کارهایی که مهمانداران هواپیما نباید انجام دهند

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، حتما تا به حال برای همه ما پیش آمده است که وقتی برای مسافرت از هواپیما استفاده می کنیم برای لحظه ای دلمان خواسته که به جای خلبان و مهمانداران هواپیما باشیم.

کارهایی که مهمانداران هواپیما نباید انجام دهند

اما احتمالا نکته ای که خیلی از ما نمی دانیم این است که صنعت هواپیمایی پر از محدودیت است و مهمانداران هواپیما باید از قوانین بسکمک پیروی کنند که ممکن است شنیدن آن برای شما عجیب باشد. این شغل مانند بقیه کارهای معمول از ساعت9 تا 5 نیست، اما مطمئناً با مزایای خاص خود همراه است.

اگر تا به حال در مورد اینکه مهماندار هواپیما شوید فکر کرده اید یا مجذوب پیچیدگی های این کار شده اید، می توانید با گذراندن دوره مهمانداری هواپیماآن را به واقعیت تبدیل کنید. همانطور که گفته شد این شغل قوانین و باید و نبایدهای بسکمک دارد. به همین علت در ادامه به بررسی کارهایی که مهمانداران هواپیما نباید انجام دهندمی پردازیم.

1- نباید از عطرهای سنگین استفاده کنند.

بهداشت در صنعت هواپیمایی بسیار سختگیرانه است و مهمانداران هواپیما همیشه باید ظاهر زیبایی داشته باشند. علاوه بر این، آن ها باید مراقب باشند که از کدام عطر استفاده می کنند. اگرچه برای بسکمک از ما خوشایند است اما اگر رایحه بسیار سنگینی استفاده شود ممکن است هنگام پرواز با سایر مسافران، همکارانشان یا حتی خلبانان برای آن ها آزاردهنده باشد.

2- قرار نیست آن ها کیف مسافران را بلند کنند.

یکی دیگر از نکاتی که دردوره مهمانداری هواپیمابر آن تاکید می شود این است که شما به نام مهماندار هواپیما مجاز به برداشتن خبرنگاران مسافران نیستید و این کار برای سلامتی شما بسیار مضر است. مهماندار تنها قرار است مسافر را درگذاشتن وسایل در کمدهای بالای سرشان کمک کند. انجام این کار برای 200 مسافر در هر پرواز و 4 بار در روز، به طور جدی بر سلامت فیزیکی آن ها تأثیر می گذارد.

3- اجازه خوردن و آشامیدن در مقابل مسافران را ندارند.

مهماندار هواپیما هم مانند بقیه مسافران انسان است و به مواد غذایی برای عملکرد مناسب در ارتفاع 35000 فوت نیاز دارد. اما باید سعی کنید این کار را خارج از دید مسافران انجام دهید. در بیشتر هواپیماها، بخش غذا خوردن آن ها از طریق پرده ای از کابین جدا می شود. اگر به سرویس بروید و ببینید پرده کشیده شده است، این بدان معناست که مهمانداران پرواز شما در حال استراحت، ناهار یا وعده غذایی شبانه خود هستند.

4- به دلایل امنیتی نمی توانند از گوشی استفاده کنند.

با گذراندن دوره آموزش مهمانداری هواپیما متوجه می شوید که در طول پرواز، بسکمک از کارهایی که مسافران می توانند انجام دهند برای شما ممنوع است. وقتی اطرافیان مسافر با صدای بلند صحبت می کنند یا کودکی گریه می کند، فرد می تواند در گوش هایش گوشی قرار دهد یا برای تماشای فیلم از آن استفاده کند اما برای مهمانداران اینطور نیست. درست است که صداهای آزاردهنده بسکمک وجود دارد که خسته کننده هستند، اما، شما به نام مهماندار باید تمام سیگنال های مختلف شنیداری را بشنوید زیرا آن ها شما را از زنگ های تماس مسافر، آتش سوزی، زنگ خطر و ... آگاه می کنند.

5- نمی توانند از مسافران انعام بگیرند.

حتی اگر مسافران بخواهند به مهمانداران پرواز برای خدمات خود، مانند سرو غذا یا نوشیدنی انعام بدهند مهماندار نباید از آن ها پول نقد دریافت کند و این کار ممنوع است.

6- نباید بدون ساعت وارد هواپیما شوند.

زمان در پرواز بسیار مهم است. در دوره مهمانداری هواپیماتاکید بسیار بر این است که مهماندار همیشه باید زمان رسیدن به هواپیما، سوار شدن، شروع سرویس و پیاده شدن را بداند. اصولاً آن ها برای تمام وظایف خود به ساعت نیاز دارند. آن ها موظف به استفاده همیشگی آن هستند. همچنین ساعت باید آنالوگ باشد و ثانیه ها را نشان دهد زیرا برای شرایط اضطراری به آن نیاز دارند.

7- نمی توانند با صدای بلند در کابین صحبت کنند.

در یک فضای محدود مانند کابین هواپیما، مکالمات از طریق افراد مسافر شنیده می شود. دستورالعمل های رفتاری شخصی وجود دارد که از مهمانداران هواپیماها خواسته می شود آن ها را دنبال کنند. به نام مثال، در کابین، نباید در مورد زندگی شخصی، کار و غیره با صدای بلند با یکدیگر صحبت کنید. در هواپیما حریم خصوصی زیادی وجود ندارد، بنابراین همه باید با اطرافیان خود با رعایت ادب صحبت کنند و از این آداب معاشرت برای پرواز در هواپیما پیروی کنند.

8- آنها هنگام پرواز نمی توانند بخوابند.

خوابیدن در هنگام سفر برای مسافران وسوسه انگیز است، اما متأسفانه مهمانداران این گزینه را ندارند. در دوره مهمانداری هواپیمابه مهمانداران آموزش داده می شود که برای تبدیل شدن به یک مهماندار خوب هواپیما هرگز نمی توانند هنگام کار بخوابند مگر اینکه پرواز با مدت زمان مشخص باشد. مثلا موارد استثنایی مانند پروازهای بین المللی یا طولانی مدت که مهمانداران زمان مشخصی برای استراحت دارند.

مواردی از کارهایی که مهمانداران هواپیما نباید انجام دهند در بالا گفته شد. اما باید بدانید که همه این نبایدها به چند مورد بالا ختم نمی شود و نکات و قوانین بسکمک در حوزه مهمانداری هواپیما وجود دارد.

این رشته، رشته حساسی است و نباید هیچ گونه اشتباهی در رفتار مهماندار دیده شود، زیرا او تا زمانی که یونیفورم بر تن دارد به نام کننده آن شرکت هواپیمایی است و نباید باعث به وجود آمدن تبلیغات منفی برای شرکت باشد.

منبع: چمدان
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1139

به "کارهایی که مهمانداران هواپیما نباید انجام دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهایی که مهمانداران هواپیما نباید انجام دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید