تور گرجستان: 8 علت برای سفر به گرجستان و تفلیس (قسمت دوم)

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، گرجستان و مرکز آن تفلیس، اخیرا تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری منطقه اوراسیا شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا دلایل این جذابیت را بدانید.

تور گرجستان: 8 علت برای سفر به گرجستان و تفلیس (قسمت دوم)

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

جاش کاهیل (Josh Cahil) وبلاگ نویسی است که به سفرهای فراوانی در اقصی نقاط جهان به ویژه خاورمیانه رفته است. او در وبلاگ خود، هشت علت برای سفر به گرجستان، یکی از زیباترین کشورهای منطقه قفقاز عنوان می نماید. در قسمت قبل این مقاله، بعضی از دلایل او را عنوان کردیم و حالا، هم عکس های زیبای او از گرجستان را می بینیم و هم باقی دلایل او برای سفر به این کشور زیبا را می خوانیم.

علت سوم: مغازه های محلی کوچک

این مغازه ها را همه جا خواهید دید. سبزیجات رنگارنگ، میوه، گوشت، نان و هر چیزی که بخواهید را در آن ها خواهید یافت. مغازه هایی سنتی که حتی اگر چیزی نخواهید خریداری کنید، باید در بین آن ها بچرخید و تماشایشان کنید. هیچ چیز برچسب قیمت ندارد و برای خرید، باید با خانم های دوست داشتنی و گاه بداخلاق گرجی صحبت کنید که حتی یک کلمه هم انگلیسی صحبت نمی نمایند.

گشتن در این مغازه ها و تماشا و خریدن چیزهایی که هرگز در فروشگاه های شهر و کشور خودتان نخواهید دید، بسیار سرگرم نماینده و مجذوب کننده است و این همان ویژگی منحصربه فرد تفلیس است که باعث می گردد عاشقش شوم. تمامی این میوه ها و سبزیجات، محلی و تازه تازه هستند.

علت چهارم: تفلیس یکی از برترین مرکز هایی است که تا کنون دیده ام

چرا؟ شاید به این سبب که پیرامون گرجستان، فرهنگ های گوناگون و متنوعی هست که نکات مثبت هر یک در گرجستان بسیار موثر بوده است. روسیه در شمال، ترکیه در غرب، ارمنستان و ایران در جنوب و آذربایجان در شرق. این ترکیبی بزرگ از فرهنگ ها است و نشانه های این گوناگونی در تفلیس به خوبی به چشم می خورد.

اما باز هم فکر می کنم این مردم گرجستان هستند که مرا به خود جذب نموده اند. همواره با محبت و عشق با من رفتار نموده و کوشیده اند به من یاری نمایند. رستوران های زنجیره ای مثل مک دونالد یا برگر کینگ در سطح شهر فراوان نیستند و شهر بافت سنتی خود را حفظ نموده است. همه جا مغازه های کوچک با بقایای فرهنگ شوروی و نیز معماری مدرن دیده می گردد. تفلیس در حال تغییر است و می کوشد تا سبک مخصوص به خود را پیدا کند.

زندگی شبانه تفلیس فوق العاده است و همه جا می توان جوانان را دید. به رغم این که کشور فضای خیلی مذهبی دارد، اما این مساله بر زندگی روزانه مردم تاثیری ندارد. نسل تازهی در حال شکل گیری است که دوران اشغال به وسیله شوروی را تجربه ننموده است و از خلال همین تغییر، شهری مدرن بیرون می آید که درهای خود را به روی جهان باز می نماید.

علت پنجم: رازهای کوچک تفلیس

تفلیس راز آلود باعث می گردد پاریس و ونیز را فراموش کنید. من این را وقتی که برای اولین بار در شهر قدم زدم فهمیدم. کوچه های باریک و زیبا در تمام سطح شهر دیده می شوند. فکر می کنم که به این مجذوب کنندهیت ها در سایت سیاره (one Planet) هم اشاره نشده باشد اما به نظرم باید این اتفاق برای گرجستان هم بیفتد.

در شهر بگردید. دوستش خواهید داشت. حتما دوربین تان را هم با خودتان ببرید تا صحنه ها را شکار کنید.

علت ششم: غذا مقرون به صرفه و خوشمزه است

آشپزی گرجی بسیار منحصربه فرد اما تحت تاثیر سبک اروپایی و خاورمیانه ای است. غذای سنتی آن ها خینکالی (Khinkali) نام دارد که مرا به یاد دامپلینگ (dumpling) چینی می اندازد.

این غذای خوشمزه که دهان شما را آب خواهد انداخت، در این منطقه کمیاب است. محتویات آن گوشت طعم دار شده بره یا گوساله است. وقتی اولین گاز را به خینکالی بزنید، عصاره خوشمزه آن را نیز باید بخورید که لذت بخش ترین بخش غذایتان است. لذت ببرید!

علت هفتم: باید کازبگی (Kazbegi) را ببینید

این شهر تا همواره در فکر شما خواهد ماند. ممکن است بپرسید چه چیز ویژه ای در این شهر هست. در تمامی روستاهای اروپایی، حداقل دو کلیسا وجود دارد. به شما خواهم گفت چرا. کلیساها معمولا جاهایی هستند که غیر از گوسفند و کوه، هیچ چیز دیگری دیده نمی گردد.

این جا کلیسایی بود که توجه مرا به خود جلب کرد؛ کلیسای گرگتی ترینیتی (Gergeti Trinity) که مکانی برجسته در گرجستان است. این کلیسا در کنار کوه کازبگی قرار گرفته است که 2170 متر بالاتر از سطح دریا است. جایی بهتر از این برای مکان یک کلیسا به فکرم نمی رسد.

با این وجود، دسترسی به کلیسا بسیار سخت است. باید شیب های تندی را بالا بروید که حدود سه ساعت زمان خواهد برد. یا این که می توانید یک جیپ کرایه نموده و جاده کوهستانی را بالا بروید که البته اگر پیاده روی را خیلی دوست ندارید، این کار انتخاب بهتری برایتان خواهد بود.

اگر دوست دارید با برترین چشم انداز جهان از خواب بیدار شوید، در هتل کازبگی یک اتاق برای خودتان رزرو کنید.

علت هشتم: باتومی و ساحل بی نظیر دریای سیاه

قبول دارم که سواحل زیباتری را در تمام جهان دیده ام و ساحل شنی را به ساحل سنگی ترجیح می دهم، اما باتومی و ساحل دریای سیاه نیز مجذوب کنندهیت های خاص خود را دارد. فکر می کنم این مجذوب کنندهیت بی نظیر به سبب نزدیکی دریا و کوهستان است. می توانید اسکی کنید و دو ساعت بعد در ساحل لمیده و برنزه شوید.

باتومی آب و هوای نیمه گرمسیری دارد در نتیجه حتی در زمستان، هوای فوق العاده است. معماری شهر نیز بی نظیر است؛ خانه هایی شبیه به کاخ سفید یا برج فانوس الکساندریا (Alexandria). مجذوب کننده نیست؟ به جرات می توان گفت این جا، کوت دازور (Cote dAzur) تازه اروپا است. هتل های مجلل، راه ساحلی زیبا و رنگ های بی نظیر و شاد در سراسر شهر. اغلب مردم برای استراحت و آرامش یا معاشرت با دیگران این جا می آیند. هم چنین جشن ها و مراسم های خوبی هم همواره در کنار ساحل در حال برگزاری است که نباید از دست بدهید.

منبع: کجارو / gotravelyourway.com
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1297

به "تور گرجستان: 8 علت برای سفر به گرجستان و تفلیس (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان: 8 علت برای سفر به گرجستان و تفلیس (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید