نیسان تیدا پارس خودرو با این مشخصات به بازار می آید ، قیمت و تجهیزات

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، نیسان تیدا هاچ بک وارداتی تازه پارس خودرو است که اکنون نمونه هایی از آن در ایران حضور دارد. پارس خودرو میخواهد این هاچ بک مالی را در کنار نیسان سیلفی به بازار خودرو کشور ارائه کند. نیسان تیدا مجهز به قوای محرکه 1.6 لیتری تنفس طبیعی است و احتمالاً از مبدا کشور چین به ایران وارد خواهد شد. بد نیست بدانیم که قیمت گرانترین نسخه این خودرو در چین 110 هزار و 900 یوان است که معادل 790 میلیون تومان خواهد بود. اما Nissan Tiida وارداتی پارس خودرو به چه قیمتی در ایران عرضه خواهد شد؟

نیسان تیدا پارس خودرو با این مشخصات به بازار می آید ، قیمت و تجهیزات
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - پارس خودرو پس از حضور نیسان سیلفی و نیسان تیدا 2023، چهارمین واردکننده محصولات Nissan در ایران است. این خودروساز داخلی میخواهد در بازاری که همه در آن به سمت فروش کراس اوورها و سدان ها حرکت کردند، یک هاچ بک مالی جمع و جور را در سبد عرضه خود داشته باشد.

نیسان تیدا پارس خودرو در نگاه نخست، محصول یک برند ژاپنی خوشنام است. اما باید یادآور شد که این خودرو در کشور چین به وسیله دانگ فنگ نیسان در شهر Guangzhou فراوری می گردد.

آمار فروش نیسان تیدا در شش ماهه اخیر حضور در بازار خودرو چین

Tiida به لحاظ ارزش برند و جایگاه در بازار خودرو چین، اکنون پنجاه و دومین خودرو کامپکت پرفروش در آن کشور است. اگر به آمار فروش شش ماهه اخیر این خودرو در چین نگاه کنیم، می بینیم که اندازه تقاضا برای خرید آن به طور میانه در طول هر ماه، بیش از هزار دستگاه است.

نیسان تیدا در سه سطح از لحاظ آپشن ها و امکانات رفاهی در بازار خودرو چین به فروش می رسد. این سه سطح به ترتیب از لوآپشن تا فول آپشن Cool version و Smart Travel و Zhizun edition نام دارند.

نسخه Cool version در چین 84 هزار و 900 یوان (605 میلیون تومان) قیمت دارد. تیپ Smart Travel در ازای دریافت مبلغ 98 هزار و 900 یوان (704 میلیون تومان) به چینی ها واگذار می گردد. تیپ Zhizun edition هم در نمایندگی های دانگ فنگ نیسان 110 هزار و 900 یوان (790 میلیون تومان) قیمت دارد.

قیمت مصرف کننده نیسان تیدا در ایران چقدر است؟

هنوز تعیین نیست که پارس خودرو، کدام تیپ از این هاچ بک چینی - ژاپنی را برای ارائه به بازار خودرو کشور انتخاب نموده است. اما فرض می کنیم که مسئولین این خودروساز داخلی، فول آپشن ترین نسخه را برای فروش در ایران انتخاب کردند.

اگر تخفیفات خرید عمده، قیمت متفاوت ارز واردات خودرو، معافیت های مالیاتی صادرات خودرو از چین و… را در نظر نگیریم، باید گفت که پارس خودرو فرضاً هر دستگاه نیسان تیدا را به قیمت 790 میلیون تومان از چین خریداری می نماید. فراموش نکنیم که این رقم خرید برای پارس خودرو بسیار کمتر است.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بگذارید هزینه های فروش این خودرو در ایران را حدوداً محاسبه کنیم. 32 درصد هزینه داخلی سازی زیر 20 درصد، 5/5 درصد بیمه گمرک و مالیات علی الحساب در گمرک و سهم هلال احمر، 1/5 درصد هزینه های جانبی رندشده در گمرک (جمعاً 39 درصد - تعرفه واردات CKD و SKD)، هزار دلار هزینه حمل دریایی (50 میلیون و 180 هزار تومان)، 7 درصد هزینه مونتاژ در ایران، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، 2/5 درصد مالیات هوای پاک، یک درصد مالیات ماده 30 قانون مالیات ارزش افزوده، یک درصد مالیات شماره گذاری، (جمعاً 13/5 درصد + 5 میلیون تومان)، 12 میلیون هزینه بیمه شخص ثالث (بالاترین پوشش) و 600 هزار تومان هزینه خدمات شماره گذاری را به قیمت 790 میلیون تومانی نیسان تیدا اضافه می کنیم.

با احتساب تمامی هزینه های واردات خودرو، رقم نهایی فروش نیسان تیدا در ایران چیزی در حدود یک میلیارد و 273 میلیون تومان خواهد بود. تأکید می کنیم که رقم فروش بدست آمده برای خودرویی است که شامل هیچ تخفیفی در چین نشده و نمونه فول آپشن Tiida هم مبنای محاسبه قرار گرفته است.

تعیینات فنی نیسان تیدا پارس خودرو

موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی نیسان تیدا

Nissan Tiida فقط با یک قوای محرکه در بازار خودرو چین به فروش می رسد. این موتور که HR16 نام دارد (مشابه موتور نیسان سیلفی پارس خودرو) با حجمی برابر با 1598 سی سی می تواند در دور موتور 6 هزار دور در دقیقه، 122 اسب بخار نیرو فراوری کند.

گشتاور خروجی قوای محرکه MPi تیدا به 155 نیوتن متر است که از 4 هزار دور در دقیقه کاملاً در دسترس راننده واقع شده است. مطابق با تمامی محصولات نیسان، گیربکس این هاچ بک جمع و جور هم CVT است و انتقال نیرو در آن به محور جلو انجام می گردد.

Tiida در شرایط ایده آل در 12.1 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می رسد. حداکثر سرعت این خودرو هم طبق اعلام رسمی نیسان، 179 کیلومتر در ساعت است.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر است با 4393×1766×1539 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز 2700 میلیمتر اعلام شد.

تیدا با وزنی برابر با 1239 کیلوگرم (در تیپ فول آپشن)، 168 میلیمتر با سطح زمین فاصله دارد و در دایره ای به شعاع 5.2 متر می تواند دور بزند.

این خودرو به بیان نیسان با باک 50 لیتری پر از بنزین می تواند با یکبار سوخت گیری تا 814 کیلومتر را پشت سر بگذارد. این بدان معناست که تیدا در شرایط ایده آل تنها 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر بنزین مصرف می نماید.

تعلیق جلو این خودرو از نوع مک فرسون مستقل است. در محور عقب نیسان تیدا هم تعلیق تورشن بیم غیر مستقل وظیفه حفظ تعادل آن را برعهده دارد.

امکانات رفاهی نیسان تیدا پارس خودرو

هنوز تعیین نیست که پارس خودرو کدام نسخه از این هاچ بک مالی را برای بازار خودرو کشور انتخاب نموده است. اما بدنیست بدانیم که نسخه فول آپشن Tiida در بازار خودرو چین با چه ویژگی هایی به وسیله چینی ها قابل خرید است.

نمونه فول نیسان تیدا با رینگ های 17 اینچی، ترمزهای ABS و EBD، سامانه های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ های راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای (در نسخه فول) به فروش می رسد.

نیسان تیدا در نمونه فول دارای هشدار برخورد از عقب، دوربین دید عقب، کروز کنترل، حالت ECO رانندگی، استارت - استاپ موتور، هشدار نقاط کور، رادار حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، ترمزهای اکتیو اتوماتیک، سانروف معمولی، ورود بدون کلید (فقط درب راننده)، استارت دکمه ای و فرمان چرمی با تنظیم دستی است.

این خودرو دارای نمایشگرهای پشت آمپر آنالوگ است که نمایشگری 5 اینچی اطلاعات ضروری را به راننده نمایش می دهد. بعلاوه دوربین ثبت وقایع، گرمکن صندلی، نمایشگر 8 اینچی لمسی، دستیار صوتی، چراغ های LED (نوربالا هالوژن)، سنسور نور و باران و بعلاوه برف پاکن عقب هم در فهرست امکانات رفاهی این خودرو مشاهده می گردد.

نیسان تیدا دارای ایرکاندیشن اتوماتیک دو نقطه ای برای مدل فول آپشن است. اما نسخه های پایه این خودرو با تهویه مطبوع دستی به بازار ارائه می شوند.

Nissan Tiida قطعاً اگر در تیراژی مناسب به بازا عرضه گردد، به لطف نمایندگی های سایپا و پارس خودرو در سراسر کشور می تواند تبدیل به یگ هاچ بک پر هوادار در بازار خودرو ایران گردد. البته پیش از هر چیز باید دید که نیسان تیدا پارس خودرو به چه قیمتی قرار است به دست مشتریان برسد.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

فردا موتورز چرا پیامک واریز وجه برای جیلی آزکارا ارسال نمی نماید؟

اختلال در شبکه توزیع سراسری سوخت / بنزین 3 هزار تومانی موجود است

دنا پلاس موتور تازه شش دنده دستی آنالیز شد / تنفس طبیعی اما چابک!

آزمایشگاه قطعات خودرو ایتراک را بشناسید / از شبیه سازی خورشید تا انفجار باک خودرو!

نیروی انتظامی 2 هزار دستگاه خودرو وارد می نماید

نیسان سیلفی پارس خودرو به تهران رسید / تعیینات فنی و قیمت

منبع: بیت ران
انتشار: 27 آذر 1402 بروزرسانی: 27 آذر 1402 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1689

به "نیسان تیدا پارس خودرو با این مشخصات به بازار می آید ، قیمت و تجهیزات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسان تیدا پارس خودرو با این مشخصات به بازار می آید ، قیمت و تجهیزات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید