینگ های 17 اینچی BST تماما از جنس فیبرکربن ساخته شده اند و درون تایرهای مخصوص پیرلی روسو III قرار می گیرند.
اودت ولوس با درنظر گرفتن تمام قطعات باکیفیت بالا، مواد اولیه ویژه و مهندسی دقیق قیمتی برابر 89 هزار دلار دارد. هر سال تنها 20 عدد از این موتورسیکلت به دست مشتریان خواهد رسید که با توجه به علاقه فردی اش شخصی سازی شده و به صورت دست ساز فراوری خواهد شد. اودت به مشتریان خود امکان انتخاب چرخ های روتوباکس، نوع چرم و رنگ و … را نیز می دهد. مهندسان این مجموعه حتی امکان انتخاب از میان چهار حجم مختلف موتور را نیز برای خریداران فراهم نموده اند. درست است که ولوس قیمت یک خودروی کاملا اسپرت یا لوکس را دارد اما ویژگی های متحصربه فردش باعث توجیه شدن قیمتش خواهد شد. دیدگاه شما درباره اودت ولوس 89 هزار دلاری چیست؟!
58321
منبع: خبرآنلاین