آیا سفر به بیوک آدا را می پسندم؟

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، سفر به جزیره ها و جزیره گردی همواره برای انسان ها بسیار جالب و مهیج بوده، کشف رمز و راز های منطقه ها ناشناخته و یا کمتر شناخته شده آن هم، وسط دریا باعث پررنگ شدن انگیزه و جذابیت سفر علاقمندان به جزیره ها بوده است. بیوک آدا جزیره ای با جذابیت های متنوع است. این جزیره زیبا در میان دریای مرمره قرار گرفته و مقصد سفر گردشگران زیادی بوده است؛ جزیره بیوک آدا،جزیره ای با هوای مطبوع و مناظری زیبا و چشم نواز طبیعی است؛ بعلاوه با سفر به آن می توانید از بناهای قدیمی که گویای تاریخ و فرهنگ جزیره هستند، هم تماشا کنید. اگر اولین باری است که به بیوک آدا سفر می کنید برای اینکه از وقت تان کمال استفاده را داشته باشید می توانید از تورهای گشت جزیره بیوک آدا بهره ببرید.

آیا سفر به بیوک آدا را می پسندم؟

سفر به جزیره سبز ترکیه

جزیره بیوک آدا به خاطر وجود جنگل کاج، عمارت ها و ویلاهای سرسبز جزیره سبزی به شمار میرود، اما جالب تر این که برای حفاظت محیط زیست این جزیره، جابجایی در آن با درشکه، دوچرخه و البته پای پیاده است. در این جزیره به دور از زندگی ماشینی می توانید درشکه سواری، دوچرخه سواری و از همه مهمتر پیاده روی کنید. البته ممکن است فراز و نشیب گذرهای جزیره بیوک آدا تا مقدار ای نفس شما را بند بیاورد؛ پیشنهاد ما این است: با استشمام اکسیژن خالص جزیره بیوک آدا نفسی تازه کنید و با لذت بیشتر به راستا خود ادامه دهید.

جاذبه های تماشای بیوک آدا کدامند؟

کلیسای ایا یورگی یا حاجیا یورگی

کلیسای تاریخی ایا یا حاجیا یورگی از بناهای مهم، قدیمی و پر بازدید جزیره بیوک آدا محسوب می گردد. می گویند این کلیسا در شروع صومعه بوده و بین سال های 1593-1583 میلادی از جنس سنگ ساخته شده است. کلیسای ایایورگی بالای بلندترین تپه جزیره بیوک آدا بنام یوجه تپه در ارتفاع 202 متری قرار گرفته است. منظره زیبای دریای مرمره از اطراف کلیسا دل هر گردشگری را می رباید.

کلیسای آییوس یا آیروس نیکولاس والد گریک

این کلیسا در بخش قدیم جریزه بیوک آدا قرار گرفته است و برای گردشگران بدون دریافت ورودی قابل بازدید است؛ شما می توانید در روزهایی که مراسم نیایش وجود دارد از کلیسای آییوس یا آیروس نیکولاس والد گریک تماشا کنید.

مسجد حمیدیه در جزیره بیوک آدا

مسجد حمیدیه جزیره بویوک آدا به دستور عبدالحمید دوم(سی و چهارمین خلیفه امپراطوری عثمانی) ساخته شد. عبدالحمید در فاصله سال های 1909-1876 حکومت می کرد همزمان با دوران قاجار در ایران.

یتیم خانه یونانی: یتیم خانه پرینکیپو

عمارت چوبی یتیم خانه پرینکیپو که از بناهای خاص با معماری چوبی در دنیا است در سال 1898 به وسیله یک معمار فرانسوی عثمانی بنام الکساندر والوری ساخته شده است. هدف از طراحی ساخت آن، هتل و مرکز سرگرمیی برای کمپانی بین المللی دِ واگن لی بوده است که به یتیم خانه تبدیل شد. تقریبا یک قرن بعد از ساخته شدن این بنای زیبا، بخش های از آن در آتش سوخت. یتیم خانه هم تقریبا در همان زمان تعطیل شد.

خانه معروف رشات نوری گون تکین در بیوک آدا

رِشات نوری گون تَکین معلم ادبیات ترکی و زبان فرانسه، نماینده چاناکله در مجلس ترکیه و فرستاده ترکیه در یونسکو در این جزیره زندگی می نموده علت دیگر معروفیت او نوشتن رمان چالیکوشو بود که موضوع کتاب درباره آنالیز شرایطِ اجتماعی زنان آناتولی بوده است.

جزیره بیوک آدا و ماجرای خانه متروکه

لئون تِروتسکی اعیان زاده ای اهل شوروی در سال 1929 از حزب دموکرات کشور خود اخراج و به جزیره بیوک آدا تبعید شد. او را بنیانگذار، فرمانده و مغز متفکر ارتش سرخ شوروی می دانند. نکته جالب این است که او در سال های تبعیدش در این جزیره توانست دو کتاب تاریخ انقلاب روسیه و زندگی نامه رو خود را بنویسد. در سفر به بیوک آدا می توانید از خانه تروتسکی تماشا کنید.

عمارت ها و باغ های سرسبز جزیره بیوک آدا

در دوران عثمانی یونانی ها و یهودی ها و امریکایی های مقیم استانبول در فصل تابستان برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت به جزیره بیوک آدا می آمدند. این سفرها باعث شد عمارت ها و باغ های سرسبزی به دست آن ها در جزیره بیوک آدا ساخته گردد. امروز این باغ های سرسبز از جذابیت های تماشای گردشگری جزیره بیوک آدا محسوب می شوند.

جنگل کاج

جنگل کاج زیبایی با صدای گوش نواز پرندگان، درختان میوه در قسمت های مرتفع جزیره بیوک آدا واقع شده است. جنگل کاج جزیره بیوک آدا نزدیک به یتیم خانه یونانی و کلیسای ایا یورگی است.

صومعه و قبرستان متروکه هریستوس

در گذر از جنگل کاج به صومعه قدیمی بنام هریستوس می رسید؛ در کنار آن قبرستانی کوچک وجود دارد. این قبرستان محل دفن کارگران و کشیشانی است که در این صومعه خدمت می کردند.

ساحل

ساحل زیبای جزیره بیوک آدا و اسکله آن از جاذبه های گردشگری خاص این جزیره هستند که برای پیاده روی، شنا و آفتاب گرفتن مورد بازدید گردشگران قرار می گیرند.

سوغات و بستنی

در سفر به جزیره بیوک آدا از شیرینی ها،صبحانه، غذا و بستنی های بیوک آدا که بسیار خوشمزه اند غافل نشوید. دراینجا رستوران های ساحلی و کافه های بسیار زیبایی خواهید یافت.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1528

به "آیا سفر به بیوک آدا را می پسندم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سفر به بیوک آدا را می پسندم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید