برش ورق آلومینیوم با واترجت

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، دستگاه برش واترجت صنعتی با به کار گیری ترکیبی از تکنولوژی های cnc و واترجت می تواند با بالاترین سرعت و بیش ترین دقت، برشکاری ورق و محصولات مختلفی را انجام دهد. به همین علت به نقش بسیار مهمی در فراوری قطعات صنعتی دست یافته است.

برش ورق آلومینیوم با واترجت

به گونه ای که این روز ها برش ورق آلومینیوم با واترجت به یکی از پرکاربردترین فرآیند های برش این فلز در صنایع مختلف تبدیل شده است. در این مطلب قصد داریم روش های مختلف برش آلومینیوم و به خصوص برش با واترجت را به طور کامل شرح دهیم.

ورق آلومینیوم چیست؟

ابتدا برای اینکه بتوانیم شما را با روش های برش آلومینیوم بیش تر آشنا کنیم بهتر است شرح دهیم که ورق آلومینیوم چیست؟ آلومینیوم فلزی سبک وزن بوده که از مقاومت بالایی در برابر تحمل اجسام سنگین وزن برخوردار است. از ویژگی های دیگر این فلز می توان به مقاومت آن در برابر خوردگی اشاره نمود که نسبت به بسیاری از فلز های دیگر، آلومینیوم را ارزشمند نموده است.

از نظر مقدار راهنمایی حرارت و الکتریسیته نیز آلومینیوم قدرت بیش تری نسبت به دیگر فلزات دارد. قدرت ترکیب پذیری این فلز زیاد بوده و آلیاژ های مختلفی از آن فراوری می شوند که هر یک ویژگی های خاصی دارند. ویژگی های ورق آلومینومی یاری می نماید کاربرد آن در صنایع گسترده تر گردد:

  • صرف هزینه کم تر
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • خاصیت سوپر پلاستیسیته
  • بیش ترین مقدار استحکام
  • سبک وزن بودن
  • شکل گیری آسان (به علت خاصیت شکل پذیری بالا)

برش ورق های آلومینیومی

با توجه به مزیت های بی شمار ورق آلومینیوم و ویژگی های منحصر به فرد آن، برش کاری این فلز به مهارت خاصی احتیاج دارد. کیفیت برش های اجرا شده تنها وابسته به ابعاد و مقدار آن نیست و بر عملکرد نهایی این ورق ها مخصوصا در زمان جوشکاری تاثیر دارد.

انجام خدمات برشکاری به صورت ماشینی نسبت به محصول نهایی سوخت کم تری مصرف نموده و اتصالات کم تری دارد. به همین علت قیمت برش ورق آلومینیوم کاهش پیدا می نماید. بنابراین بعد از استعلام قیمت ورق آلومینیوم و اطلاع از خدمات برشکاری می توانید این فرآیند را با روشی ارزان تر انجام دهید. زیرا هر یک از خدمات برش ورق آلومینیوم با واترجت، لیزر، پلاسما و.. با قیمت های متفاوتی قابل انجام است.

کاربرد ورق آلومینیومی برش یافته

برش ورق آلومینیوم با واترجت یا هر روش دیگری یکی از موارد ضروری در صنایع خودروسازی محسوب می گردد. زیرا این ورق های برش یافته از کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف برخوردارند. بعلاوه گزینه اول در صنایع دریایی به حساب می آیند. ورق های آلومینیومی ماشین کاری شده برای تقویت بدنه سازه و عرشه کاربرد دارند. بعلاوه برای قایق های تفریحی، مسافربری، شناور های زیر سطحی و نظامی استفاده می شوند.

خدمات برش ورق آلومینیوم به چند روش قابل انجام است؟

به طور کلی برش ورق آلومینیوم با دو شیوه مکانیکی و حرارتی - ذوبی امکان پذیر است. در روش مکانیکی با استفاده از ابزار هایی مانند گیوتین، قیچی، اره مخصوص و دستگاه برش واترجت این کار را انجام می دهید. اما در روش های ذوبی - حرارتی این کار با استفاده از شعله انجام می گردد.

روش های مکانیکی

یکی از روش های مکانیکی برای برش دادن ورق ها، عدم استفاده از ابزار های پیشرفته است. بنابراین اگر بخواهید یک برش ساده ایجاد کنید احتیاج به یک میز و ابزار های دستی مانند اره برقی، چکش، قیچی و.. دارید. سرعت انجام فرآیند در این مدل برش نسبت به حالت های دیگر کاهش یافته و انعطاف پذیری و دقت کم تری دارد. البته هزینه آن نسبتا کم تر است.

برش ورق آلومینیوم با دستگاه برش واترجت صنعتی

این شکل از برش ورق آلومینیوم به برش کاری ورق آلومینیوم هیدرودینامیکی نیز شناخته می گردد. در حقیقت از دستگاه برش واترجت صنعتی در بالاترین سرعت برای برش فلزات و غیر فلزات یاری گرفته می گردد. همراه با آب و جت آبی در سرعت بالا از ماده ساینده ای یاری گرفته می گردد تا برش ورق آلومینیوم کامل انجام گردد.

نحوه برش ورق آلومینیوم با استفاده از این دستگاه به این صورت است که از سمت نازل به قطعه ای که قرار است روی آن برش انجام گردد، مواد ساینده ای پرتاب خواهد شد. این پرتاب شدن با فشار آب در حد 200 تا 400 مگاپاسکال صورت می گیرد.

برش ورق آلومینیوم با لیزر

لیزر کربن دی اکسید منبع اشعه استانداردی برای پرکاربردترین روش بریدن ورق آلومینیوم محسوب می گردد. در حقیقت توان بالای راهنمایی حرارتی در این فلز عاملی برای انجام برش روی آن است. البته برای برش آلومینیوم نسبت به فولاد، به دانسیته انرژی بیش تری احتیاج خواهید داشت.

عوامل موثر بر قیمت برشکاری آلومینیوم

در صنایع زیادی از جمله صنایع دریایی اینکه چه روشی را برای برش دادن آلومینیوم انتخاب می کنید می تواند بر هزینه های پروژه و کیفیت جوشکاری محصول موثر باشد. پس در انتخاب روش مورد نظر باید سه اصل زمان، هزینه و کیفیت را در نظر بگیرید.

قیمت نهایی برش دادن ورق آلومینیومی کاملا وابسته به روشی است که انجام می گردد. اما احتیاج های پروژه، محدودیت ها و چالش هایی که خواهید داشت بر انتخاب روش مورد نظر بی تاثیر نیست. برش ورق با واترجت یکی از همان روش هایی است که احتمالا شما هم انتخاب می کنید.

چرا برش ورق آلومینیوم با واترجت را انتخاب کنیم؟

برش ورق آلومینیوم با واترجت و لیزر دو روش پرکاربرد برای برش دادن ورقه های آلومینیومی محسوب می شوند. بنابراین شاید هنگام انتخاب نوع فرآیند، بین این دو روش سردرگم شوید. ما با مقایسه برش با واترجت و لیزر به شما یاری می کنیم که چرا باید روش اول را انتخاب کنید.

برش این ورق ها با استفاده از دستگاه جت به گونه ای انجام می گردد که ورق برش یافته از کیفیت عالی برخوردار است. ولی آیا این کیفیت عالی می تواند باعث گران تر شدن هزینه آن گردد؟ باید بگوییم خیر. زیرا قیمت روز ورق آلومینیوم برش یافته با واتر جت نسبت به انجام این فرآیند با لیزر کم تر است.

مزایای واترجت در برش ورق های آلومینیومی

  • انجام برش های مختلف و ایجاد سخت ترین زوایا روی آلومینیوم
  • امکان استفاده از واترجت در برش انواع مختلف مواد
  • شیوه برش کاری سرد و عدم سوختگی، ذوب شدن یا ترک خوردگی مواد
  • ارزان بودن دستگاه واترجت و قیمت مناسب فرآیند برش با آن
  • عدم ایجاد گرد و غبار حین کار با دستگاه برش واترجت و سازگاری این فرآیند با محیط زیست
  • تعویض و جایگزینی سریع تر قطعات به علت قرار گیری آسان واترجت روی میز
  • عدم احتیاج به تعویض نازل برش و برنامه برش برای هر قطعه
  • ایجاد نشدن هیچگونه تنش و تکانه مکانیکی روی قطعات
  • ایمنی زیاد برش ورق آلومینیوم با واترجت

خدمات برش واترجت روی ورق آلومینیومی با برترین کیفیت و قیمتی مناسب

این روز ها آلومینیوم کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف پیدا نموده و در بسیاری از این صنایع احتمالا به برش ورق آلومینومی احتیاج پیدا می کنید. روش های متفاوتی برای این کار وجود دارد. دستگاه واترجت، لیزر، پلاسما و.. نمونه هایی از آن هستند. اما برش ورق آلومینیومی را کجا انجام دهیم که قیمت مناسب و برترین کیفیت را داشته باشد؟

بازرگانی فولاد آیرومارت به عنوان بزرگ ترین شرکت بازرگانی فولاد در زمینه فروش انواع محصولات آهنی، فولادی و.. فعالیت می نماید. برشکاری ورق آلومینیومی نیز یکی از مهم ترین خدمات این مجموعه است. متخصصین در این شرکت، خدمات برش ورق آلومینیوم را با دستگاه های متفاوتی انجام می دهند.

شما می توانید به وسیله تماس با شماره 02145306 یا مراجعه به وبسایت این مجموعه به نشانی iromart.com در خصوص هر یک از این روش ها مشاوره گرفته و از خدماتی مانند برش ورق آلومینیوم با واترجت بهره مند شوید. بعلاوه محصولات با گواهینامه مخصوص به دست مشتریان می رسد و طبق خواسته مشتریان، انجام آزمون های کنترل کیفیت امکان پذیر است. در صورت احتیاج، خرید اعتباری چکی نیز یکی دیگر از خدماتی است که این شرکت برای مشتریان در نظر دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 12 بهمن 1401 بروزرسانی: 12 بهمن 1401 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1589

به "برش ورق آلومینیوم با واترجت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برش ورق آلومینیوم با واترجت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید