بازار تهران چگونه نوسازی و بازسازی می گردد؟ ، اعطای تسهیلات کم بهره به بازاریان برای مقاوم سازی بازار

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از تصویب برنامه اقدام مشترک دولت و شهرداری تهران برای بازسازی و نوسازی بازار بزرگ تهران خبرداد.

بازار تهران چگونه نوسازی و بازسازی می گردد؟ ، اعطای تسهیلات کم بهره به بازاریان برای مقاوم سازی بازار

به گزارش خبرنگاران، مهدی راهنمایی در جلسه ای که با هدف تقدیر و تشکر از معتمدین و بازاریان فعال در موضوع بازسازی مشارکتی بازار بزرگ تهران برگزار گردید، از تصویب برنامه اقدام مشترک دولت و شهرداری جهت بازآفرینی و بازسازی بازار برای نخستین بار اطلاع داد.

مهدی راهنمایی در جلسه ای که با حضور علوی، عضو و ریاست کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران برگزار گردید، با اعلام این که تنها ظرفیت بزرگ مالی و گردشگری تهران، بازار بزرگ تهران است، مطرح نمود: گردشگر های خارجی غالباً تمایلی برای رفتن به مراکز خرید لوکس در تهران ندارند و علاقه مند به گردش و بازدید از بازار بزرگ تهران هستند.

راهنمایی با بیان این که متأسفانه غفلت ما از ظرفیت های بزرگی همانند بازار باعث شده این ظرفیت ها به تهدید تبدیل شوند، افزود: تنها مدلی که توانستیم برای بازآفرینی بازار تهران به آن برسیم، مدل بازسازی مشارکتی بود و برای نخستین بار برنامه اقدام مشترک دولت و شهرداری برای بازار را در ستاد بازآفرینی کلانشهر تهران مصوب کردیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در مورد این برنامه شرح داد: برنامه اقدام مشترک دولت و شهرداری برای بازآفرینی بازار بزرگ تهران، برنامه دقیقی است که در آن معین شده چه اقدامی با چه اولویتی در چه بازه زمانی و با چه اعتباری قرار است اجرا گردد و وظیفه کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط و شهرداری در تحقق این برنامه به تفکیک معین و تدوین شده است.

ضرورت همکاری اوقاف و میزاث فرهنگی

راهنمایی با تأکید بر این که نخستین اولویت اقدام، تأمین ایمنی بازار است،متذکر شد: بخش بزرگی از مسائل بازسازی و بازآفرینی در بازار تهران به قوانین اوقاف گره خورده که لازم است سازمان اوقاف و سازمان میراث فرهنگی پای کار بیایند و یا حداقل مانع از یاری مردمی برای بازسازی بازار نشوند.

او در ادامه پیشنهاد داد: اعطای تسهیلات کم بهره برای مقاوم سازی و نوسازی به کسبه و بازاریان با استفاده از ظرفیت بانک ها می تواند در ترغیب و تشویق آنها برای مشارکت در بازسازی و بازآفرینی بازار بسیار تأثیرگذار باشد.

راهنمایی اضافه نمود: سازمان نوسازی شهر تهران آمادگی دارد در مکان هایی که بازاریان نسبت به بازسازی اقدام نمایند، برای آنها کف سازی رایگان انجام دهد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ضمن تقدیر و تشکر از کسبه و بازاریانی که در بازسازی و بازآفرینی مشارکت کردند، گفت: محدوده بازار یکی از محدوده های مهم هدف بازآفرینی است و امیدوارم که پایه مشارکت اولیه بازاریان در این طرح در سراسر بازار تکثیر شده و بازار بزرگ تهران به نحو احسن بازآفرینی گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1402 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1632

به "بازار تهران چگونه نوسازی و بازسازی می گردد؟ ، اعطای تسهیلات کم بهره به بازاریان برای مقاوم سازی بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار تهران چگونه نوسازی و بازسازی می گردد؟ ، اعطای تسهیلات کم بهره به بازاریان برای مقاوم سازی بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید