اعتراضات گسترده در بلاروس علیه لوکاشنکو ادامه دارد

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، اعتراضات گسترده خیابانی در مینسک، پایتخت بلاروس بزرگترین راهپیمایی سیاسی در تاریخ این کشور است و مردم در این اعتراضات خواهان برکناری رئیس جمهوری خود شده اند.

اعتراضات گسترده در بلاروس علیه لوکاشنکو ادامه دارد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری ای.بی.سی، در تازه ترین مورد تخمین زده شد که بیش از 100 هزار تن در این راهپیمایی علیه الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس حضور داشتند.

هزاران تن در شهرهای بلاروس علیه دولت دست به اعتراض زده و در مینسک خیل بزرگ جمعیت معترض با در دست داشتن پرچم های قرمز و سفید حضور داشتند.

در جریان اعتراضات گسترده روز یکشنبه، پلیس عقب نشینی کرد و تنها افسر پلیسی که در تصاویر دیده می گردد، یک افسر هدایت و رانندگی است که کوشش می نماید تا جهت ترافیک را در میان جمعیت باز کند.

معترضان علیه لوکاشنکو دست به اعتراض زده و شعار برو، برو سردادند.

اعتراضات یکشنبه گذشته و پس از آن شروع شد که لوکاشنکو خودش را پیروز انتخابات ریاست جمهوری با بیش از 80 درصد آرا خاطرنشان کرد و کاندیدای اصلی اپوزیسیون تنها 10 درصد آرا را کسب کرد. اعتراضات با وجود سرکوب پلیس و نیروهای امنیتی همچنان ادامه یافته است.

اوایل روز یکشنبه نیز لوکاشنکو یک راهپیمایی با حضور هوادارانش در میدان استقلال واقع در مینسک برگزار کرد و هزاران تن با اتوبوس از سراسر بلاروس به این شهر آورده شدند.

لوکاشنکو خود در میان هوادارانش گفت: ما کشور را به حال خود نمی گذاریم و ترکش نمی کنیم.

وی همچنین ایده برگزاری انتخابات جدید را رد کرد و ادامه داد: اگر گرفتار یک باتلاق شویم، هرگز نمی توانیم از آن خارج شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 552

به "اعتراضات گسترده در بلاروس علیه لوکاشنکو ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات گسترده در بلاروس علیه لوکاشنکو ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید