تور ارمنستان ارزان: جمهوری آذربایجان، ارمنستان را مقصر افزایش تنش ها دانست

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، دولت باکو، ایروان را به علت آنچه افزایش تنش های اخیر در مرز جمهوری آذربایجان-ارمنستان خواند، محکوم کرد.

تور ارمنستان ارزان: جمهوری آذربایجان، ارمنستان را مقصر افزایش تنش ها دانست

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به نقل پایگاه آذرنیوز، براساس بیانیه رسمی که در پایگاه خبری وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان منتشر شد، لیلا عبدالله اوا، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: تمام مسئولیت های تنش های اخیر به عهده مدیریت سیاسی و نظامی ارمنستان است.

وی گفت که در تاریخ نهم نوامبر، 60 تن از نظامیان ارتش ارمنستان در گذرگاه لاچین جمع شدند و به سمت مواضع ارتش جمهوری آذربایجان پیشروی کردند و در تاریخ 13 نوامبر، نظامیان ارمنستان به سمت مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در کلبجر آتش گگرددند. عبدالله اوا اضافه نمود که در تاریخ 14 نوامبر، نیروهای ارتش ارمنستان، تحریکات و تنش های بعدی را با تمرکز بر منطقه مرزی آذربایجان-ارمنستان در لاچین آماده کردند.

عبدالله اوا اضافه نمود: ما قصد داریم یادآور شویم که در پاسخ به تحریکات و تنش های اخیر ارمنستان، جمهوری آذربایجان نیز اقدامات مناسبی را انجام می دهد.

افزایش تنش ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان از تاریخ 13 نوامبر 2021 مشاهد شده است؛ زمانی که نظامیان جمهوری آذربایجان در حمله ای که به نظامیان ارمنستان در نزدیکی شهر شوشا نسبت داده می گردد، زخمی شدند.

در تاریخ 15 نوامبر، آرمن سرکیسیان، رئیس جمهوری ارمنستان، آرشاک کاراپتیان، وزیر دفاع را برکنار کرد و به پیشنهاد نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، سورن پاپیکیان را به عنوان وزیر نو منصوب نموده است. پس از روی کار آمدن پاشینیان، این چهارمین وزیر دفاع ارمنستان است.

پیشتر، وزیر دفاع و خارجه جمهوری آذربایجان، از سفر کاراپتیان، وزیر دفاع ارمنستان به منطقه ناگورنو-قره باغ به عنوان حرکتی تحریک آمیز انتقاد کرد.

نزدیک به 2000 تن از حافظان صلح روسی در منطقه قره باغ تحت پیمان سه جانبه آتش بس که به وسیله باکو، مسکو و ایروان در تاریخ 10 نوامبر 2020 امضا شد، مستقر شدند. این توافقنامه به جنگ شش هفته ای بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان سرانجام داد.

روابط بین این جمهوری های شوروی سابق از سال 1991، درست زمانی که ارتش ارمنستان وارد ناگورنو-قره باغ شد، پرتنش بوده است. درگیری های نو در 27 سپتامبر رخ داد که ادعا می گردد ارتش ارمنستان به غیرنظامیان و نیروهای طرف مقابل حمله و چند توافقنامه آتش بس بشردوستانه را نقض کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1261

به "تور ارمنستان ارزان: جمهوری آذربایجان، ارمنستان را مقصر افزایش تنش ها دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: جمهوری آذربایجان، ارمنستان را مقصر افزایش تنش ها دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید