دی اس شش؛ چطور شگفت زده تان می نماید؟

به گزارش وبلاگ 8 شارژ، اولین موردی که در مورد خودروهای دی اس برای ما جالب است، ناشناخته تر بودن نام و تولیدات این برند فرانسوی نسبت به دیگر خودروهای مرسوم آسیایی و اروپایی در بازار کشور است.

دی اس شش؛ چطور شگفت زده تان می نماید؟

د ی اس در واقع برند برتر و پیشروی گروه خودروسازی PSE است (PSE شرکت فرانسوی است که خودروهای خود را در قالب برندهای پژو، سیتروئن، دی اس، اپل و واکسول عرضه می نماید).

در سال 2009 میلادی شرکت سیتروئن تصمیم به احداث زیرمجموعه ای برای فراوری و عرضه محصولات لوکس خود با نام سیتروئن دی اس گرفت. این نام در واقع نام خودرویی با طراحی خاص و به یادماندنی بود که سیتروئن در سال های1955 تا 1975 فراوری می کرد.

انتخاب نام دی اس در آن موقع بسیار هوشمندانه بود. دی اس در واقع مخفف دو عبارت Different Spirit به معنای روح متفاوت و Distinctive Series به معنای سری متمایز است. از طرفی تلفظ آن با کلمه فرانسوی به معنای الهه یکی است و با توجه به هر سه مورد این انتخاب نام کاملاً با هدف سیتروئن از تاسیس این زیرمجموعه همخوانی داشته است.

موفقیت در گام اول

به هر حال این زیر مجموعه لوکس کار خود را با خودروی سیتروئن دی اس سه در سال 2010 شروع کرد. این خودروی کوچک که از روی پلتفرم سیتروئن C3 طراحی شده بود، خیلی زود توانست موفقیت های بسیاری کسب کند و به عنوان یک خودروی سوپر مینی لوکس و البته محبوب در اروپا شناخته گردد.

طراحی خودروهای این زیر مجموعه لوکس به طرز کاملاً مشهودی به خودروها یا طراح های ارائه شده برای خودروهای شرکت سیتروئن وابسته بودند. از سال 2012 و طی عقد قراردادی مابین گروه سرمایه گذاری مشترک چانگان - پی اس ایی، مقرر شد خودروهای دی اس در نمایندگی های مجزا در چین فراوری و به فروش برسد.

خاتمه در نمایشگاه خودروی ژنو 2015، دی اس با ارائه خودروی دی اس پنج احیا شده با زبان خاص و مجزا از سیتروئن به طور رسمی از سیتروئن جدا شد و لوگوی جدید دی اس جای لوگوی شبه نظامی سیتروئن نشست.

این برند به مرور نمایندگی های خود را در اروپا گسترش داد و توانست نام خود را به عنوان یک برند لوکس و تقریباً اقتصادی در بازار خودروی اروپا و آسیا باز کند. جالب است بدانید که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از خودروی کراس بک دی اس هفت، که اولین محصول برند کاملاً فرانسوی و لوکس دی اس محسوب می گردد استفاده می نماید. فرانسوا اولاند رئیس جمهور سابق فرانسه نیز مانند همتای خود به این برند علاقه داشت و از یک خودروی دی اس پنج استفاده می کرد. به نظر می رسد، می توان برند دی اس را برند محبوب روسای جمهور فرانسه دانست!

اما دی اس 6WR اولین خودروی کروس اوور کامپکت این برند و دومین خودرویی بود که دیگر نشان سیتروئن را بر

پیشانی نداشت. این خودرو لوکس فرانسوی در سال 2014 ابتدا تنها در چین و پس جدایی رسمی دی اس از شرکت مادر، به بازار سایر کشورهای اروپایی و آسیایی از جمله ایران نیز وارد شد.

شرایط دی اس شش در بازار ایران

اگر فارغ از هر فاکتوری خاص و تک بودن یک خودرو برایتان اولویت دارد و توان اقتصادی خرید خودروهای فوق لوکس را هم ندارید، حتماً به سراغ خودروهای برند اقتصادی و لوکس فرانسوی، دی اس بروید.

خودروی دی اس چند سالی می گردد که به واسطه شرکت آرین موتور تابان، پا به کشورمان گذاشته است و در مدل های DS3، DS5LS، DS5، DS6 و DS7 در نسخه های کارنموده و صفر موجود است.

در ایران هم همسو با دنیا بازار رقابت بین کراس اوورها به شدت داغ است. دی اس شش یکی از لوکس ترین کراس اوورهای میان رده است. درست است که رقیبی برای بی ام دبلیو، بنز و پورشه نیست اما از لحاظ طراحی ظاهری و داخلی حرف ها برای گفتن دارد و یک زیبایی تکرار نشدنی را به نمایش می گذارد. ناشناخته تر بودن این خودرو برای مردم و تازگی حضور آن در بازار کشور، می تواند این خودرو را فراتر از آنچه که هست نشان دهد.

از نظر فنی، این خودروی دی اس در مدل های جدید مجهز به موتور THP 165 با آخرین تکنولوژی تزریق مستقیم بوده که از توربوشارژ دو اسکرول با پمپ فشار بالا تغذیه می گردد. این موتور توان فراوری 165 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور دارد.

گیربکس این خودرو از نوع اتوماتیک شش سرعته AT6 و توسط AISIN (برترین سازنده گیربکس خودرو در دنیا) طراحی و توسعه داده شده است. تعویض دنده سریع و بی نقص و ایجاد کمترین اصطکاک داخلی از ویژگی های این گیربکس جدید است.

سازگاری این موتور و گیربکس ضمن مصرف بهینه سوخت، تجربه رانندگی لذت بخشی را رقم می زند. این خودرو در بازار ایران یکی از محبوب ترین های این کلاس از خودروست.

قیمت خودروی دی اس شش در بازار ایران

به دست آوردن یک قیمت دقیق در بازار این روزها (تیر 99) چندان کار آسانی نیست. اما حدود قیمت این خودرو 750 تا 1700 میلیون تومان است. درست است که برای 90 درصد از اقشار جامعه شاید خودرویی با این قیمت در ذهن هم نگنجد، اما این یک واقعیت است که این خودرو جزو خودروهای خارجی میان رده قیمتی بازار محسوب می گردد.

به سایت www.divar.ir و دیگر سایت های خرید و فروش خودرو مراجعه نموده و به قیمت های رقبای این خودرو کراس اوور نگاهی می اندازیم. مهم ترین رقیب دی اس شش را می توان هم وطنش رنو کولیوس و تویوتا راوفور در مدل های بالا با حدود قیمتی 1200 میلیون دانست. البته که برای قیاس درست باید همه جوانب را در نظر گرفت اما لوکس و خاص بودن دی اس شش می تواند تمام معادلات کارشناسانه را برهم بزند!

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 8sharj.ir شناسه مطلب: 538

به "دی اس شش؛ چطور شگفت زده تان می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دی اس شش؛ چطور شگفت زده تان می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید