اصول آرایش لب ؛ ترفندهای زیبایی و اشتباهات پلنگ های زشت!

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، برای داشتن لب های زیبا باید نکات و ترفندهای آرایشی لب را یاد بگیرید تا به راحتی در منزل بتوانید لب های زیبا برای خود رقم بزنید ما در این مطلب مراحل و اصول آرایش لب را برای شما بازگو می کنیم تا زیباتر شوید و در مهمانی ها بدرخشید.

اصول آرایش لب ؛ ترفندهای زیبایی و اشتباهات پلنگ های زشت!

اصول آرایش لب چیست؟

1. لایه برداری لب

یک یا دوبار در هفته و قبل از استفاده از رژلب های مایع مات، لب ها را لایه برداری کنید چرا که رژهای مایع تمایل بیشتری به نمایش بیشتر پوسته های لب شما دارند! شما می توانید به آرامی با مسواک مرطوب، لب ها را لایه برداری کنید و یا از اسکراب های لب بهره ببرید که معمولا مرطوب نماینده نیز دارند.

بیشتر بدانید: طرز تهیه اسکراب لب در خانه

2. خط لب اصولی

خط لب پررنگ تیره سن را بالاتر می برد، بخصوص در افراد سن بالا ناملایم بنظرمیرسد. باکشیدن خط لب توجه و مرکز دیدروی دهان ایجاد می گردد. بجای خط لب غلیظ خط چشم بکشید تا مرکز توجه چشم باشد و رژلب ملایم بزنید اما اگر می خواهید خط لب بزنید سعی کنید رنگی را انتخاب کنید تاخنثی باشد و به راحتی بارنگ پوست ترکیب گردد تا خیلی به چشم نیاید.

3. انتخاب رژ لب مناسب رنگ پوست

طبق رنگ طبیعی لب هایتان (نه رنگ پوست تان) یک رژلب روشن انتخاب کنید. لب های کمرنگ با رژلب های قرمز گیلاسی و مرجانی فوق العاده خواهند شد. برای لب هایی که به طور طبیعی سرخ هستند می توان صورتی روشن و نارنجی روشن را امتحان کرد. روی لب های تیره نیز می توانید از رنگ های زرشکی تیره بهره ببرید.

یکی از قوانین آرایشی لب در حین استفاده از هر رژلبی این است که ابتدا رژ را مرکز لب زده و سپس رنگ را به سمت گوشه های دهان پخش کنید، با این کار ضریب خطای شما در حین آرایش لب بسیار کمتر خواهد شد.

بهترین رنگ رژ نود مناسب هر پوستی، رنگی است که کمی روشن تر و یا تیره تر از رنگ پوست تان باشد و این روزها رژهای نود تبدیل به یکی از محبوب ترین ترندهای آرایشی لب شده است.

برای ماندگاری بیشتر رژلب، آن را به طور مستقیم از تیوپ به لب ها زده و سپس با یک دستمال کاغذی لکه گیری کنید. به این صورت که که دستمال را روی لب ها گذاشته تا رنگ اضافی را پاک کنید. سپس دوباره رژ زده و همین کار را تکرار کنید. با این کار پوشش و درخشش بیشتری به لب ها اضافه خواهد شد.

4. سایه مناسب

در آرایش لب تان از سایه روشن بهره ببرید. به صورتی که اطراف و حدود مرزهای لب، رنگ تیره تر و هرچه به مرکز لب نزدیک می شوید روشن تر گردد. اینکار هم دقت و تمرکز را از خط واقعی لب شما برداشته و همچنین لب را قلوه ای تر نشان می دهد.

5. استفاده از برق لب

براقی لب شما باعث برجسته و عظیم تر به نظر رسیدن لب می گردد پس بهتر است در انتهای کار از یک برق لب بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: آموزش برجسته کردن لب به کمک 10 روش خانگی

اشتباهاتی در آرایش لب

لب های خشک

بعضی رژلب های مایع لب ها راخشک می نمایند بنابراین همواره باید دنبال محصولاتی باشید که تاثیر مرطوب نمایندگی دارد؛ ازمصرف رژلب هایی که به عنوان مرهم استفاده می گردد خودداری کنید و هیچ وقت بدون خط لب رژنزنید و اجازه دهید آرایش به صورت بنشیند همچنین مراقب باشید خط لب را درست بکشید تا اطراف دهان لک نگردد.

خیلی برجسته کردن لب

لبهای خیلی برجسته درمقایسه با لبهای معمولی سن را بالاتر نشان میدهد و کشیدن برق لب خط لب بیشتر لبها را معین می نماید بجای اینکار وسط لب را کمی روشن تر کنید.

خریدن طیف رنگ های اشتباه

اگر پوست سیاه یا رنگ و رو رفته ای دارید رنگ های تیره یا رنگ هایی که در آن آبی دارد استفاده نکنید زیرا چهره را زشت می نماید درصورتی که رنگ های هلوئی و قرمز خوش رنگ انتخاب بهتری است .هرگز سایه ای را بدون اینکه پشت دستتان امتحان کنید نخرید و از ترکیب رنگ نترسید چون ممکن است رنگ دلخواه بدست بیاید.

استفاده بیش از حد از برق لب

اینکه لب شما هرچه که بتواند برق بزند، اشتباه فاحشی است که تنها افراد بدون آگاهی و سواد آرایشی انجام می دهند و مطمئن باشید کسی از دیدن این صحنه در صورت شما لذت نخواهد برد! برق زدن بیش از حد لب باعث دیده نشدن دیگر زیبایی های موجود در صورت شما خواهد شد.

کشیدن خط لب تا نزدیک ابرو!

نیازی به شرح ندارد! این مورد مختص افرادی است که تمام زیبایی صورت را در لب های گوشتی و عظیم می بینند و تا آنجایی که صورت کمک دهد لب را پهن و زشت می نمایند! فرم لب شما مخصوص استیل صورتتان است و نهایتا مقداری لازم باشد آن را پهن تر کنید ولا غیر!

نمونه گریم های لب

سخن آخر

خط لب و رژلب زدن کار چندان ساده ای نیست ، اگر اصول و قواعد آرایش لب را ندانید ناخواسته چهره را به جای زیبایی و جوان تر کردن زشت و فرسوده خواهد ساخت. داشتن لب های برجسته و برآمده می تواند چهره شما را زیباتر و جذاب تر نشان دهد اما اگر شما لب های باریکی دارید با استفاده از اصول گریم می توانید لب های خود را عظیمتر و حتی برجسته تر نشان دهید. در این راستا خواندن مطلب آموزش آرایش لب باریک را به شما پیشنهاد می کنیم.

ترفندهای شما در اصول آرایش لب چیست؟ آیا پیشنهاد دیگری برای اضافه کردن به این مطلب دارید؟ در پایین همین صفحه با ما در ارتباط باشید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 664

به "اصول آرایش لب ؛ ترفندهای زیبایی و اشتباهات پلنگ های زشت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول آرایش لب ؛ ترفندهای زیبایی و اشتباهات پلنگ های زشت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید