خستگی را از بدنتان بیرون کنید

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، برای مبارزه با خستگی ناشی از کار، و تقویت انرژی راه چاره های حرکتی می تواند در برطرف آن ها نقش به سزایی داشته باشد.

خستگی را از بدنتان بیرون کنید

به گزارش خبرنگاران، خواب هرچند یک چرت کوتاه خوب است، اما نمی تواند جای خواب خوب شبانه را بگیرد.

خستگی را از بدنتان بیرون کنیداگر نمی توانید پشت میزتان چشم های تان را باز نگه دارید، ممکن است به چیزی بیشتر از یک خواب خوب شبانه احتیاج داشته باشید. هرچند استراحت، برای مبارزه با خستگی مهم است، اما تقریبا هرکاری که انجام می دهید، نقشی درتقویت انرژی تان دارد، از چیز هایی که می خورید گرفته تا چگونه نفس کشیدن تان.

همه چیز را بنویسید

هرکسی که سعی دارد اندازه انرژی اش را برآورد کند، این تمرین را انجام دهد. برای آغاز، چیز هایی را که می خورید (و زمان خوردن) و جزئیات کیفیت خواب تان و هرعامل استرس برانگیزی را که تجربه می کنید بنویسید. وقتی این چیز ها را می نویسید، زمانی است که آغاز به برقراری ارتباط میان اندازه انرژی و تحلیل برنده های انرژی می کنید.

هرساعت یک بار، شرایط بدن تان را آنالیز کنید

آلارم ساعت را تنظیم کنید تا هریک ساعت، خبرتان کند. ازبالا تا پایین تان را دقیقا نگاه کنید، در پی نقاط تنش و فشار یا نواحی که درآن احساس ناراحتی می کنید بگردید، فک به هم فشرده شده، ابرو های گره خورده، یا شرایط قوز و خمیده؛ و سپس برای اصلاح این حالت ها وقت بگذارید. شرایط نادرست بدن، باعث می گردد خسته به نظربرسید و احساس خستگی کنید. ده نفس عمیق بکشید؛ احساس آرامش و آزادی در بدن تان خواهید کرد که فورا به شما انرژی می دهد.

درست نفس بکشید

خستگی را از بدنتان بیرون کنیددست کم هریک ساعت یکبار، هوشمندانه نفس بکشید. اگر این کوشش هوشمندانه را برپایه نظم انجام دهید، حتی زمانی که تبدیل به ناخودآگاه می گردد، تکنیک تنفس بهتری خواهید داشت. درست نفس کشیدن به اصلاح شرایط قوزنموده شما هم یاری می نماید، بنابراین عمیق نفس بکشید؛ از دیافراگم، نه از سینه، تا گردش خون و اکسیژن درتمام روز روان باشد.

تنها بخوابید

نه برای همواره، تنها زمانی که برای فهمیدن علت این همه خستگی و فرسودگی کوشش می کنید. فیلیپس می گوید، هدف ما کم کردن تمام مغشوش ساز های خواب است. او از افراد تحت آزمایشش خواست در طول چالش هفت روزه اکتشافی شان، تنها بخوابند. اگر با کسی می خوابید که مدام غلت می زند و می چرخد و یا آلارم ساعت را روشن می گذارد، شما چرخه خواب مورداحتیاج بدن تان را کامل نمی کنید.

برای ایجاد امنیت خواب، همه را از اتاق بیرون کنید، ماسک خواب بپوشید، دمای اتاق را بین 60 تا 67 درجه نگه دارید و وسایل الکترونیکی را از اتاق حذف کنید؛ نور آبی، مغز را تحریک می نماید. اگر تنها خوابیدن، واقع گرایانه نیست، سعی کنید از پتوی جداگانه بهره ببرید تا به از اختلالات خواب کم گردد.

هرگز بیشتر از یک ساعت یکجا ننشینید

خستگی را از بدنتان بیرون کنیدوقتی می نشینید، روی عمق تنفس تان تاثیرگذاشته و ضربان قلب تان را پایین می آورد. نشستن، عواقب فراوانی مثل ریسک بالاتر بیماری دارد و دو دقیقه پیاده روی هریک ساعت، می تواند این ریسک را خنثی کند.

اگر ضروری است چُرت بزنید

هرچند یک چرت کوتاه خوب است، اما نمی تواند جای خواب خوب شبانه را بگیرد. چرت های کوتاه به افزایش هشیاری، بهترشدن روحیه و تمرکز یاری می نمایند، اما اگر احساس می کنید هرروز به چرت های طولانی احتیاج دارید، احتمالا مسئله ای وجود دارد و شما باید دراین مورد با پزشک مشورت کنید.

غذا های طبیعی بخورید

از غذا هایی که ترکیباتش پر از موادی است که نام شان به اوز ختم می گردد مانند گلوکز اجتناب کنید. اگر به پرهیز از غذا هایی با ترکیبات زیاد توجه کنید، به طور طبیعی به سمت غذا های طبیعی گرایش پیدا خواهید کرد.

خستگی را از بدنتان بیرون کنید برای انرژی بیشتر، مخصوصا روی غذا هایی که حاوی منیزیم و آهن هستند متمرکز شوید، این منابع را می توانید در دانه ها، آجیل، ماهی، و سبزیجات رنگارنگ و برگدار پیداکنید. در ضمن از صبحانه صرف نظر نکنید. حتی اگر یک کاسه کوچک ازغلات یا برشی از نان تست باشد، صبحانه می تواند متابولیسم تان را آغاز نموده و به بدن تان یادآوری کند که بیدار گردد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1137

به "خستگی را از بدنتان بیرون کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خستگی را از بدنتان بیرون کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید