استیضاح بولسونارو، خواسته مشترک احزاب مخالف برزیل

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، نمایندگان 9 حزب مخالف در برزیل خواهان نشست مجازی فوری به منظور یکپارچه سازی درخواست ها و طرح آن در مجلس نمایندگان برای استیضاح ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری این کشور شدند. در حال حاضر 105 درخواست استیضاح علیه بولسونارو در جریان است.

استیضاح بولسونارو، خواسته مشترک احزاب مخالف برزیل

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

از شبکه تله سور، مخالفان دلیل اصلی خود برای استیضاح بولسونارو را سوء مدیریت وی در مهار همه گیری می دانند که شرایط فاجعه باری برای برزیل از نظر شیوع کرونا به بار آورده است.

بناب v اعلام منابع محلی، این نشست با هدف ارزیابی امکان یکپارچه سازی درخواست های استیضاح در مجلس نمایندگان علیه رئیس جمهوری برگزار می گردد که بسیاری از سیاستمداران او را مسئول شرایط کنونی برزیل می دانند.

این فراخوانی از سوی احزاب کارگران، کمونیست برزیل، اتحاد مردمی، سوسیالیسم و آزادی، شبکه پایداری، سبز، دموکرات کارگران، تابعیت و سوسیالیست برزیل مطرح شده است.

این درخواست ها همچنین از سوی جنبش های اجتماعی، شخصیت ها و نهادهای بهداشت و درمان و حتی سازمان های دست راستی برای استیضاح رئیس جمهوری راستگرای افراطی برزیل ارائه شده است.

رودریگو پچکو رئیس مجلس سنا که چند روز قبل، با شروع فرایند استیضاح بولسونارو را در شرایط فعلی مخالفت نموده بود، از تشکیل کمیسیون تحقیقاتی پارلمانی برای پیگیری موضوع سوء مدیریت در مقابله با همه گیری اطلاع داد.

رئیس مجلس سنای برزیل همچنین بیان کرد: ادغام دو درخواست ارائه شده از سوی سناتورها برای تحقیق درباره مدیریت مرکزی (دولت) به وسیله هیأت مدیره در دستور کار واقع شده است تا بخشی از وجوه دولت فدرال به استانها و ایالات منتقل گردد.

در اوایل ماه آوریل (اواسط فروردین) نیز دانشجوهای حقوق دانشگاه های دولتی این کشور به شیوه مشابه، 35 درخواست خود را برای استیضاح بولسونارو به مجلس ارائه دادند.

25 فروردین مجلس دیوان عالی برزیل به رغم مخالفت مجلس سنا، به این نهاد دستور داد تحقیق درباره عملکرد دولت بولسونارو در مدیریت همه گیری را در دستور کار قرار دهد.

درخواست های برکناری بولسوناروپس از وخامت اوضاع کرونایی برزیل و تعمیق بحران سیاسی و نهادی این کشور با استعفاها و جایگزینی های پی در پی مقامات دولتی به اوج خود رسیده است.

با افزایش آمار روزانه مرگ و میر کرونایی در برزیل به بیش از 4 هزار نفر در هفته گذشته، کارشناسان حوزه بهداشت و درمان این کشور ضمن هشدار درباره این شرایط خطرناک، برزیل را به فوکوشیمای بیولوژیک و یک انفجار هسته ای تشبیه کردند.

براساس آخرین به روزرسانی آمار همه گیری، برزیل پس از آمریکا و هند، با ثبت بیش از 14 میلیون مبتلا و بالغ بر 386 هزار جانباخته بر اثر ویروس کرونا در صندلی سوم جهانی از نظر شدت ابتلا به کووید 19 واقع شده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 963

به "استیضاح بولسونارو، خواسته مشترک احزاب مخالف برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استیضاح بولسونارو، خواسته مشترک احزاب مخالف برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید