آیا پلی استیشن 5 در سال 2022 ارزش خرید دارد؟

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، کمی بیش تر از یک سال از عرضه پلی استیشن 5 می گذرد و این کنسول در نسل نهم با ایکس باکس سری ایکس و اس مایکروسافت رقابت دارد. البته، شیوع کرونا در دو سال گذشته باعث بروز مسائل فراوانی در حوزه فناوری شده و به همین واسطه کنسول نسل تازه سونی هم با کندی فرایند تولید و عرضه روبرو بوده است.

آیا پلی استیشن 5 در سال 2022 ارزش خرید دارد؟

به گزارش خبرنگاران بنابر اعلام دیجی رو، پلی استیشن 5 در دو نسخه استاندارد و دیجیتال تولید شده که قیمت آن ها به ترتیب 499 و 399 دلار تعیین شده است. این کنسول در یک سال گذشته عملکرد فوق العاده ای داشته و حتی پیروز شده در زمینه فروش از نینتندو سوئیچ هم پیشی بگیرد؛ کاری که در طول سه سال گذشته هیچ کنسولی پیروز به انجام آن نشده بود. اما مطمئناً شما هم تأیید می کنید آنچه که بیش از همه باعث ارزشمند شدن یک کنسول بازی می شود، بازی های عرضه شده برای آن هستند.

سونی همواره بازی های انحصاری خوبی برای کنسول هایش تولید کرده و این موضوع در مورد پلی استیشن 5 نیز کاملاً صادق است. با اینکه هنوز یک سال از عرضه این کنسول می گذرد، اما همین حالا هم با تعداد قابل توجهی عنوان نسل تازه بسیار خوش ساخت و با کیفیت روبرو هستیم که می توانند ساعت ها شما را سرگرم کنند. در ضمنً، چند بازی هم از نسل گذشته و حتی دوران پلی استیشن 3 برای این کنسول بهینه سازی و بازسازی شده اند که تجربه آن ها در پلی استیشن 5 لذت بسیار زیادی دارد. ما در اینجا قصد نداریم به معرفی بازی ها بپردازیم اما شما می توانید با مراجعه به مقاله معرفی بهترین بازی های پلی استیشن 5 که در وب سایت دیجی رو منتشر شده، لیست تمام بازی های ارزشمند این کنسول را مشاهده کرده و با آن ها آشنا شوید.

علاوه بر همه بازی هایی که تا به امروز برای پلی استیشن 5 روانه بازار شده اند، سونی چندین عنوان انحصاری و ارزشمند را برای عرضه در سال 2022 و یا بعد از آن در نظر گرفته که بسیاری از گیمرها مشتاقانه منتظر تجربه آن ها هستند. همچنین، طیف گسترده ای از بازی های پلی استیشن 4 با یک آپدیت برای اجرا در کنسول نسل تازه بهینه شده اند و با کیفیت بهتری می توانید آن ها را در پلی استیشن 5 تجربه کنید. یکی از سؤالاتی که گیمرها همواره با آن روبرو بوده اند این است که آیا با خرید پلی استیشن 5 می توان بازی های کنسول های نسل گذشته سونی را نیز بر روی آن اجرا کرد؟! برخلاف مایکروسافت، سونی متأسفانه در کنسول نسل نهمی خود تنها امکان اجرای آن دسته از بازی های قدیمی را که خود تأیید کرده است، می دهد. البته، تقریباً تمام بازی هایی که به صورت دیجیتال بر روی پلی استیشن 4 خریداری کرده بودید، در پلی استیشن 5 قابل اجرا هستند و تنها باید آپدیت مربوطه را (رایگان یا پولی) دانلود کرده و نصب کنید.

از نظر سخت افزاری، پلی استیشن 5 واقعاً کنسول قدرتمندی است. این کنسول از هشت هسته 3.5 گیگاهرتزی بهره می برد و 10.28 ترافلاپس قدرت دارد. برای مقایسه بد نیست بدانید قدرت پلی استیشن 4 تنها 4.20 ترافلاپس بود! اما مهمترین نقطه قوت پلی استیشن 5 فضای ذخیره سازی آن است که این بار از نوع اس اس دی بسیار پرسرعت بوده و تأثیر مستقیمی در اجرای بازی ها دارد. از آنجا که این نوع حافظه ها بسیار گران هستند، سونی تنها 825 گیگابایت فضا در اختیار شما قرار می دهد و این در حالی است که می توانستید پلی استیشن 4 را با یک ترابایت حافظه داخلی خریداری کنید! البته امکان ارتقاء اس اس دی پلی استیشن 5 وجود دارد و می توانید با تهیه حافظه های ویژه ای که برای آن تولید شده، این کار را انجام دهید.

در این مقاله کوتاه سعی کردیم شما را با برخی از مهمترین ویژگی های پلی استیشن 5 آشنا کرده و تا جای ممکن به این سؤال پاسخ دهیم که آیا این کنسول ارزش خرید دارد یا نه. جمع بندی ما این است که پس از سپری کردن یک سال سخت (از لحاظ تولید) سونی تولید کنسول نسل تازه خود را به حد قابل قبولی رسانده و آن تب و تاب اولیه نیز تا حدود زیادی فروکش کرده است. بنابراین، می توانید اکنون پلی استیشن 5 را به یک قیمت معقول و منطقی خریداری کنید. از لحاظ بازی نیز همان طور که اشاره کردیم این کنسول بازی های خوبی در بازار دارد و در یک سال آینده نیز بر تعداد آن ها بسیار افزوده خواهد شد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 1339

به "آیا پلی استیشن 5 در سال 2022 ارزش خرید دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پلی استیشن 5 در سال 2022 ارزش خرید دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید