12 مکان دیدنی لاهیجان، عروس سبز گیلان

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، تفاوتی ندارد عاشق طبیعت گردی هستید یا گشت وگذار در بازارهای سنتی را ترجیح می دهید. با هر ذائقه ای هم به این شهر شمالی سفر کنید، جاهای دیدنی لاهیجان برایتان مجذوب کننده خواهد بود.

12 مکان دیدنی لاهیجان، عروس سبز گیلان

اگر تمام چیزی که راجع به شهر لاهیجان می دانید در کلوچه و چای خلاصه می گردد، باید به عرضتان برسانیم که در این مطلب حرف های بسیاری با شما خواهیم داشت. لاهیجان یا عروس سبز گیلان، شهری نسبتا پرجمعیت است که بخش بزرگی از شرق استان گیلان را در بر گرفته است. همراه خبرنگاران باشید تا با جاهای تماشای لاهیجان بیشتر آشنا شوید.

معرفی جاهای تماشای لاهیجان

طبیعت شیطان کوه

بدون شک شیطان کوه در جدول مجذوب نماینده ترین جاهای تماشای لاهیجان در رتبه نخست قرار می گیرد. شاید علت نام گذاری شیطان کوه، صدا های عجیب و غریب و مشکوکی بودند که مردم لاهیجان قدیم همواره از طرف کوه می شنیدند. بعد ها تعیین شد صاحبان این صدا ها مردم عادی بودند که به صورت مخفیانه وارد این کوه می شدند.

بام سبز از جاهای تماشای لاهیجان

بام سبز از دیگر منطقه ها تماشای لاهیجان و در واقع زاده طبیعت بکر شیطان کوه بوده است. علت نام گذاری این منطقه که در بالاترین نقطه شیطان کوه قرار گرفته است، طبیعت بسیار سرسبز و مزارع زیبای چای هستند که در دامنه شیطان کوه مانند گوهری سبز می درخشند.

تله کابین لاهیجان

بام لاهیجان جایی است که تمام مجذوب نمایندهیت های این بهشت سرسبز را یک جا برایتان به تصویر می کشد. شما می توانید با تله کابین لاهیجان مسیری 1500 متری را طی 20 دقیقه بگذرانید و به بالاترین قسمت های بام لاهیجان برسید.

استخر از جاهای تماشای لاهیجان

این استخر بزرگ از جاذبه های گردشگری لاهیجان که به دستور شاه عباس صفوی ساخته شد، مساحتی در حدود 17 هکتار و عمق 4 متری دارد. وسط استخر را نیز جزیره ای زیبا در بر گرفته است.

تالاب سوستان

حتما تا به حال آوازه تالاب ها و گل های نیلوفر به گوش شما هم رسیده است. این تالاب با چشم انداز های رنگارنگ و بکر در طول چهار فصل، زیستگاه پرندگان و آبزیان بسیار گوناگونی است.

پارک جنگلی میرصفا

میان شلوغی شهر لاهیجان و در حوالی خیابان شقایق هم یک بوستان جنگلی سرسبز خودنمایی می نماید. البته این پارک جنگلی در واقع از دیرباز جنگل بوده است و در سال 95 به یک مجموعه توریستی تبدیل شد.

پل خشتی از جاهای تماشای لاهیجان

به سمت جنوب غربی لاهیجان که حرکت کنیم، گذرمان به محله ای تاریخی به نام پرده سر می افتد که در زمان حکومت آل کیاء بر گیلان (حدود قرن 8 تا 10 هجری) به وجود آمد.

مسجد تاریخی اکبریه

یکی از میراث تاریخی و گرانبهای لاهیجان مسجد اکبریه است که با معماری زیبای خود توجه همه علاقه مندان به هنر معماری و تاریخ را به خود جلب می نماید.

حمام گلشن

بعضی از قسمت های نمای بیرونی حمام گلشن به علت بازسازی نامناسب دچار آسیب شده است اما هنوز در این حمام مجذوب نمایندهیت های فراوانی برای تماشا وجود دارد.

بازار سنتی

بازارهای شمال رنگ و بوی دیگری دارند و حتی قدم زدن در آن ها هم حال آدم را خوب می نماید! بازار سنتی لاهیجان مانند نسخه کوچک تری از بازار بزرگ رشت است. برای تماشا جاذبه های شمال ایران، مطلب بازاری در میان نیلوفرهای مرداب را بخوانید.

زیپ لاین هیجان انگیز لاهیجان

بام سبز و شیطان کوه آن قدر زیباست که دلتان می خواهد بر فراز آن پرواز و از بالا تماشایش کنید. تله کابین و زیپ لاین این خواسته دل را اجابت می نمایند.

شیخانبر از جاهای تماشای لاهیجان

منطقه شیخانبر جزو آن دسته از جاهای تماشای لاهیجان است که هم جاذبه های طبیعی دارد و هم تاریخی است. شیخ زاهد جد مادری پادشاهان صفوی است. به همین علت منطقه شیخانبر لاهیجان یکی از مقاصد اصلی سفر پادشاهان صفوی به شمال کشور بوده است.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری هیجان انگیزترین مراکز تفریحی اصفهان کجاست؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 2 آبان 1401 بروزرسانی: 2 آبان 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1542

به "12 مکان دیدنی لاهیجان، عروس سبز گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 مکان دیدنی لاهیجان، عروس سبز گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید