راه اندازی پویش پشتیبانی از کادر درمانی در کلیجانرستاق ساری

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، خبرنگاران/مازندران بخشدار کلیجانرستاق ساری از راه اندازی پویش پشتیبانی از کادر درمانی در روستاهای این بخش اطلاع داد و گفت: از محل این پویش و یاری های خیرین، مراکز درمانی این بخش به تجهیزات پیشگیری از کرونا مجهز شدند.

راه اندازی پویش پشتیبانی از کادر درمانی در کلیجانرستاق ساری

مرتضی بابایی لولتی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با احتیاج سنجی ها و مشورت های انجام شده از پزشکان مراکز درمانی، احتیاج به دستگاه سنجش اکسیژن خون احتیاج مراکز تشخیص داده شد، اظهار کرد: هم اکنون طرح غربالگری و غربالگری تلفنی توسط مراکز بهداشت و پزشکان خانواده در منطقه صورت می گیرد، همچنین در ورودی های روستاهایی مانند امره و دلاکخیل نیز دستگاه های تب سنج استقرار یافته است.

وی با بیان اینکه تب یکی از علائم بیماری کرونا است اما تنها علامت آن نیست، توضیح داد: از نظر پزشکان، تشخیص میزان اکسیژن بدن و خون سریعتر تشخیص این بیماری را میسر می نماید و این امر با دستگاهی به نام پالس اکسیمتر قابل تشخیص است.

بخشدار کلیجانرستاق ساری اظهار داشت: اگر بیماری سابقه تنفسی و آسم و بیماری ریوی نداشته باشد یا حتی اگر داشته با تست پالس اکسیمتر می توان تا بیش از 90 از سلامت یا میزان بیماری وی آگاه شد.

بابایی با تاکید بر اینکه از روزهای گذشته پویش پشتیبانی از کادر درمانی در بخش کلیجانرستاق ساری راه اندازی شده است، اضافه کرد: از محل یاری های خیرین و همیاری دهیاری ها، شیلد محافظ صورت و گان دو تیکه به تعداد کادر درمانی منطقه در سه مرکز بهداشت، 3 عدد پالس اکسیمتر ، 5 عدد گلوکومتر و 10 بسته دستکش یکبار مصرف در کنار چند هزار ماسک تولیدی تهیه و در اختیار مراکز درمانی قرار داده شد.

وی ادامه داد: از روزهای آینده برای مراکز درمانی بخش، محلول شستشوی دست و دستکش برای ورود ارباب رجوع و بیماران تهیه می گردد.

بخشدار کلیجانرستاق ساری تعداد روستاهای این بخش را 47روستا اعلام نمود و گفت: سه مرکز درمانی در امره، هولار و سنگ تراشان در این منطقه دایر است.

بابایی یادآور شد: شهرستان ساری دارای 6 بخش، مرکزی، رودپی شمالی، رودپی، چهاردانگه، دودانگه و کلیجانرستاق است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 269

به "راه اندازی پویش پشتیبانی از کادر درمانی در کلیجانرستاق ساری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی پویش پشتیبانی از کادر درمانی در کلیجانرستاق ساری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید