از اشتباهات شرکت uber چه درس هایی بگیریم؟

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، برای رسیدن به موفقیت در پی مشتریانی وفادار باشید.

شاید با شرکت uber تا حدودی آشنا باشید. این شرکت که در سانفرانسیسکو مستقر شده، اپلیکیشنی را به کاربرانش ارائه داده است که می تواند با این سرویس نزدیکترین راننده را به مشتریانش ارائه دهد، اما شرکت با داستان های بدی رو در رو شده است. سیگنالی که از این شرکت به کارمندانش منتقل می گردد، این است که هیچ ارزشی برای ما ندارید. این کارمندان به راحتی جایگزین شده و تنها اعدادی بیش نیستند. البته اثرات این مدیریت ضعیف در طولانی مدت و گذر زمان پر رنگ تر می گردد. با خبرنگاران همراه باشید تا با داشتن اطلاعات مفید از اینگونه اتفاقات جلوگیری کنید.

از اشتباهات شرکت uber چه درس هایی بگیریم؟

1- کارمندان شاد = مشتری های شاد

بسیاری از رانندگانی که برای این شرکت کار می نمایند با مسافران خود درد دل نموده و به آن ها گفته اند که این شرکت از مشتری ها پول زیادی دریافت نموده و مبلغ کمی از آن را به راننده پرداخت می نماید. و اغلب آن ها معتقدند که رقبای Uber سرویس بهتری را به رانندگان خود ارائه می دهند.

درسی که از این موضوع می توان گرفت این است که اگر کارمندانتان راضی و شاد نباشند سرویس خوبی را به مشتری ارائه نمی دهند و در صورت لزوم از شما طرفداری نخواهند کرد. آن ها احساسات خودشان در خصوص شما را به مشتری می گویند و حتی شاید از رقیبانتان طرفداری نمایند.

2- فرهنگ سازی از بالا شروع می گردد

این شرکت به داشتن یک محیط کار تهاجمی معروف است. کارمندان آن با یکدیگر رفتار خوبی ندارند و این رفتار اگر از طرف یکی از کارمندان بالا رتبه صورت بگیرد، مدیریت شرکت هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نخواهد داشت.

رفتار رئیس یک شرکت فرهنگ حاکم بر آن شرکت را معرفی خواهد نمود. این فرهنگ به مرور زمان به همه کارمندان شرکت منتقل می گردد و روی عملکرد آن ها و برخوردشان با مشتری تاثیر می گذارد. بنابراین اگر می خواهید که کارمندانتان نماینده خوبی از شرکت شما باشند، نباید ارزش فرهنگ شرکت را دست کم بگیرید.

3- هیچ جایی برای مخفی شدن وجود ندارد

امروزه با همه گیر شدن استفاده از شبکه های اجتماعی، اخبار در مدت زمان کمی در سراسر دنیا پخش خواهد شد. بنابراین اشتباهاتی که در یک شرکت رخ می دهند به سرعت پخش شده و قابل مخفی کردن نیستند.

این روزها مشتری ها دوست دارند که شرکت های بزرگ در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشند و این موضوع می تواند آن ها را تبدیل به مشتری های وفادار و همیشگی شرکت شما کند.

درنهایت باید بگوییم که این روزها رهبران در صنعت نرم افزار 2 انتخاب پیش رو دارند. اینکه برای راهنمایی کارمندان خود تنها مثال هایی از شرکت های پیروز برای آن ها بیاورند، یا اینکه با مدیریت صحیح، شرکت خودشان را تبدیل به یک مثال پیروز در صنعت مرتبط با کسب و کارشان نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1366

به "از اشتباهات شرکت uber چه درس هایی بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از اشتباهات شرکت uber چه درس هایی بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید