بانک صادرات ایران حامی صنعت برق کشور است

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، سید ضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در بازدید از نیروگاه شهید منتظر قائم بر حمایت این بانک از صنعت برق کشور و پشتیبانی و پایداری این صنعت تاکید نمود.

بانک صادرات ایران حامی صنعت برق کشور است

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، وی در این بازدید که به همراه هادی آقابابایی معاون سرمایه گذاری و امور شر کت ها، منصور شیخ الاسلامی مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ایران و با حضور مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و معاونین شرکت های سرمایه گذاری خوارزمی، توسعه برق و انرژی سپهر و نیروگاه شهید منتظر قائم برگزار گردید، از کوشش های شبانه روزی کارکنان این نیروگاه قدردانی کرد و اضافه نمود: خدا را شاکریم که با وجود شرایط سخت مالی و شدیدترین تحریم ها، با همت مدیران و کارکنان، شاهد رونق فراوری در نیروگاه هستیم و افتخار می کنیم این مجموع 20درصد برق استان البرز و تهران را فراوری می نماید و این امر برای بانک صادرات ایران بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل بانک صادرات ایران توضیح داد: با توجه به اینکه بیش از 50 سال از عمر این نیروگاه گذشته، همچنان شاهد خدمت رسانی به مردم و فراوری مستمر برق به عنوان یک محصول حیاتی و مهم هستیم. علاوه بر حساسیت در حوزه مالی به لحاظ امنیتی هم صنعت برق کشور یک جایگاه ویژه و ممتازی دارد.

ایمانی اعلام نمود: این نیروگاه به عنوان یک مجموعه خلاق در حوزه تربیت نیروی انسانی متخصص عمل نموده و نسبت به انتقال این دانش به سایر نیروگاه های کشور اقدام نموده است. صنعت برق یک احتیاج عمومی در کشور است. از این رو بانک صادرات ایران آمادگی دارد که از همه ظرفیت های خود در مسیر رشد فراوری برق در نیروگاه استفاده نموده و برای پایداری این نیروگاه از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

در جریان این بازدید که از بخش های مختلف از جمله واحدهای مدار فراوری شامل نیروگاه بخار، نیروگاه گازی و سیکل ترکیبی و اتاق فرمان سیکل ترکیبی انجام شد، معاون سرمایه گذاری و امور شرکت های بانک صادرات ایران، با قدردانی از زحمات کارکنان این نیروگاه گفت: در ابتدای سال جاری به کمک خداوند متعال و با درایت مدیران O&M نیروگاه زواره اصفهان به شرکت مدیریت فراوری برق منتظر قائم واگذار شد.

هادی آقابابایی اضافه نمود: با توجه به سیاست های قیمت گذاری نرخ برق، سرمایه گذاری در بخش خصوصی و توسعه حوزه نیروگاهی با چالش روبرو است و در حال حاضر باید تمام کوشش خود را در توسعه زمینه های بازرگانی، خدمات فنی و بهبود بهره وری در نیروگاه به کار بگیریم.

محمد جعفری اناری، مدیرعامل شرکت توسعه برق و انرژی سپهر نیز با اشاره به استراتژیک بودن صنعت فراوری برق و تعهد و همت مداوم کارکنان مجموعه بر نگهداری و بهره برداری صحیح از مجموعه با قدمت بالغ بر 50 سال تاکید نمود و گفت: با توجه به عمق دانش فنی مجموعه نیروگاهی منتظر قائم، بخش عمده ای از تعمیرات در داخل نیروگاه صورت گرفته و بعلاوه ارائه خدمات فنی و مهندسی به سایر نیروگاه های کشور در این نیروگاه صورت می پذیرد.

گرشاسب جمشیدنژاد، مدیرعامل شرکت مدیریت فراوری برق منتظر قائم نیز ضمن تشریح شرایط شرکت، شرایط نیروی انسانی، فرصت ها و تهدید های پیش رو از جمله کاهش قابل توجه مصرف آب با تغییر ساختار برج، بازیافت 250 متر مکعب در ساعت آب با احداث تصفیه خانه، خدمات نظارتی و مشاوره و بازرسی فنی به سازمان های بیرونی به واسطه مجاورت با مراکز مهم صنعتی نیروگاهی کشور، انجام خدمات بهره برداری و تعمیرات (O&M) برای سایر نیروگاه های کشور و بعلاوه مسائل صنعت برق را تشریح کرد.

بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بانک های بزرگ حامی و پشتیبانی کننده از صنعت برق کشور شناخته می گردد به نحوی که در تامین مالی احداث نیروگاه های سیکل ترکیبی و صنایع جانبی صنعت برق نقش مهمی داشته است و طرح های بزرگی چون شرکت انرژی گستر جم(نیروگاه)، نیروگاه سیکل ترکیبی مولد برق اسلام آباد، نیروگاه گازی و سیکل ترکیبی برق مپنا گناوه، شرکت سیم و کابل ابهر و شرکت فراوریی صنعتی راد و کابل شمال پارس از جمله پروژه های بزرگی است که با حمایت بانک صادرات ایران به بهره برداری رسیده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1402 بروزرسانی: 28 تیر 1402 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1657

به "بانک صادرات ایران حامی صنعت برق کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک صادرات ایران حامی صنعت برق کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید