خبرنگاران تداوم اجرای طرح نهضت سبز در اراضی ملی آستارا

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، آستارا - خبرنگاران - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا گفت: طرح نهضت سبز برای تقویت اراضی جنگلی، با کاشت هفت هزار و 350 اصله نهال در اراضی ملی این شهرستان در حال اجراست و در کل، 34 هزار نهال کاشته خواهد شد.

خبرنگاران تداوم اجرای طرح نهضت سبز در اراضی ملی آستارا

نسرین غزنوی عصر دوشنبه در نشست خبری در اداره منابع طبیعی آستارا اظهار کرد: طرح نهضت سبز از 14 آذرماه با کاشت نهال در روستاهای شیری حیاطی، چلوند، کانرود، ویرمونی و کوهستان حیران آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال جاری با صرف حدود 6 میلیارد ریال و ساخت هزار و 511 متر مکعب دیواره برای حفاظت آب، خاک و پوشش گیاهی اراضی ملی در بخش لوندویل، طرح آبخیزداری اجرا شد و هر 50 متر مکعب دیواره سنگ چین، 70 هکتار اراضی را در مقابل سیل و فرسایش حفظ می کند.

وی اضافه کرد: در سال جاری هزار و 680 کیلو گرم زغال و 391 اصله چوب جنگلی قاچاق توقیف شده است و در این راستا 12 نفر دستگیر و به دادگاه معرفی شده اند و مردم، متصرفان اراضی ملی و جنگل ها را به منابع طبیعی معرفی کنند.

غزنوی گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با 2 واحد سرجنگلبانی بهارستان و لوندویل، چهار پاسگاه حفاظت و حدود 30 نیروی انسانی فعالیت می کند و با کمبود نیروی انسانی و امکانات روبرو است.

15 تا 21 اسفندماه هفته منابع طبیعی است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 40 هزار هکتار اراضی ملی در غرب مرکز استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 221

به "خبرنگاران تداوم اجرای طرح نهضت سبز در اراضی ملی آستارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تداوم اجرای طرح نهضت سبز در اراضی ملی آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید