بهانه تازه اروپایی ها برای تحریم کشورهای دیگر

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت اتحادیه اروپا، برای اولین بار شورای اروپا قصد دارد از اتحادیه اروپا بخواهد که عوامل حکومتی و یا وابسته به حکومت ها را که در انتشار اطلاعات غلط دخالت دارند تحریم کند.

بهانه تازه اروپایی ها برای تحریم کشورهای دیگر

در صورت موافقت اتحادیه اروپا، مقررات تازه بخشی از اقدامات مدنظر اتحادیه اروپا برای اعمال کنترل بیشتر بر محتوایی است که در پلتفرم های آنلاین منتشر می شوند.

این مقررات با نام طرح اقدام دموکراسی اروپایی که فردا چهارشنبه دوم دسامبر رسماً به رهبران اتحادیه اروپا ارائه خواهد شد می گوید: این اتحادیه باید از تمام ابزارهایی که در اختیار دارد برای مقابله با دخالت و نفوذ عوامل و قدرت های خارجی استفاده کند و به آن ها ضربه بزند. روش های محتمل برای این کار افشای شیوه های کار مجرمان و یا تحریم آن ها در صورت تکرار جرم است.

این نخستین بار است که شورای اروپا به نام بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، در یک سند رسمی اعمال تحریم را به نام یکی از راه های مقابله با انتشار اطلاعات غلط پیشنهاد می کند.

شورای اروپایی می گوید: عوامل خارجی از اطلاعات به نام یک اسلحه استفاده می کنند و برخی از کشورهای خارجی، به طور تعیین روسیه و چین، با تبلیغات هدفمند و نشر اطلاعات نادرست در خصوص شیوع ویروس کرونا در اتحادیه اروپا، تلاش می کنند مباحث آزاد و دموکراتیک را تحت الشعاع قرار دهند، افکار عمومی را قطب بندی کرده و وجهه خود را بهبود ببخشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1152

به "بهانه تازه اروپایی ها برای تحریم کشورهای دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهانه تازه اروپایی ها برای تحریم کشورهای دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید